Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Nä jag gör aldrig nått Svensson-style! :D ska det va ska va ordentligt annars kan det kvitta! :rofl:

kl

dum fråga - kan an passa på att komma emd frågor om allt möjligt gällande graviditeten när man är på RUL eller ska man spara sånt till sin vanliga BM?

Jag kommer ju så klart fortsätta försöka få tag på henne i morrn men ifall att tänkte jag (ska inte vara där förrän kl 15)

Jag har alltid frågat den jag varit hos för tillfället, jag antar att de är vettigt utbildade allihop.

Jag funderade på er som saknar byglarna, hur har ni gjort när ni rider eller motionerar? Jag har alltid föredragit en tajt sportbehå när jag gör något som skumpar (ja inte i sängen såklart) och har endast använt riktig behå om jag haft en tröja på mig som krävt det.

Jag är inte jätte kräsen till att ha just sportBH när jag tränar. Helt hade jag velat ha dem rejält tighta i omfånget, och är dom det så låser jag min rygg.
Annars föredrar jag nog en BH med bågar för de "delar" lite på brösten ist för att klämma ihop dem mot varandra och då blir det inte lika svettigt. Att jag fått för mig att en BH utan byglar ger sämre stöd har nog att göra med att de är i just BH modell och inte sporttopp. Då får inte boobisarna stöd av varandra och de sitter inte lika tight som jag känner att mina sporttoppar behöver göra. Dessutom, när jag har sporttopp så har jag ju oftast ytterligare ett tight linne över som hjälper till att hålla på plats också, till vardags har jag aldrig så tighta kläder. :)

Hur har du det idag, pan? Börjar det lugna sig?

Kl
Har funderat sista dagarna på vad jag faktiskt har gett mig in på och kan inte riktigt bestämma mig för om det där barn-skaffandet är tillräckligt skrämmande för att jag ska börja ångra mig lite :o Att ha ansvar för en annan människas liv under massa år och se till att det blir en artig, uppfostrad individ och allt vad man ska göra. Det går ju inte direkt att avsäga sig och sälja ungen om man tröttnar. Samtidigt längtar jag efter den lilla rackaren och ser fram emot det, haha. Lurigt det där! Väldigt rädd men ändå positiv till det hela :)

Det är super normalt att känna så. Jätte jätte normalt. Jag fick lite panik ett par gånger i början av grav och undrade vad fan jag ställt till med och varför jag gett mig in på att ändra något som redan var så himla bra. (Mitt liv och relation med O.)

Nu har jag börjat få mer och mer kärlekskänslor mot bäbisen jämfört med innan. Förut kändes det mest spännande och pirrigt när man tänkte på bebisen och kände henne sparka. Nu kan jag bli helt varm i kroppen och vill bara gosa in mig i henne. Tankarna lyckas även förvirra sig iväg en hel del, ffa när jag kör bil ensam. Vanligvis har jag väldigt, väldigt livlig fantasi och det är inte roligt när man sitter i bilen, tänker på vinterväglaget och undrar hur fan det ska gå att köra i vinterväglag med bäbisen och fy fan vad händer om man krockar och bäbisen dör!? Hur skulle jag kunna förklara det för Olle? Nä, bäst vore det om jag dog. :angel:
Du hör ju.. ;) och då är jag ändå en person med rätt mycket is i magen.
Försök ta känslorna med ro och stressa inte upp dig för att du känner så. Saker löser sig! Som Olle brukar säga till mig när jag berättar att jag på något sätt är nervös. "Människor har fått barn i alla tider och vi är fan inte de dummaste människorna som skaffat barn, så varör skulle inte vi klara av det?" ;)

Uch ja det där med att man själv - JAG - är tänkt som någons mamma känns väldigt främmande... jag är inte ens övertygad om att det är en bebis där inne. Det kan mycket väl vara en cykel, en kattunge eller en hatt... :angel:

Äntligen fick jag en tid av telefonsvararen hos BM, så nu sitter jag och försöker komma på vad det var jag skulle fråga mer än om UVI-provet.

Kl 15 ska vi vara på sjukhuset för RUL. Sjukt nervöst :crazy:

Just ja, BH:
Jag använder bara sport-BH vid ridning. Mina vanliga BH:ar tenderar att vara push up och dem går det banne mig inte att rida :) Jag föredrar sportBH överlag, de ger bättre stöd åt skuldror och rygg som jag har problem med, vanlig BH blir det oftast bara om klädseln kräver det eller om jag vill vara lite fin för gubben :)

Senast ändrad:

Det har lugnat sig betydligt! Har inte kräkt sen igårkväll och får i mig ordentligt med vätska nu iaf :) har så förbannat ont i höfterna bara! Asså helt sjukt vill bara gråta :cry: antar att det är från alla hulkningar/stå på knä/huka igår..

HAHAHA Det låter som alex schulman när han trodde att deras bäbis skulle komma ut med klövar "JAG SA JU ATT DU INTE SKULLE KÄKAT DEN DÄR BRIEOSTEN!!!"
hahaha! :rofl:

SPÄNNANDE med RUL! Ni kommer få se eran fina bebis, och se bebisens ansikte! Tänk så häftigt! Håller alla tummar och tår för att det kommer bli jätte bra! :)

Läste du tidigare i tråden att jag drömde att det var en ilsken katt som gömde sig i mig? :)

Hur har du det idag, pan? Börjar det lugna sig?

Kl
Har funderat sista dagarna på vad jag faktiskt har gett mig in på och kan inte riktigt bestämma mig för om det där barn-skaffandet är tillräckligt skrämmande för att jag ska börja ångra mig lite :o Att ha ansvar för en annan människas liv under massa år och se till att det blir en artig, uppfostrad individ och allt vad man ska göra. Det går ju inte direkt att avsäga sig och sälja ungen om man tröttnar. Samtidigt längtar jag efter den lilla rackaren och ser fram emot det, haha. Lurigt det där! Väldigt rädd men ändå positiv till det hela :)

Jag har till och från exakt samma känslor och tankar! Men håller med Apollo, fullt normalt och dummare folk än jag och min sambo har skaffat barn i alla tider... :angel:

Brukar hjälpa att jag lägger mig på rygg, väcker liten med musik och ligger och njuter av alla sparkar och rörelser! :love:

Kl 15 ska vi vara på sjukhuset för RUL. Sjukt nervöst :crazy:

Just ja, BH:
Jag använder bara sport-BH vid ridning. Mina vanliga BH:ar tenderar att vara push up och dem går det banne mig inte att rida :) Jag föredrar sportBH överlag, de ger bättre stöd åt skuldror och rygg som jag har problem med, vanlig BH blir det oftast bara om klädseln kräver det eller om jag vill vara lite fin för gubben :)

Vad kul! :D :laugh: Du ska se att allt ser fint ut! Och det är SÅ häftigt att se sin lilla inneboende på skärmen! :love:

Angående BH - Värsta uppfinningen genom tidernas historia... :angel:
Närå, men jag har så små tuttar så jag är väl inte i behov av stödet på samma sätt som andra och jag går helst utan, i andra hand i sport-bh och när jag ska ut och är mer uppklädd drar jag på mig ett sånt där bygel-äckel... :devil:

Det har lugnat sig betydligt! Har inte kräkt sen igårkväll och får i mig ordentligt med vätska nu iaf :) har så förbannat ont i höfterna bara! Asså helt sjukt vill bara gråta :cry: antar att det är från alla hulkningar/stå på knä/huka igår..

Härligt! :bow:
Mindre härligt med höfterna... :( Har säkert med gårdagen att göra, hoppas det går över snart! Vila massor!

Själv känner jag mig också lite lätt påkörd av ett tåg eller något och då har jag inte ens ansträngt mig något nämnvärt. :cool:
Var ute och åt med några vänner igår, var och handlade lite mat och åkte till nya lägenheten och kollade runt. Dagen innan hoppade jag dock upp och ner från en pall för att få ner alla gardinstänger - kanske är det som är boven?

*kl*

Det här är helt sjukt! Brorsan kläckte för någon vecka sen att dom också ska ha barn, ca 1mån efter oss.. Nu ringer han och meddelar att dom varit på tidigt ul idag och fått se TVÅ små bebbar! Vad är sannolikheten liksom?! :D

Hahaha! Vad galet! Vilka sjukt dyra månader Maj och Juni kommer bli för er med alla födelsedagspresenter :D Tur att det inte var i december och januari ungarna kom iaf :rofl:
Men vad roligt för er! Det kommer bli sjukt spännande! Bor ni nära varandra du och din bror? Då kommer ni ha svin bra leksällskap :)

Nä tyvärr bor vi 20 mil från varandra :( vilket kommer kännas ännu längre nu..

Mamma ojjade sig över hur dyrt detta skulle bli när hon fick reda på det :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 386
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar