Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Jag och min bror är rätt lika varandra :D hur många tvillingar i Sverige kan det finnas som har tvillingkusiner?? Och som dessutom är födda/beräknade med en månads mellanrum??

Läste du tidigare i tråden att jag drömde att det var en ilsken katt som gömde sig i mig? :)

haha nä det har jag missat, men jag kanske tänkte på det undermedvetet iofs ;)

Vad kul! :D :laugh: Du ska se att allt ser fint ut! Och det är SÅ häftigt att se sin lilla inneboende på skärmen! :love:

Ja vi har ju sett den vifta och sparka i vecka 14, det sitter en bild på kylskåpet redan så det blir kul att se hur mycket den har vuxit... då i vecka 14 var det visst en gammal apparat också så det blir spännande att se mer detaljerat nu.

*kl*

Det här är helt sjukt! Brorsan kläckte för någon vecka sen att dom också ska ha barn, ca 1mån efter oss.. Nu ringer han och meddelar att dom varit på tidigt ul idag och fått se TVÅ små bebbar! Vad är sannolikheten liksom?! :D

Så häftigt!! Förstår iofs att din mamma börjar oroa sig över sin plånbok ;)

I vänan på att sambon ska komma hem från jobbet lligger jag i soffan med kudde och daor på magen och har känt ett par små sparkar :love: Tidigare rörelser har varit mer som bubbel men nu var det tydliga duttar inifrån, så katten, hatten eller cykeln lever ju i alla fall - då kanske jag till och med kan åka in till UL och andas redan innan jag ser bilden.

Senast ändrad:

*kl*

Sitter och läser lite om gravidförsäkringar. Har ni någon? Vilken i så fall?

Jag har i trygghansa, både gratis och tillägg. Blev ett enkelt val och jag tecknade den för läänge sen.

Trygghansa blev det för att det har vi i övriga grejer hemma samt sjukdomsförsäkring på mig. Tillägget blev också självklart efter att jag hört om ett pucko på radion som var helt FÖRBLUFFAD över att hon var missnöjd med skyddet som hennes -GRATIS- försäkring erbjudit. Vilket för mig känns rätt självklart eftersom försäkringen var GRATIS.. haha.. så det blev den. Sen har deras KC lovat att skicka ut ett mail till mig i början på mars med en länk till deras hemsida som man kan gå in och registrera bäbisen så fort hon blivit född så hon är försäkrad på en gång, även fast tilläggsföräkringen sträcker sig till att hon är ett halvår eller vad det är.

kl

Happy camper!!

Igår skulle jag ta och beställa vår vagn som vi bestämt oss för. En marin Kronan Duo S. Blev lite förvirrad eftersom den marina inte verkade gå att beställa på hemsidan. Ringer butiken och får besked om att den är slut på lager men att det ska komma in fler men att de va tvugna att kolla när och om jag kunde boka en, det skulle bara komma 10 st! :eek:
Han ringde igår på em och berättade att de skulle levereras i slutet på januari men var tvungen att åk ang om det gick att boka.
Nu ringde han och meddelade att vagnen är vår!! :love: Han sa att han skulle montera den och ringa under v 4 och då var det bara komma och hämta :)
Tjiho!

8623445-JzjBq.jpg

Att ha den extra försäkringen har jag redan bestämt mig för, som sagt - hur bra kan en gratis försäkring vara? :p

Tror det står mellan trygghansa och länsförsäkringar just nu.
Fördel länsförsäkringar: där har vi våra andra försäkringar och trivs med dem.
Fördel trygghansa: de ger något lite högre ersättning om något händer..

Hmm... *funderar vidare*

Grattis till vagnköpet! :)

En av mina bästa kompisar har tvillingar och även hennes bror har tvillingar, dock är det flera år emellan och hennes är tvåäggs och hans är enäggs. Hon har grabbar och han har tjejer.

Grattis till tvillingtjejer förresten - det har jag med, men de är stora nu !

Jag har nästan alla försäkringar i Folksam. Började med ena hästen och fortsatte med hem, bil osv så nu ligger bebis också i Folksam. Min tanke är att, nästa försäkringsperiod på mig och sambon, jämföra försäkringarna vi har idag (han är i Trygghansa tror jag och jag ligger i Salus) och se om det är värt att lägga även oss i Folksam och försöka göra ett duktigt paketpris. Tyvärr lär jag inte få in andra hästen där då hon är gammal och har haft fångproblematik. Å andra sidan räknar jag inte med att behandla henne för fång igen iom hennes ålder och att det inte känns humant så man kanske kan blinka lite för dem.

Kan lägga till att jag har en sån man betalar för pga av att det jag främst söker av försäkringen är ersättning i samband med sjukhusvistelse och sånt. Det är ju lite där det riskerar att dra iväg med stora pengar.

Angående Folksams gravidförsäkring: en barnmorska från dem ringde mig och berättade att de hade som en jourhavande barnmorska som svarar på frågor nästan hela dygnet :) fram till 22 på kvällen tror jag det var.

Folksam är jag så anti mot efter att ha blivit anklagad för både det ena och det andra efter ett inbrott, så där lär det aldrig hamna (inte ens läst deras villkor) :p
Tyvärr har jag min egen försäkring där....

jag hade aldrig vågat ringa en BM på försäkringsbolaget! De lär ju registrera precis allt och jag skulle inte våga fråga något som kan vara en nackdel senare :o

Det beror ju helt på vilken typ av frågor det är också :p är det så att jag har en blödning eller ont någonstans ringer jag hellre ordinarie eller akut om det är nåt extremt :p för allmänna frågor och funderingar är det ju jättebra om man kommer på nåt man undrar över.

Trist att du upplever ett dåligt bemötande från dem. Hittills har jag haft det bolaget och även IF som min andra häst ligger hos runt lillfingret. Aldrig haft några bekymmer.

+ vilse

Jag har Apollo försäkrad i folksam och har aldrig haft några problem med dem. Jag har alla gånger gått plus på den försäkringen och det har aldrig varit något strul utan vi har alltid fått utbetalt, allt från 2 eller 3 hältutredningar + behandling, samt 1 buköppning.

Visserligen är det väll olika avdelningar och jag hade blivit fullkomligt vansinnig om någon sagt att jag ljugit. Jag gillar rent generellt inte försäkringsbolag, jag får för mig att de bara är ute efter att lura en :o

Knapplån

Gud vad ni pratar försäkringar och grejer. Och shoppar gör ni som galningar :D Vi har iaf en vagn.. Alltid något.

Tillbaka till läkare idag ang sjukskrivning. Förlängning 2 månader 50%. Skönt att slippa oroa sig för det.
I övrigt har jag blivit kalasdepp. Känns som man inte kan hämta energi nånstans längre, allt går emot. Inget är kul. TRÖTT på att alltid ha mer eller mindre ont nånstans, har fått svårt att sova. Dessutom går det ut över äktenskapet. Bara elände... :(

Jag har såna dagar (perioder) ibland med. Hittills har vi lagat det med att jag får lite tid att göra något med Alex. Gå ut och käka brukar vara det vanliga. Han är såndär som inte tar åt sig av mitt dåliga humör och jag pratar mellan varven om att det är jobbigt. Jag begär av honom att han ska säga till när han mår dåligt för att jag ska veta att det inte är MIG han ogillar och då måste jag ju också vara ärlig med det :p

Kl i bilen på väg hem :)

RUL gick bra :banana:
Bebis ligger långt ner men är väldigt livlig :) Tjock moderkaka i framvägg, den låg inte stilla en sekund på de 20 minuterna vi var där och jag kände inte en enda rörelse :) Dock en blyg kotte som låg med rumpan ner och benen i kors så vi får vara nyfikna.

Hon såg allt hon ville se och allt såg så fint ut så. Hon sa 25 maj som Bf men på måtten stod det 19+6 så jag vet inte vad jag ska gå efter?

Kan lägga till att jag har en sån man betalar för pga av att det jag främst söker av försäkringen är ersättning i samband med sjukhusvistelse och sånt. Det är ju lite där det riskerar att dra iväg med stora pengar.

Angående Folksams gravidförsäkring: en barnmorska från dem ringde mig och berättade att de hade som en jourhavande barnmorska som svarar på frågor nästan hela dygnet :) fram till 22 på kvällen tror jag det var.

Jag har också min gravidförsäkring via Folksam och har det där extratillägget (vart någon tusenlapp bara - väl värt om det händer något!)

Blev också uppringd av en barnmorska! Men jag förstod det som att de bara är ett "hälsoföretag" som är inhyrda av folksam typ. Kan ha fattat fel. Falcks nånting hette dem. :) Jättebra iaf om man undrar något! Har själv inte utnyttjat det men har numret inlagt i telefonen.

Vad skönt att det gick bra! Var dessutom glad att kotten ligger långt ner! Min ligger högt upp och mina revben mår inte bra :p Så är det tre månader kvar nästan och det ska bara bli värre!! :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 386
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V