Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2
+ vilse
Klenisar!
Jag hade sån huvudvärk och läste att det kunde ha med järnet att göra så jag smackade på med 1 tablett om dagen i hopp om att skiten skulle försvinna. Efter nån månad när jag var hos BM sa hon att "nu är det dags att börja äta järn varannan dag" och haha då försökte jag minska till bara varannan men då glömmer jag dem hela tiden så nu är jag uppe på 1 om dagen ändå. Hur det är i magen är som ett lotteri känns det som, oftast är det ok, men ibland är jag hård och ibland har jag diarré. Min mage har visserligen alltid hanterat sånt där lite underligt. Jag gick på en tokstor dos magnesium förut en gång och min kiropraktor sa att jag kunde bli hård i magen. Jag har aldrig haft så mycket diarré i hela mitt liv
Men annars Vilse så säger jag väll som DS, parera upp dålig mage med linfrön i mängder, katrinplommon eller andra grejer som brukar få snurr på magen.
Ang blodgruppen har jag ingen som helst susning om vad som gäller. Jag har ju lite spec (jag är Rh- och bäbis är Rh+ och behövde ta ett extra blodprov och en spruta som jag tog idag (i röven
) och sen kommer jag få en efter förlossningen också) Det är inte hela världen, det löser sig.
Är du nyfiken... googla
Åh. jag googlade åt dig.. det verkar ju vara samma sak som jag har? När jag googlar 0- så får jag bara fram svar på 0 RH- så med risk att detta är fel, men kolla denna länk
http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/
Men summa sumarum, det är ingen fara för din bebis nu, utan man behandlar för att det inte ska bli problem med framtida graviditeter.
ad.
lägger till, såg att deras info inte verkar vara helt uppdaterad om behandlingen, den har gjorts om för inte så länge sen.
i v 25 får man ta ett blodprov som kollar om bebis och du har samma eller olika (positiv/negativ)
i v 29 får man ta en spruta
efter förlossningen får man en till, enligt siten inom 72 timmar efter förlossningen.