Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Vilken söt kula! :D Jag får också en chock ibland när jag råkar gå förbi en helkroppsspegel. Här hemma har vi bara en spegel och i den syns inte magen så man hinner ju inte vänja sig precis... :o

*knapp*
Vart i nya lägenheten hela dagen och gjort ett gott intryck på grannarna (väsnats! :p)
Ser så fram emot att flytta in nu! Katterna tycker det är mäkta tråkigt nu när allt ligger i påsar och kartonger. Några leksaker finns kvar framme men deras klösträd med mera är nerpackat och lär så vara länge till...

När vi var klara idag knakade hela underredet till så jag lär må finfint i morgon... :grin:

Sedär, vad hände? ;) Det går undan nu!

Kl
MORR! Åkte för att storhandla, själv, och kommer ut ur affären med alldeles för mycket i påsen. Jag fixar verkligen inte att bära tungt, det gör såå ONT i "lilla" magen :( Tyvärr vet jag inte heller hur mycket jag kan (eller inte kan) bära så jag plockar alltid på mig för mycket och jag känner mig så handikappad! Det var ju inte riktigt det som var meningen. Jag är gravid, inte handikappad, bannemig! :cool:

! Det var ju inte riktigt det som var meningen. Jag är gravid, inte handikappad, bannemig! :cool:

Lyssna snällt på kroppen är mitt tips. Själv bara ligger jag nu för tiden. Längsta srräckan jag släpar mig är till och från toan (på kryckor)- ca 2 m.
Kul är det inte men det blir knte bättre av att man kämpar emot....

Sorry ... vilket präktoghetsarsel jag blev helt plötsligt... :o

Men det är as-jobbigt när kroppen protesterar. Särskilt över en så frisk sak som att vänta ett barn...

*KL*
fick hem en gravid-kudde idag!:love:
jag älskar den redan, men jag har den som ryggstöd...! ;)

*Kl*

Idag har vi varit och kollat på barnvagnar! Och jäklar vilka priser... :crazy:
Varit iväg och kollat på barnens hus för att se de lite dyrare märkena, men det vi fastnade mest för var faktiskt en sk budgetvagn.
Och då både jag och gubben är mc intresserade (race) så blev ju framförallt Jocke eld och lågor när han såg denna vagnen. Rätt färg dessutom ju ;) (kawasaki nörd)

tako3(18)_big.jpg

Åh jag vill också kunna välja o vraka bland fina vagnar :cry: men jag får vackert nöja mig med min beugegråa skördetröska :D

Fiiiiiine :love:

Fick order om att ta ny magbild i morse, såhär blev den :)
(ursäkta alla vattendroppar på spegeln, vår kran är lite *host* dålig :D )
DSC_0114.jpg

Och där syns fulbehån med :p

Jo jag vet att man ska lyssna på kroppen och allt det där men det är ju det att det är ju liksom dag till dag. Idag kan jag inte bära tungt utan att få ont, i morgon kanske jag kan köra flyttlass utan problem liksom. Idag kan jag (förvisso med möda) sätta foten på en pall och knyta skosnörena, i morgon kanske jag inte kan lyfta foten högre än att jag kan ta ett steg. Hur vet man? Begära bärhjälp varje gång jag ska göra simpla saker som kan innebära lyft?

När jag har plockat på mig en (hjulburen) korg med varor och betalat för dessa och kommer på att nä, det där gick inte alls att bära som jag tänkte, vad ska jag göra? Ställa ifrån mig det tyngsta och gå därifrån? Jag kan ju ta en vagn när jag är vid butiken men jag kan ju inte direkt stuva in den i bilen och ta med mig hem. Ringa sambon och grina för att det gör ont och inte går?

Det känns lite hopplöst när man inte alls vet innan man provar vilket skick man är i. Jag har så svårt att finna mig i att jag inte kan göra saker som vanligtvis är vardag för mig utan att kroppen protesterar.

Vi hittade en trillingvagn idag - och fy tusan vad glad jag är att det inte blev så många.
Tvillingvagnen var ändå väldigt smidig jämfört med den haha :p

Gör ett litet inhopp här och tipsar om loppfrön för att hålla magen i trim, även kallat psylliumfrön! Finns att köpa i mataffären och står oftast vid linfrön och liknande. Fungerar som linfrön, fast de kan inte vara giftiga (man kan äta hur mycket man vill) och de fungerar både om man blötlägger dem och om man äter dem torra, t ex på gröten/filen.

Min äldsta dotter (nu 4 år) hade problem med magen ett tag och när hon åt loppfrön varje dag höll den sig i fin form. Fungerar även bra på hästar =)

//Julia

Fina magar ni visar upp! Kul :)

Apollo, min är också större än jag tänker mig och jag känner mig så klumpig när jag slår i den lite överallt, kroppskontrollen är inte vad den brukar ;)

Idag har jag äntligen tagit tag i gravidförsäkring, känns bra, Trygg Hansa blev det för min del, den kostande varianten. Har ni andra skaffat det eller tänker ni göra det?

Det där när man krockar med saker... Dörrposter är alltid så ivägen! Jag kan nästan svära på att de blir mindre när jag kommer förbi dem än när någon annan ska :cool: :devil:

Styra magen är lite som att ratta en stor båt ;)

Senast ändrad:

Jag fattar inte var två små tottar gömmer sig i min mage? Jag ser liksom bara lönnfet ut fortfarande! :eek:

Jag jobbade ju igår på inventeringen.. Vi hade fått in extrahjälp från en annan butik av en tjej som är i v.20 och hon for runt som ett yrväder efter ha jobbat 10h som ingenting! Hon är ungefär lika stor som mig, om inte större.. Själv sa jag med tårar i ögonen ifrån efter 4,5 h att jag inte ville mer.. Då hade jag så ont i bebismagen att jag ärligt var nära o ringa A för o komma o hämta mig.. :( idag har det gått mkt bättre (jobbat 4h och där ligger min smärtgräns) men vi har också haft det otroligt lugnt och varit kraftigt överbemannade..

När jag gick igår frågade jag i förbifarten om chefen löst mitt schemaproblem (har bett sen 6 veckor tillbaka att få ett schema som inte innebär 10h-pass eller 42h-veckor, är anställd på 20..) men nädå, vi rullar på som vanligt så nu har jag mega pass att se framemot mån-tors och passar det inte ger hon bort hälften av mina timmar till vik.. :( var så trött ledsen och uppgiven så jag grät hela vägen hem..

Så enda valet jag har nu är att gå till läkaren och säga att mina SD inte gett med sig så får dom ordinera timmar, sjukskriva helt el gå ner till 25% vilket känns så jävla orättvist när jag kan jobba mina 20h/veckan men inte fördelat på två 10h-pass..

Blev säkert jätterörigt och med iPhone-stavning men är så trött på det här nu :(

Och det jag ville komma till med kollegan som glatt jobbade på utan att klaga är ju att nu ses jag som pipig och gnällig för hon kan ju..

Ja, och om man ska gå förbi någon där det är lite trångt gör jag som vanligt, försöker gå lite sidledes, n det gör ju ingen skillnad längre...

Pan, usch vad jobbigt, men du har ju uppenbarligen en tuffare graviditet än henne. Det är ju så oerhört individuellt och av vad jag har förstått är tvillinggraviditeter oftast tuffare. Det är lite lika för mig, jag har en tjej på jobbet som också är gravid och har en relativt problemfri graviditet. Hon ligger 4 v före mig och jobbar heltid och är rätt pigg, så jag förstår lite hur du känner. Mitt jobb är dock förstående och flexibelt så det är mer mina egna fröken duktig-komplex spökar för min del.

Usch låter jobbigt. Även om det är svårt så försök att inte jämföra dig med henne, du bär trots allt på två st - hon bär bara på 1.
Och tänker man tillbaka på vad du gått igenom de senaste veckorna (magsjuka, inlagd ect) så är det inte konstigt att hon är piggare. Även om man blir frisk från magsjukan ganska fort så kan det ta flera veckor (som icke gravid) att återhämta sig helt. :)

Vad jobbigt för dig! Förlorar chefen något på att du sjukskriver dig? Tänkte alltså på om det blir något besvär att hitta ersättare eller så? Hade jag sagt till mina chefer att de får välja på två alternativ: antingen en sjukskrivning eller kortare pass hade de gjort allt för att lösa kortare pass då vi ligger efter med folk. Det blir ett jättepussel att lösa för planeringen och då förutsätter det att folk vill jobba extrapass/övertid och ingen blir sjuk, typ. Har du det bakom dig kanske du kan få igenom det men ni kanske har vikarier som står och väntar på att bli inkallade?

Du vet ju att du har en tung graviditet, definitivt tyngre än din kollega har det. Det är ju bara du själv som kan säga vad du klarar och inte och risken är ju att du verkligen blir sjukskriven på riktigt så att säga om du inte lyssnar till kroppen. Hoppas att det löser sig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 387
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen