Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Lite det som jag är nervös för. Tänk om det bara är döfula alternativt äckliga kvar när jag behöver ha hem den. Samtidigt är det ändå 3 månader kvar, det är rätt länge... Kan ju stuva upp vagnen på vinden så länge i och för sig men ändå.

Jag hade, som Apollo skrev, haft Blocket under bevakning om jag skulle köpa begagnad vagn och köpa när det kändes rätt. Då får man bra koll på hur de ligger prismässigt också :)

Hicka har jag faktiskt inte fått prova på än! Har funderat på det faktiskt! Jag vill också! :p Har dock svårt att tro att jag skulle störas av det så att jag inte kunde sova av det. Jag är en sån som sover till precis vad för konstiga ljud och störande moment som helst. Tycker det är super skönt att sova till JÄTTE HÖG musik exempelvis :p

Dessutom haha.. Telefonen plingade nyss eftersom jag går in i en ny vecka.. så stod det "nu börjar det bli dags för livmodern att nå de nedersta revbenen... jo tjena, det gjorde den för typ tre veckor sen och har sedan dess lekt "krossarevbenen-leken". tsss! ;)

Hicka är rätt mysigt! Men just inatt kändes det så tydligt och rytmiskt att det var lite irriterande... Typ som grymma nervryckningar. :p

Hah! Ja men det är ungefär som att min livmoder ska vara uppe vid naveln först nu och att jag snart kommer börja känna tydligare rörelser istället för fis-liknande bubbel typ.... Har vart i det stadiet lääänge nu! ;)

+Kaktus

Jag gör så tror jag. Just nu ligger de runt 4000. Jag kör en 4-5veckorskoll och och ser vad som finns och så ser man även flödet lite. Kanske dyker det upp en vagn med massa specialtillbehör. Hade ju varit bra att få både sitt och liggdel men blir det inte så och det bara blir t.ex sittdel är det ju inte värre än att man får köpa till liggdelen. Jag önskar mig ändå ganska vanliga färger. Jag vill inte ha ljust av förklarliga skäl, främst för smutsen men om den sen är svart eller marinblå spelar ingen roll. Den skulle kanske kunna få vara brun till och med, men bara kanske. Jag tror dock inte att det spelar någon som helst roll för Alex vad det är för färg. Han tar väldigt lätt på det med vagn. Så länge den går att få med sig när man åker kollektivt (dvs svängbara hjul och inte så bred) är han nöjd. Det var lite sådär.. "vadå fjädring? Det hade inte jag när jag var liten!" :o Det hade ju till och med jag i min första vagn! :D

Det finns ju en såndär ute för 2800, i militärgrön... Njaaa... Det är jag inte sådär supersugen på :p Kanske hittar man någon i ungefär den prisklassen som inte har någon tokig färg..

På tal om fis-liknande... Här har liten för några dagar sedan roat sig med att sparka liksom ner mot rumpan på mig verkar det som. Toka. Det kändes väldigt obehagligt må jag säga!

Har du gått vilse på paddan eller nåt? Det är ovant att inte se dig skriva massa här. Har det hänt något?

:o
vad fint att vara efterfrågad. <3
Humöret hände.... jag har jätteont och är sur och tvär och "tjörmig". det är nog bättre i morgon.....

Jag,köpte en begagnad brio på blocket, skitsnygg! Tvåtusen med liggdel, sittdel och regnskydd!

Dagarna går verkligen i ett här och vi har firat Isaac som fyllde tre och Sam som fyller fem på torsdag. Det finns så grymt mycket att göra här i stan, museer, lekplatser, besöka vänner plus att vi har två hundar som måste gå ut så det har.blivit en hel del skogspromenader (inte så långa men det tar lång tid att gå med två vilda ungar).

Imorrn ska jag ringa bvc och förskolechefen och försöka fixa in barnen på en fsk. Sam klagar på att han inte ems har en skola....

Ja det var allt härifrån, ska ta ett kort på min mage också men den ser ut typ som din Apollo!

20130106_155203-777906.jpg

Om vagn förresten... vi köpte en begagnad emmaljunga citycross. Den är för tung och klumpig för mig egentligen. I våras kompletterade vi med en sån "paraplysulky" för lite mer stadstrafik... för korta turer typ, för ett par hundra. och nu i höstas köpte vi en ny sån Baby jogger city verso som på gott och ont inte väger nåt, är otroligt lättkörd och smidig... den kostade vi på ny nu när vi vet att vi dels ska bo i stan men också att jagbär en klen rackare...

Det är ju egentligen inte förrän man är där i vardagen som man inser vad man behöver. Just därför är ju begagnat så himla bra..

och appropå havregrynsgröt så var jag uppe flera gånger mitt i natta och kokade gröt när jag väntade dottern. ;) den här gången är det mer salami som gäller ... ;)

Vad skönt att det inte var värre än humöret :) Du brukar ju inte pipa iväg så det är klart man reagerar.

Emmaljunga från city gross har jag inte hört så mycket om men jag har fått för mig att den inte är så tacksam. Har väl läst någonstans, något litet, om den. Annars var jag ju lite inne på baby jogger men de som fanns i butik var inte någon wow-känsla över direkt. Har hört positivt men jag måste nog få lite funderartid innan jag kan säga att jag vill ha. Vi märker om vi blir nöjda med den där, i värsta fall får jag väl ta hem en billigare terrängvagn så småningom om det behövs. Jag är ju ganska mycket för att ta saker som de är :)

Jag har inte haft några genomgående sug alls. Det varierar hela tiden! Men havregrynsgröt med just äppelmos är ju sååå gott! Idag i alla fall.

Visslan: Vilken modell är det? Vi kände ju lite på Brio Sing men den var ju helt odämpad. Ska man vistas på landet eller sandade gångvägar med den hade jag nog blivit galen både för min och barnets skull. Alex kommenterade att jag inte behövde gå så fort (jag måste ju kunna röra mig i normaltempo i alla fall?) med den men det kändes ändå inte riktigt som min smak på vagn. Det behöver inte vara heldämpat men liiite i alla fall, annars blir det lurigt med stallvistelse. Jag hoppas att jag blir nöjd med emmaljungan.

Visst är det underbart! :love:

Själv vaknade jag inatt av sparkar och hicka. Hickan var faktiskt lite irriterande, jag ville ju liksom sova lite också... :angel:

Ja helt underbart :)
Nu under kvällen har jag faktiskt (också det för första gången :o) på riktigt längtat efter bebisen och faktiskt insett att vi ska ha barn. Känns lite fånigt, men som en viktig milstolpe :banana:

Apropå det så fick jag för mig att flytta om sofforna i vardagsrummet helt ensam nu i kväll också. Absolut inte smart, har tillbringat resten av kvällen gråtande i samma soffa för att det gör så förbannat ont i ryggen och knäna. Smart.

Vad knäppt, jag har ocksa fatt grötcravings senaste tiden. Gör lyxgröt med müsli, linfrö, sesamfrö och torkad frukt. Sjukt gott.

Igar lyckades vi med en san typisk sak för var familj. Ikea hade en garderob pa extrapris, vi ordnade barnvakt (första gangen vi haft barnvakt "bara för att" annars har det bara varit för jobb och läkarbesök) och for iväg. at frukost i restaurangen först (äta utan barn -lyx!) Fick köra tva ganger för garderoben var sa stor att resten av det vi ville ha inte fick plats i bilen. Byggde ihop den pa kvällen och var supernöjda - tills vi upptäckte att ingen av oss hade mätt om den passade där den skulle sta... Hyfsad kommunikationsmiss.

Alltsa, byggde isär halva garderoben, bar upp den pa övervaningen och bestämde hipp som happ att sonen far supergarderoben och ett nytt rum. Bebisen far ta över hans rum, för där är skötbordet och värmelampan fast monterade, sa det verkar enklast.

Idag har jag googlat barnrumsinredningar :love: och tja, en garderob för arbetsrummet (vi har ganska liten hall) har vi fortfarande inte.

Ja det är en brio sing och jag funderade på precis samma som du. Jag har tidigare haft en brio happy (heter den va) med fyra fasta lufthjul och ett gung som påminner om en landrover ungefär. Grymt bra i skogen men man blir mordlysten om man måste svänga i en affär. Så denna gången tänker jag att jag kör på asfalt och vill jag köra i skogen har jag bebisen i sele eller sjal eller så köper jag en beg stridsvagn (brio eller emmaljunga) och har som skogsvagn.

Men du har rätt, lite dämpning kunde de haft.

Det här med att bära barn är ju hur fiffigt som helst...! Det vsr många som frågade om jag skulle bära dottern med tanke på fogarna men en 3-5 kg baby är inget jämfört med att köra en vagn som totalt inkl. barn väger 25 kg ... ;)

Jätteprsktiskt i butiker eller när man ville göra nåt hemma som bebis ville kolla på (vardagspyssel i allmänhet=sjukt intressant).

Är det nån mer här som planerar att bära el. testa bära? :)

*kl*
brorsan m. fru väntar också bebis, igår åkte de in på fl för svägerkan hade jättejätteont... troor de är i v. 20 nu ...sen har jag inte hört ett ljud *orolig* :(
och förbannad på hon som ringde och skvallra (varken brorsan el. frun)- vissa saker vill man inte höra förrän det finns riktig info ...

Senast ändrad:

Jag fick en sjal i julklapp så jag hoppas att jag kommer kunna bära en del. Känns som om man inte blir låst på samma sätt då :)

Idag är en pissdag för mig :(
Ont i rygg/svank (varenda jävla natt!!), sömnbrist pga av det, och dessutom en dröm som bitit sig kvar och bara gör mig jätteledsen (nu förstår jag vad ni pratade om i förra tråden med sjuka drömmar som biter sig fast....:grin: )
Så.. Sitter på jobb, men en jättehuvudvärk, men vill mest bara gå och sätta mig och gråta någonstans.
Denna dagen kommer bli SÅÅ kul... verkligen... Blä :(

Senast ändrad:

Gå hem om du inte orkar. man ska inte shåpa sig i onödan men man är inte till glädje när man är helt slut heller ju....
Har du provat ta dubbeldos alvedon?
Jag har fått en elektrisk liten värmedyna, typ 300 från clas ohlson. Sjukt skön att lägga på spända/ömma ryggmuskler ....

Ta hand om dig!

Har inte så mycket att göra, så kommer bli en väldigt lugn dag på jobb. Så stannar så länge jag orkar.
(att jag dessutom samkör med gubben gör att jag gärna stannar om jag orkar - även om han kan ta sig hem på annat sätt...)

Alvedon har jag inte testat alls, kanske borde göra det..
Värmedyna fick jag i julklapp - används flitigt :) Den stänger tyvärr inte av sig själv så jag vågar inte ha den i sängen med risk för att somna från den... (dessutom försöker jag undvika att ligga på rygg där - är då det gör mest ont)

Jo, jag förstår inte varför de envisas med de stumma vagnarna. Det kan ju aldrig vara behagligt. Tror den är perfekt på asfalt och i stan, den är ju som sagt smidig. Jag funderade på ett tag om man kunde göra något själv för att den skulle bli bättre men när jag sprang på emmaljungan ställer jag mitt hopp till den och att vi blir nöjda.

Klockan: jag hade nog tänkt att kombinera som sagt. Bära vore ju smart off road exempelvis. Annars är nog planen att använda vagnen mest för att transportera sig till olika punkter.

Vilken hemsk nyhet att få utan vidare info. Jag hoppas att det går bra!

Vilse: vilken besvärlig start på dagen :( hoppas det blir bättre!

Ok!
Ja testa alvedon... det funkar på mig när musklerna värker i allafall. man blir ju tjörmigare när man inte får sova som folk heller ...
Har du nån vetevärare då? den kan man lägga på sidan och med över ryggen liksom, också svalnar den ju snällt. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 388
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb