Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Orolig kommer jag aldrig tipsa dig om att bli.;)

Jag googlade och hittade på vårdguiden "Däremot ska du vid plötslig viktökning eller viktnedgång kontakta din barnmorska." Däremot var det i "veckotexten" till vecka 38. Men ring och rådfråga, det kan man inte gör för många gånger :)
Gud vad smart du är :idea:

Ibland undrar jag vad som hänt med min hjärna... fråga bm har jag inte tänkt en tanke på, inte heller att man kunde googla... *pucko* Det närmsta jag kom var att komihåg att jag skulle till bm den 23 så då kunde jag ju fråga då :idea: suck...

Jag skyller på sömnbrist och huvudvärk. *host*

Hurru, du ska nog inte vänta med den frågan till den 23e. Det är ju över två veckor tills dess. Ring bm och fråga på en gång istället och fråga hur du ska förhålla dig till det. Jag vette tusan vad viktnedgång skulle kunna vara symptom på (det lyckades jag inte hitta) men OM det är något av det allvarligare slaget så är det nog inte smart att vänta två veckor. Om det sedan är "skitesamma" så är det skönt, för då slipper du fundera på det i två veckor! :idea: (och dessutom se till att komma ihåg att fråga BM, 2 veckor är en evighet att komma ihåg saker på^^)

Har mailat dem nu :) De brukar svara under samma dag så vi får se vad de säger. :)

Tur ni finns som säger till mig vad man kan/bör göra :rofl:

Haha, jaa, det ska bli spännande att se min "axelryckarkarl" med den lilla. Har en känsla av att det lär bli mindre axelryckningar då i alla fall ;)

en så pass liten viktnedgång behöver du nog inte oroa dig över. Jag brukar sällan bry mig om decimalerna ens, det är så mycket som kan påverka de där hektona... en så enkel sak som att du har lite mindre vatten i kroppen gör en hel del, och även om du har råkat skaffa lite nya muskler osv.

Vanligvis hade jag heller aldrig brytt mig. Jag är en sån som pendlar upp och ner 2 kg på ett par dagar. Men nu under graviditeten har det inte funnits minsta tecken på viktnedgång och haha, jag vet inte hur det är med dig eller vilse, men... att få nya muskler... det finns inte riktigt på världskartan just nu :D

Ärs, jag har ingen aning om vad man borde och inte borde göra.. och jag ska nog erkänna, hade det handlat om mig själv hade jag nog hållt tyst i en vecka, sedan nämnt det för Olle.. som sedan tjatat på mig en vecka om att ringa BM och sedan hade jag ringt bara för att FÅ TYST PÅ HONOM! :devil:

:D

Vanligvis hade jag heller aldrig brytt mig. Jag är en sån som pendlar upp och ner 2 kg på ett par dagar. Men nu under graviditeten har det inte funnits minsta tecken på viktnedgång och haha, jag vet inte hur det är med dig eller vilse, men... att få nya muskler... det finns inte riktigt på världskartan just nu :D
Att hålla upp en mage med en flera kg bebis i kräver nog lite extra muskler. Det är dessa som gör att man går upp så mycket i vikt :angel: :D *helt övertygad*

Ärs, jag har ingen aning om vad man borde och inte borde göra.. och jag ska nog erkänna, hade det handlat om mig själv hade jag nog hållt tyst i en vecka, sedan nämnt det för Olle.. som sedan tjatat på mig en vecka om att ringa BM och sedan hade jag ringt bara för att FÅ TYST PÅ HONOM! :devil:

:D
Jag är tvärt om - jag berättar för jocke med en gång. Och sedan berättar jag för honom hur normalt det är och inget att oroa sig för (även om jag själv inte har en blekaste aning - men jag vill ju inte oroa honom :cool: ) Och sen sätter funderingarna igång lite senare.... :p

Är väl därför Kamprad är rik som ett troll :devil:
Har inte han någon son i lämlig ålder? Det borde vara ett bra kap.. :devil:
Fast ja, nu är jag ju gift så det är ju kört för mig. Men barnbarn borde han väl få snart? :idea: *börjar smida planer på vem som ska bli blivande svärson/dotter* :devil: :D

Åh herre, det är iaf ett bättre utgångsläge än att ha en karl som är den hispigaste, nojigaste och fjompigaste hypokondrikern i världen :D
När Olle började lägga sig i hästarna, så tror jag vi hade "täckesdiskussionen" typ 1000 gånger innan han höll tyst. Hela tiden gnällde han.. så fort det var lite kyligt ute så skulle de ha täcken och jag fick förklara så många gånger att hästar inte fryser av bara kyla utan behöver blåst och regn för att det ska bli riktigt vidrigt... lagom trött jag blev när han satt på tåget ner till göteborg och vi pratade i telefon.. "åååh titta hästar.... ALLA HAR TÄCKEN!!! VARFÖR HAR ALLA DOM HÄST HÄSTARNA TÄCKEN MEN INTE VÅRA???!! VÅRA VILL OCKSÅ HA TÄCKEN!!!!!!" Höll på att smälla av :p

Nu är det snarare tvärt om.. han hjälper till med in och utsläpp nu mer och nu är han för lat för att lägga på täckena så det slutar ofta med att jag blir irriterad för att jag får ta in hästarna vid 17 (ist för 21) för att han ställt ut hästarna utan täcken ;)

Men han kommer hönsa gärnet med bäsingen... hon är ju dessutom en HON.. åååh det kommer bli katastrof ^^

Hahaha! Den gjorde jag också när jag behövde åka in och undersöka mig för ev förtidig vattenavgång.. Hahaha jag lyckades tom få hyppo-Olle att hålla sig lugn! Det var fasen en bedrift måste jag säga.. jag är faktiskt lite stolt!

*kl*

Tack allihopa för stödet Och råden ang jobb btw, är så less på det nu så orkar inte engagera mig ens.. Avvaktar till ons och ser vad BM säger helt enkelt.

Att hålla upp en mage med en flera kg bebis i kräver nog lite extra muskler. Det är dessa som gör att man går upp så mycket i vikt :angel: :D *helt övertygad*

Haha, själv var jag lite för vältränad innan för att jag skulle få mer muskler av detta ^^ Man måste verkligen ha vart sjukt, sjukt otränad för att få muskler av att vara gravid ;) Visserligen kanske man bygger lite muskler av att stånka runt med magen.. men det är nog marginellt och vi pratar inte om ett kg muskler.. även om det vore nice! :D
Jag har faktikst vart lite sugen på att ställa mig på crossen de senaste veckorna.. det har ju inte blivit av än.. men jag skulle vilja prova... får bara se när jag orkar... :angel:

Kl

Jag har burit båda barnen jättemycket i sjal och sele och älskar friheten och goset. Båda har varit runt 2 när jag slutat bära men ibland hqr de velat bli burna efter det också. Denna gången har jag köpt en beg trikåsjal och så har jag en Manduca och sen en Tula Toddler för större barn.

Åh, jag borde verkligen sätta mig in i hela sjal-grejen.. men det är lite för mäktigt, lite som med barnvagnar.. jag kräks lite på bara tanken att sitta och läsa om alla olika sjalar och prylar som kan tänkas vara bäst för min rygg.. vore så skönt om man bara kunde trycka på en knapp så man, vips, fick all info! ;)

Haha! Här är det "jag har ju inga hästar" som gäller. Han vet vad de betyder för mig, att man måste betala för dem och allt sånt och behöver jag hjälp med t.ex veterinärräkningar eller om det är något verkligt illa där han kan tvingas lyfta röven är det ju inga större problem men helst slipper han :p att köpa en gård och att han ska hjälpa till med in/utsläpp finns inte på kartan.

Jag vet dock hur jag kan få honom nojig men då gäller det ju mitt eget mående :p

Fast du kan ju "typ" trycka på en knapp :p kontakta sjukgymnast/kiropraktor som har koll på dina besvär och fråga vad de rekommenderar :idea:

Oj.. här har utvecklingen gått helt sjukt genom åren.
Det var faktiskt han som sa "vi kanske kan ta en på sånt där foder" och sen "råkade" det bli så att vi köpte en ist. Men när Apollo väl kommit så vägrade han följa med och stod typ 10 meter utanför hagen och stirrade in i hagen med avsmak...
Sen ledde det ena till det andra... jag skulle bort några dagar och rida sörmlandsleden på en annan häst, Apollo var skadad och skulle ha medicin och promeneras. Det skulle husse styra upp... och när jag kom tillbaka så hade Apollo fått en ny bästis! :cry:
En-två månader senare köpte vi hus med stall. (Visserligen hade vi nog aldrig köpt det om det inte var en riktigt bra affär.) Sedan dess har vi letat efter en större gård till och från... sen fick marknaden oss att fega ur och ist för att köpa så hyr vi.. och nu har han får och höns. Vill ha grisar och vi har pratat om ankor. Katten har tillkommit trotts att vi är allergiska och vi har vart på väg att köpa hund. Förra våren ex var det svinnära, sen blev jag gravid så vi tackade nej (sen fick jag MF). Betalar gör han dock absolut. Han tycker att hästarna är vår familj och vår familj har utgifter så det är spillerill. Men hade det inte varit för honom så hade ju inte Apollo levt idag. Han blev ARG på mig när jag ens tog upp frågan om det var smart att lägga ut typ 30k på en buköppning på vår sällskapshäst...
Han pratar om att han vill bli bonde.. men det skrattar jag lite åt. för han vill verkligen inte gå ut om det regnar och gnäller som fan om han tvingas gå ut när det snöar ;) Han är så känslig mitt lille hjärta. Men det går att få karlarna att ändra på sig, man får bara ha lite rätt taktik ;)

Ang att kolla med min naprapat ang bärsjalar... alltså.. han behandlar mest NHL stjärnor och massa idrottare, så jag har extreeeemt svårt att tro att han vet vilken bärsjal som skulle passa mig bäst ;)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 388
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv