Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Jag hoppas att jag kommer kunna bära en hel del! Skulle dock gissa att kroppen tycker bäst om att bära på ryggen ist för på magen så jag får se hur jag styr upp det. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag föredra att bära så länge hon inte är för tung och det dröjer nog iaf ett litet tag innan hon blir. Haha, Olle retade mig i helgen för att jag bar runt på katten :angel::D
Men grannen har sagt att hon har ett par sjalar i sin källare som jag kan få, jag har fått en babybjörn av min bror så det blir nog bra.

Idag är jag glad. Idag har bäsingen lagt sig lodrätt ist för vågrätt! (Känner massa underliga rörelser down-you-know-where :p) Det är så himla skönt! Nu kan jag andas!

Haha, det är som de där "fisksprattlet" man skulle känna. Jag kände direkt puffar/sparkar redan i v 16 och det är inte förens på senare som jag känt något som skulle kunna refereras till sprattel... hela magen vibrerade så pass att jag trodde att hon hade ett epeleptiskt anfall eller något :p

Jag hade katta som attrapp och övade med bärsjalen när jag var gravid... ;) hon (katta) blev lite sur när dottern tog över hennes plats!

Haha, underbart! Skönt att höra att det inte bara är vi som failar med våra IKEA besök :p Vi var på IKEA i lördags vilket bara resulterade i att vi måste åka tillbaka på fredag och fixa massa fler grejer och listan blir bara lääängre och längre ^^
Det är vidrigt, för vi avskyr IKEA båda två, dessutom är det ju rena tortyren för Olle nu eftersom jag inte kan gå så fort och han tvingas att gå jätte sakta hahaha :rofl:
Skönt att det iaf löste sig för er tillslut!

Tror att det finns en risk att katten kommer blänga surt på oss när bäsingen är född och snor kattens plats på min mage när jag ligger i soffan, eller ännu värre, när jag ligger i fotöljen framför öppna spisen. Hon gör fruktansvärda stare downs redan nu och om vi snor hennes plats finns det nog risk att hon faktiskt lyckas sudda ut det där "OMet" i "om blickar kunde döda" :D

Jag gjorde ett spontanstopp på nya Ikea Älmhult på vägen hem från Skåne förra helgen, det är gigantiskt! :eek: fattar inte hur man kan gå in med åtanken att köpa en ostkupa och stekpanna för en hundring och komma ut 500:- fattigare och en hel ikeakasse med prylar??

Det inlägget hade jag helt missat! Haha! Vad roligt! Det låter som nåt jag skulle kunna göra men Alex räddar såna situationer. Han är lite väl kontrollerande för att glömma att mäta om saker får plats ;) När vi skulle möblera här gick det inte för sig att flytta några möbler förrän han hade mätt ALLT på ALLA ledder.

Svea, katta i fråga, var grymt sotis på bebisen, kissade utstuderat på skötbord och babyskydd, jag var sååå sur på henne, "nybliven mamma hormoner" ....:o jag är en sån som älskar katter och står ut med det mesta, men då var hon billig. ;)

Fast jag hade gärna stått ut med hennes svartsjuka ,... jag är skit allergisk, saknar!

*kl* har fått sms från brorsan nu i allafall, Ingen fara på taket,, *pustar ut*
blev så :devil:-a förbannad på hen som ringde och "skvallrade" igår, om att de farit på sjukhuset utan att kunna ge nån mer info. Ibland ska man bara vara tyst!,

Jag gjorde ett spontanstopp på nya Ikea Älmhult på vägen hem från Skåne förra helgen, det är gigantiskt! :eek: fattar inte hur man kan gå in med åtanken att köpa en ostkupa och stekpanna för en hundring och komma ut 500:- fattigare och en hel ikeakasse med prylar??

the power of ikea? :angel:

Haha, det är som de där "fisksprattlet" man skulle känna. Jag kände direkt puffar/sparkar redan i v 16 och det är inte förens på senare som jag känt något som skulle kunna refereras till sprattel... hela magen vibrerade så pass att jag trodde att hon hade ett epeleptiskt anfall eller något :p
Så var det för mig med. Jag saltchockade ungen i v 14 och fick mina första rejäla sparkar redan då.
Det är först nu som jag känner sprattel. Imorse sa jag till jocke "tänk dig att jag har magsjuka och hur magen skulle bete sig då. Sådana rörelser ska du leta efter :idea: :D "

Det är väl inget svårt? Är det inte så varje gång man går in där? :o:angel:

Hahaha, förstår du inte det? Det är väll det varenda butik går ut på? Att du ska förvirra runt dig på varenda litet skrymsle i butiken och hitta alla saker du bara "MÅSTE" ha! Haha, det är väll så varenda köptillfälle går till? :p

Jag är lite rädd att vår kisse inte kommer vara helt glad när liten föds. Den här katten är ju allt just nu och när hon tillhörde gammelmorfar var hon också allt. En riktig prinsessa! Ändras det kan det ju gå hur som helst ;) fast vi får väl försöka att pussa på henne lika mycket som på bebisen.

Usch vad hemskt! Kattkiss är verkligen inte roligt heller :crazy: Vi är också allergiska, men bara lite så det är helt klart något man överlever. Jag blir bara nysig om jag trycker upp näsan i magen på katten.. jag försööööker undvika det.. men det är ju bara såå mysigt :love:

Skönt att det gick bra för bror och fru! Förstår helt klart din reaktion. Dessutom är det väll kanske så att brodern i fråga vill berätta själv ist för att andra ska springa runt och "skvallra". Det skulle ju rent av varit så att de tyckt det vart jobbigt och inte hade velat ha några frågor om det och således att folk inte skulle veta. Nu var det ju visserligen din bror, but still.
Nåja, det viktigaste var ju att det inte var någon fara iaf :)

Bör man förresten bli nervös över en viktnedgång?

Jag har legat stadigt mellan 59.5-59.9 nu senaste månaden (4.5-5 kg +), men insåg för någon dag sedan att jag gått ner lite. Då trodde jag bara att det berodde på att jag fått en reaktion på mjölk, men nu flera dagar senare har det fortfarande inte rättat till sig med vikten (tar normalt bara 1 dag).

Idag låg jag 59.3 - med en stor tjock morgonrock på - så säg att jag kanske ligger lite under 59 utan den. Dvs, 0.5-1 kg kg nedgång... Och det under jul/nyår när jag inte gjort annat än tryckt i mig mat tycker jag... :crazy:

Borde man bli orolig?

Ni kommer väll ändå slåss om bäsingen när hen kommit så då får väll den som förlorade kampen om henne, hålla kattn istället :D
Jag funderade lite på hur det skulle gå för oss med katten. Efter att vi tog in henne från stallet så hade hon lite "attitydproblem" som visade sig genom att hon när man klappade henne på fel ställe gick till atack och bet en i handen. Det kom helt utan förvarning så vi blev helt chockade :eek: Det var så sjukt för annars är hon verkligen väääärldens gladaste och snällaste. Nu har hon dock blivit myyycket bättre på att visa när hon tycker man ska sluta klappa på rumpan och dessutom så slickar hon en på handen istället för att bita, den förändringen gick dessutom jätte fort. Sen slog det visserligen mig att hon är uppväxt med granntösen som burit runt på henne i alla konstiga möjliga ställningar, utan att säga ett pip, så det ska nog gå bra! :laugh:

Det här med att bära barn är ju hur fiffigt som helst...! Det vsr många som frågade om jag skulle bära dottern med tanke på fogarna men en 3-5 kg baby är inget jämfört med att köra en vagn som totalt inkl. barn väger 25 kg ... ;)

Jätteprsktiskt i butiker eller när man ville göra nåt hemma som bebis ville kolla på (vardagspyssel i allmänhet=sjukt intressant).

Är det nån mer här som planerar att bära el. testa bära? :)

*kl*
brorsan m. fru väntar också bebis, igår åkte de in på fl för svägerkan hade jättejätteont... troor de är i v. 20 nu ...sen har jag inte hört ett ljud *orolig* :(
och förbannad på hon som ringde och skvallra (varken brorsan el. frun)- vissa saker vill man inte höra förrän det finns riktig info ...

Jag ska absolut prova på att bära, men vill inte lägga så mycket penar på sjal eller sele innan jag vet om min rygg och axlar klarar av det. Vi bor i ett gammalt hus med ganska smala dörrar, så jag misstänker att det blir rätt bökigt med vagn som ska in och ut genom kallfarstu och nedför trapp osv varje gång...

Skönt att allt är ok med brorsa och familj, håller med om att det var fult att "skvallra"! Som du säger - vissa saker vill man inte veta innan det finns nåt att veta.

Ang IKEA så har vi planerat att åka dit en sväng innan bebben kommer. Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning... :angel: Ja vet att det kommer bli dyyyyrt men man hittar ju så mycket som man måste ha, som man vill ha, och som man passar på att köpa när man ändå är där. Sist jag var på IKEA var nog 2009... det är en bit att åka ;)

en så pass liten viktnedgång behöver du nog inte oroa dig över. Jag brukar sällan bry mig om decimalerna ens, det är så mycket som kan påverka de där hektona... en så enkel sak som att du har lite mindre vatten i kroppen gör en hel del, och även om du har råkat skaffa lite nya muskler osv.

Orolig kommer jag aldrig tipsa dig om att bli.;)

Jag googlade och hittade på vårdguiden "Däremot ska du vid plötslig viktökning eller viktnedgång kontakta din barnmorska." Däremot var det i "veckotexten" till vecka 38. Men ring och rådfråga, det kan man inte gör för många gånger :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 388
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv