Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Skönt att det löste sig med sjukskrivningen! Jobbigt att du känner dig så nere över problemen, försök tänk på att det faktiskt går över :)

Jo, men lyckas jag inte rycka upp mig kanske mitt äktenskap också går över... :(

Pratat med barnmorskan om tid hos kurator/psykolog i alla fall. Hon skulle höra av sig.

Tror du verkligen att det är så illa att han vill lämna dig? Kanske Klockan och hennes make kan ha tips till er båda för att överleva situationen?

Vad roligt att läsa! Var det en människobebis som låg där? ;)

haha ja det VAR ju det! :)

bebbe2_v20.jpg

Till saken hör att sambon har ju barn sedan tidigare, och h*n föddes med hjärtfel så vi var lite nervösa över just det, även om det inte ska vara något ärftligt. Vi ska dock ta upp det med BM och har vi tur så kanske vi kan få ett senare UL också där de kan titta på hjärtat lite mer i detalj.

Men oj, vad är det som dragit ner allt i kaoset så pass? Om det nu är så illa så ska ni nog gå till en kurator tillsammans oc inte bara du? Ni båda kanske ska gå enskilt också, både du oc han, men det är nog klokt att tala med någon tillsammans!!

Kram

*kl*

Sitter och läser lite om gravidförsäkringar. Har ni någon? Vilken i så fall?

Jag tecknade trygg hansas i dag, gratisversionen och den extra. Vi har försäkringar lite överallt.. huset i länsförsäkringar, bilen i folksam, en häst i if och resten av hästarna samt hundarna i agria... :angel:

valde trygg hansa då den verkade ha bäst villkor (av betalvarianterna)

Men tittade de inte på hjärtat i detalj? När vi gjorde vårt RUL fick vi iaf i mitt tycke se hjärtat i detalj, alla fyra kammare och hon förklarade vad det var hon tittade på och efter och förklarade att allt såg ut precis som det skulle. Kan man kolla mer detaljerat än så?
Sedan förstår jag såklart om ni är oroliga med tanke på historiken såklart. Iof kanske man kan kolla närmare när de blir lite äldre men om man kunde de nu så ser jag ingen anledning till att de inte skulle gjort det på en gång?

Jodå, jag uttryckte mig lite konstigt bara - hon tittade på hjärtat i detalj och förstorade upp bilden på det förstås. Hon såg att det fanns fyra kammare osv men hon kunde inte se själva "ledningarna" (Inget konstigt med det i sig, det är för tidigt för det.) vilket är vad det tidigare barnet hade fel på om jag minns rätt nu. H*n fick pacemaker som nyfödd och mår jättebra i dag men kommer ju få ha sin pm hela livet förstås.

Det visade sig dock genom rejäl arytmi på det barnet, så det borde höras redan på hjärtljuden hos BM om ett par veckor. Det finns ingen som helst anledning till oro med tanke på hur det såg ut! :)

Jag vet inte.. Jag har alltid varit lite depp på vintern, och vi har väl inte haft det helt lätt jämt, så det är väl inte bara just situationen just nu, men nu har det verkligen gått utför. Och jo, han har sagt det rakt ut, att vi kanske är bättre föräldrar på varsitt håll... :(

Men vi ska gå båda två till psykolog/kurator och se vad vi kan göra...

Jag och Alex inredde den här graviditeten med familjerådgivning för att öka förståelsen för varandra och räta ut det värsta och har faktiskt en mycket bättre grund att stå på även om det alltid finns och alltid kommer att finnas saker att jobba på. Utöver turer hos psykolog/kurator kanske ni kan gå på ett sånt ställe och prata lite mer om era behov och sådär? 400:-/gång betalade vi och det var verkligen SÅ värt, jag tror att det har räddat oss. Hoppas att ni reder ut det *styrkekram*

lewellyn: hade det varit en kattunge hade du kunnat lägga den i agria också! :idea: ;)

Efter lite diskuterande här hemma kom vi fram till ett enhälligt beslut om att teckna en försäkring hos Trygg Hansa. Grattis+ extra försäkringen då. :)

Skönt att ha ett beslut klart. Nästa blir vagn :eek:

Vad tråkigt att höra att ni har det tufft nu :(
Jag håller med de tidigare som tipsat om både kuratorer och familjerådgivning. Är nog värt att ge det en chans oavsett vad som sedan händer. Du ska ju inte heller behöva gå och må dåligt, under graviditeten är det ju dessutom en massa hormoner som kan ställa till det hela ännu mer.

Så tråkigt att du mår dåligt! :(
man är extra känslig när man är gravid, vad bra att du tagit kontakt med BM. De brukar erbjuda parterapi också och din man kanske behöver prata?

Jag har väl inga tips på hur man får till det... det är lite slitningar så klart men jag/vi har ingen särskild metod liksom. Det är heller inte på tapeten att det är något jätteproblem för relationen så att säga...

Vilken söt!
Tråkigt om/med hjärtfel men det är ju fantastiskt att man kan veta det innan. så man kan sätta in vård och ha koll bums, liksom.

Tråkigt att ni har det jobbigt, Zewz! :( Skickar över massa styrkekramar och hoppas ni kan lösa allt med hjälp at parterapi eller liknande... :(

Svarar lite snabbt från iphonen bara.

Ja visst är det fantastiskt att man kan veta det från början. Nu finns det ju iofs inget alls dom tyder på det vad gäller kotten i magen, och halvsyskonets hjärtfel är inte på något sätt ärftligt eller genetiskt, men blivande pappa tänker förstås mycket på det ändå.

Kl

Mobilen blippade nyss till och meddelade att jag är i v. 27+0. Jösses vad tiden går! Jag har liksom knappt märkt av veckan som var!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 387
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London