Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Jag måste lugna dig lite!
Jag har alltid trott att båglösa BHar skulle vara katastrof och inte ge något som helst stöd ALLS. Men så fick jag ett par BHar av min brors fru bland alla mammakläder. En dag fick jag psykbryt på bågarna på mina BHar eftersom ongskrället ligger så jäkla högt upp och MOSAR mig. Så jag slängde av mig min och provade hennes! :love: Vilken dröm! De ger absolut bra stöd och jag tycker det är jätte skönt och mjukt!
Det jag själv skulle satsa på eftersom magen mosar upp sig mot brösten är att själva "bandet"/tyget/resåren under brösten är så smal som möjligt för annars bullar det gärna ihop sig och blir ivägen. Men kila in på HM och prova, du kommer helt klart bli positivt överraskad!

Men är det en sådan som mest ser ut som en bhtop som man hade som första bh i mellanstadiet typ? :p

Men får väl åka iväg och testa... *vill itne vill inte vill inte* (=hjälper jocke träna tålamodet inför trollets trotsålder.... :D )

dom jag har fått ser lite roligare ut än en sporttop typ. Mina har iaf vanliga axelband som man kan knäppa loss, det är ju amnings BHar.

Ser typ ut som denna.. fast i mjukare material, men modellen tänker jag på
amningsbh1t.jpg

Denna såg svinskön ut!
PE%20Amnings-bh%20svart_lila.jpg

Kollade på Lindex hemsida nu och de verkade ha lite vettiga grejor i varje fall... Så blir nog en runda in där. :) *lite mindre negativ - men BARA LITE! ;) *

Men usch vilken soppa! :( Vården SKA bara funka och det SKA vara smidigt och enkelt! När jag sökte hjälp med mina ryggproblem så fick jag föga hjälp, provade flera olika ställen och tillslut gav jag upp.
Sen flyttade vi och jag sökte mig till en liten lokal VC och där träffade jag två läkare som var helt fantastiska. De LYSSNADE och HÖRDE och resonerade tillsammans med mig på ett klokt sätt! Tråkigt att vi nu flyttat till andra sidan stan! :(

Är du van vid att lämna urinprov för uvi? Själv har jag lämnat ung 1000 st :p så här kommer en liten predikan :D

Lämna morgonurin och ta "mellanurinet" alltså inte det som kommer precis i början och inte det sista utan.. slå en liten drill i toan och sen ner i en mugg och kissa sedan klart ;)

Ja det är verkligen en soppa, inte lätt när man har en kronisk sjukdom som typ ingen har hört talas om... fast det är klart, det blir väl inte lättare av att man bor långt upp i norrländska obygden heller :angel:

Bra att du påminde om att inte ta det första, har haft en hel del uvi tidigare men det är något år sedan nu.

Nä nu vill jag inte mer!! Nu spyr jag blod och mitt i allt började jag blöda näsblod :(

Oj det lät inte så kul. Ring och prata med vårdguiden på en gång och rådfråga!!
Kraam

Skulle gissa att det är slemhinnorna som tagit stryk.. Är ju mest slem och galla som kommer nu.. Och näsblodet ett resultat av ansträngningen..

Har fått i mig en halv kopp svag nyponsoppa nu iaf så nu får vi hålla tummarna ;)

Jag tog med stackars Alex för att hitta bh:ar. In på twilfit och blir på dåligt humör. Jag kunde inte se vilka som var personal på golvet och gick därifrån, skitarg och halvt panikslagen för alla människor. Går och äter och bestämmer mig för en sväng på hm. Trooor att det blev åhlens till slut och där hittade jag en sporttop-modell som var jätteskön även om den inte var så läcker. Nu har jag flyttat in i dem :) de är lite roliga dock. Tutt-delen är som två lager tyg så man knäpper loss det yttre och då är det ett hål för varje bröst, ser fantastiskt roligt ut men det bjuder jag på. Det var himla praktiskt! :D och nästan så kul att det är värt att fota och ladda upp :o :rofl:

Hål för bröstet - är det inte bara en vanlig amningsbh som du fått tag på? :p

Vi började med att äta innan vi gav oss och ut och letade bh, annars hade risken troligen varit ganska stor att kvällen slutat med bråk :D Efter en massa provningar (och svordomar... och ännu mer muttrande :p ) så fick jag i varje fall tag på en som satt skönt. Randig var den ovanpå allt:cool:

Inte snygg någonstans, men den passade, trycker nog inte på magen och hade lite vaddering (jag har väldigt svårt för när bröstvårtorna syns igenom).

Jocke försökte muntra upp med att han tyckte det var bra med en amningsbehå, två snabba klick och så hade han tillgång till båda brösten, mycket snabbare än behöva knäppa upp därbak och dra av hela :cool::o:p

Jo, den detaljen glömde jag skriva såg jag nu :p det var sååååå mycket lättare att börja med den hyllan faktiskt. Den var mycket mindre än de andra så jag behövde inte gå igenom allt :D

Usch och fy, lider med dig. Du får trösta dig med att det oftast är över på 1 dag eller max 2... :crazy:
Du får annars plocka med dig datorn in på toa och surfa runt och titta på fina babykläder mellan kräkningarna :D

Glöm inte berätta för honom att tuttarna allt som oftast kommer vara upptagna av en liten krabat som tror han har ensamrätt, alternativt sprängfyllda, halvläckta och lukta av sur mjölk.

Min man brukar ta en tuttpaus när jag ammar...

Imorrn ska jag titta på en snygg grön brio sing. Provade en i butik idag och tror det ska kunna passa. Om vi ska ut i terräng får bebisen sitta i sjal eller sele, eller så får jag köpa nån gammal stridsvagn att ha i skogen. Tyckte min gamla brio var toppen så länge man inte behövde svänga kraftigare än 5 grader .

Imorrn ska vi även till ett styckeri och leta jobb till sambon, håll tummarna!

Usch din stackare, hoppas verkligen det lugnar sig snart. Är du alltid såhär dramatisk? Inte en unge utan två åt gången, sen mår du så illa att du får ligga inne med dropp och nu spyr du blod. Medelsvenssonkurs nästa? ;)

Glöm inte berätta för honom att tuttarna allt som oftast kommer vara upptagna av en liten krabat som tror han har ensamrätt, alternativt sprängfyllda, halvläckta och lukta av sur mjölk.

Min man brukar ta en tuttpaus när jag ammar...

Du var då mig en positiv jävel hahahha :D
Men just denna grejen tror jag att jag struntar i berätta för honom, jag behöver de få positiva kommentarer jag kan få om denna jävla bh :p

(okej, ni har inte sätt mig skriva detta -lova - men den är faktiskt jäkligt skön *sitter med den på nu* ) :o

Imorrn ska jag titta på en snygg grön brio sing. Provade en i butik idag och tror det ska kunna passa. Om vi ska ut i terräng får bebisen sitta i sjal eller sele, eller så får jag köpa nån gammal stridsvagn att ha i skogen. Tyckte min gamla brio var toppen så länge man inte behövde svänga kraftigare än 5 grader .

Imorrn ska vi även till ett styckeri och leta jobb till sambon, håll tummarna!
Och detta fick jag läsa måååånga gånger. Du skulle köpa en brio säng, som skulle ut i skogen!? och svänga med den? :p
Kan hormonerna påverka synen? :D :p

Usch din stackare, hoppas verkligen det lugnar sig snart. Är du alltid såhär dramatisk? Inte en unge utan två åt gången, sen mår du så illa att du får ligga inne med dropp och nu spyr du blod. Medelsvenssonkurs nästa? ;)

:rofl: :rofl:

Men kan inte annat än hålla med - lite mer svensson hade nog inte skadat henne i detta fallet :D

Jag håller också med, pan, svenssonkurs nu!
Och jag tycker nig att du ska ringa till vårdguiden eller förlossning/gynakuten och höra vad de säger. Lider med dig, krya!

Men fy din stackare!! :( Instämmer med de andra - en svensson-kurs nu omedelbums! :angel:

Haha nä en vagn! säng har mina barn börjat med när de var två typ.

Till råga på allt (tuttdiskussionen) så har man vårtgårdarna jättetefat och synliga blå ådror på hela titsen när man ammar. Men när det funkar är det grymt mysigt, häftigt, smidigt och billigt att amma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 384
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar