Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

+ micks

Vagn beställer jag i veckan och även babyskydd. Spjälsäng har vi men den ska byggas om lite. Sedan är det vissa andra prylar som ska fixas också, vi har hör och häpna gjort en lista på vad som ska inhandlas.

Vår tidsplan är att vara klar med alla grejer i slutet på januari för under feb kommer O ha så extremt mycket på jobbet för att styra upp inför att vara borta två veckor. Så innan dess ska garderober byggas om och badrummet ska fixas, torktumlare ska köpas och installeras, apoteksprylar ska köpas, sen alla miljarder blöjorylar, matprylar osv... Fi fan vad grejer!!!

Oj vad ni börjat köpa grejor :eek: Jag känner mig helt efter :p

Här är inget inköpt och kommer nog inte köpas förrän månaden innan. Eller ja, vagn ska vi iväg nu i januari och kolla tänkte vi, men allt övrigt ligger på is. Har inbokad Ullared resa 1 månad innan BF så... :D
Rummet skulle jag iofs vilja börja med - men så länge ovanvåningen inte är klar så agerar rummet som förråd... :(

Vi håller ivarje fall på med tvättstugan - vi har nu fått in en bänkskiva där att ha skötbädd på - samt torktumlaren har kommit in. Har även fått plats med en trådback att lägga blöjor och annan skit i :)

Åh Klockis... :( Jag kan verkligen inte säga det bättre än allt Apollo med flera redan har sagt, men jag vill att du ska veta att jag tänker på dig!
Läser alla dina inlägg och skickar mentala kramar varje gång - men jag vet inte vad jag ska säga. :(

Jag kan inte mer än hålla med, jag lider verkligen med dig men allt man vill säga bara låter så platt. Jag hoppas verkligen att du kan få all hjälp som finns och att det trots allt ska gå fort nu sista tiden.

Tar min egen knapp...

Jag har ju gott om tid på mig, har gått in i vecka 20 nu enligt mina appars beräkningar... får väl se vad RUL säger på torsdag. De senaste dagarna har jag fått för mig att det inte finns nån kotte där inne, eller att något ska vara fel så att det inte blir någon bebis för oss. :( Jag hade ju ställt in mig på att jag aldrig kommer att få barn för så många år sedan så trots virkande av bebis-kläder, smygtittande i butiker osv så har det inte riktigt gått in i huvudet på mig.

Jag tittar på UL-bilden från vecka 14 som hänger på kylen men kan inte riktigt ta in det ändå. Jag hoppas att vi får reda på könet på den lille på RUL också, så blir det kanske lättare att föreställa sig vem som komma skall...

Nu hoppas jag dagarna går fort så att vi får Ul överstökat och att jag kanske kan njuta lite av att vänta barn sen... tills dess roar jag mig med att försöka göra lite tossor och mössor... ett par saker har plockats fram ur gömmorna där de har legat i många år också - köpt under tidigare graviditeter som aldrig blev något av. Och så sist en gratis-body från Kapp Ahl.

IMG_1093.jpg

IMG_1173.jpg

IMG_1124.jpg

IMG_1125.jpg

IMG_1138.jpg

Nu i kväll har jag plokat fram symaskinen och ett par Ottobre-tidningar med mönster.. men jag hittar inget tyg som jag riktigt gillar... kanske blir det bara en nalle eller nåt sånt först nu, bara för att komma igång lite.

Tag er i akt för barnvisor! ;-)
Jag tuktade dottern tidigt med min favoritmusik och det fungerade bra, nu gör jag samma med lillprinsen. :angel:

fast dottern o jag lyssnar o sjunger mycket barnvisor också- det är ju så myyysigt!

Leweelyn: men guu vad duktig du är på stt virka människa! :0
det är en konst jag inte behärskar, spinna o sticka kan jag, men inte virka.
overklighetskänslor har jag också haft, både förea gången o denna. Det blir mer påtagligt om några veckor när man får svar på knuffar o sånt tycker jag... :)

Vilka fina saker du har virkat! Spännande med RUL också :)

Apollo, kul med inköp, fina kläder ni hittat :) Vi har ju en massa sen innan och så fick jag en stor kasse med massor av bebiskläder av en kompis mamma, så vi lär inte köpa så mycket. Vagn och babyskydd med bas finns också. Det enda vi behöver köpa är väl lite blöjor typ ;)

Klockan, såklart att du inte besudlar tråden, jag läser allt och lider så med dig!

Själva befinner vi oss på förlossningen just nu, hade massa förvärkar igår och så fick jag vad jag hoppas är en väldigt blöt flytning och inget vatten. BM här kunde inte avgöra om det var vatten, så vi ligger och väntar på läkaren som tyvärr hade mycket att göra, så gott nytt år på er! Jag hoppas att vi är hemma innan det blir allt för sent, vi trodde vi skulle in på en snabb koll, men har varit här i två timmar nu. Dessutom är vi i samma hemska rum som dottern förlöstes i, väldigt blandade känslor.

Oj! Håller tummarna att det inte är vattenavgång redan!

Är på väg till goda vänner en bit utanför stan och stannade på Ica för att köpa en sistaminuten-blomma och nått tugg till hundarna. Fick ett extremaug efter isglass så tog en piggelin med.. Expediten tittade lite skumt på mig, årets konstigaste kombination? :D

Gott nytt år på er alla fina (blivande) mammor! :)

Å nej hoppas verkligen inte det är vattenavgång redan, det är ju på tok för tidigt :crazy: Uppdatera så snart du vet, håller alla tummar jag har för er!

klockan: tack vad snällt. Jag är inte helt nöjd men har ju gott om tid på mig att göra finare tänker jag... hittar en massa fina stick-mönster också men det känns lite fel med stickat till en kotte som är beräknad i slutet av maj. Senare kanske...

Håller tummar och tår för att ni får komma hem snart och att det inte är vattenavgång! *kram*

Tack för alla tummar! Vet inte så mycket mer än, ligger här och väntar på läkaren som har fullt upp. Maken åkte precis för att först köpa godis och dricka till mig och sen hämta dottern och åka hem.

Jag själv är helt inställd på att det inte är vatten och att jag får åka hem efter läkarkollen. Skulle det påvisa något annat får jag hantera det då. Tror inte att det görs så mycket mer än man isf blir inlagd och antagligen får antibiotika.

Här är min nyårssupé förresten
661E28EB-7469-4F0C-A94E-E9C7350BA3F2-3962-000006165815B982.jpg

usch din stackare att ligga där mitt på nyårsafton, hoppas verkligen att du får åka hem snart!

Gott nytt år på er allihopa!

Nu är jag äntligen hemma efter att läkaren konstaterat att det inte var vatten :) Hon fick både undersöka och ta prov för hon var också osäker. Sen kollades vattennivå och lillbasen med UL innan jag fick åka hem. Läkaren sa att det var sega flytningar som fastnade och sedan samlades till de blev vattniga och kom ut. Därav att det var så svårbedömt.

Åh vilken härlig nyårssupé... :o hoppas det blir bättre till sen i alla fall. Godis lät ju i alla fall inte helt fel. Håller tummar för att det inte är någon fara.

Här smäller det för fullt och jag är skitnervös xD jag gillar raketer, det är häftigt och läckert, men när de drar iväg raketer mellan husen ser jag framför mig hur vår balkong på 7:e våningen ligger mitt i skottzonen. Vad gör man då? Vi har inte ens skaffat brandsläckare än! Ska ge alla i Solna en kalender och klocka till nästa år tror jag. De har skjutit för fullt i flera dagar, både dag och natt. Stackars alla skotträdda djur.

Någon mer än jag som har haft problem med krypningar i benen förresten? Har haft svårt att sova på nätterna ett par dagar för det kryper och rycker i benen. Googlade runt lite och tydligen kan stödstrumpor lindra så nu har jag tagit på mig ett par som får vara på till i morgon bitti. Det lindrar lite i alla fall men det är tokigt obehagligt.

Gott nytt år på er alla!

Härligt att höra! :banana:
Avrunda nu kvällen med lite godare mat för de där mackorna såg inge vidare ut... :crazy: :angel:

Haha, de var faktiskt godare än de såg ut ;)
Nu är vi liksom för trötta för att laga mat så det blir godis istället... Vår nyårsmat får tillagas imorgon istället :)

Nu är jag äntligen hemma efter att läkaren konstaterat att det inte var vatten :) Hon fick både undersöka och ta prov för hon var också osäker. Sen kollades vattennivå och lillbasen med UL innan jag fick åka hem. Läkaren sa att det var sega flytningar som fastnade och sedan samlades till de blev vattniga och kom ut. Därav att det var så svårbedömt.

Vad skönt att höra att allt var ok, men hu så du skräms! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 381
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18