Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

God jul!

Har precis handvispat grädden till ris a la maltan. Den har jag slitit väl för!

Den blivande gammelmormor och gammelmorfar har fått sin julklapp på telefon: att de ska bli gammelmorföräldrar. Uppskattat lät det som :)

God jul på er!

Jag har firat med värsta foglossningen hittils...... :cry:
jag har nu bestämt mig för att aldrig mer dricka vatten/nånting och jag tänker inte resa mig en gång till förrän tidigast i april .... :cry:

Maken kikade förbi nyss och började prata om julklappar. Jag hade helt glömt ... jag orkar inte det heller... depresionen ett faktum? :(

(Dottern har i allafall ägnat hela dagen åt att ta sg igenom sin klapphög.)

Ursäkta att jag gnäller men det känns som att det är valfritt att läsa här så jag behövrr inte förstöra stämningen för någon.

Stor kram till dig klockmalva, fy fasen för att ha det så illa :(

För min del får du gnälla allt vad du bara behöver, det är ju det vi är till för - att stötta varandra, eller hur?

Jag sitter här med allt mer bråkande fogar och ett glas avalkoholiserat rödvin (inte riktigt samma sak som riktigt men ändå). Sambon åkte precis till jobbet och jag är helt slut av bara en enda portion julmat till Kalle Anka. Undrar när jag ska vänja mig vid att jag redan nu inte kan äta lika mycket som jag brukar.

På förmiddagen låg jag på soffan och grät för att jag hade så ont i ett knä som var på väg ur led ett par gånger under dagen igen och när jag skulle prova vinter-overallen som jag fick i julklapp small det till som bara den i höften så nu gör den med ont som bara fan. Det har krasat lite smått under hela kvällen så jag försöker hålla mig på soffan åtminstone tills i morrn... hoppas bara det är överbelastning efter vad som hände med knät.

Jag har inte känt minsta rörelse från kotten på ett par dagar men under kvällen var det nåt som kanske var en spark. Usch vad jag längtar tills den sparkar så mycket att det gör ont - då vet jag åtminstone att den är kvar och lever. Snart bara en vecka kvar till RUL i alla fall...

Åh, har du också haft det jobbigt idag? :/ hoppas att dagen har känts okej ändå.

Klockan: gnäll när du behöver. Det brukar kännas bättre när man får kräkas lite över tillvaron. Jag hoppas verkligen att du står där vid förlossningen vid gott mod och att inte uppskattningen och kärleken till den lilla i magen kommer att hindras av att du har haft detså jävligt i väntan på den. En pojk var det vill jag minnas? :)

Kl:
Jag har i alla fall klarat mig hyfsat. Jag hade en dröm om en sista ridtur i ljuset i morgon innan jag bryter det helt eftersom att jag varit smärtfri idag. Somnade på soffan och vaknade med ont i framfogen. Blir kanske någon dags extra vila. Har mest bara slöat idag, som vilken vanlig dag som helst. Somnade på soffan vid 19:30 och sov en timme. Ätit lite för mycket mat och ja, som det ska vara.

Usch jag lider med dej. Har du funderat mer på igångsättning tidigare än beräknat? Det låter ju som att ju snabbare du blir klar med detta desto bättre.

Vi har haft en mysig julafton, ska snart åka hem med två trötta barn. Jag har mått jätteskumt i flera dagar, megatrött och mått illa och fått svimningskänslor så fort jag stått upp. Idag mår jag lite bättre tror jag. Babyn verkar må bra iaf, sparkar som en liten tok.

Vi ska åka och kika på ett hus i dalby idag, det är inte visning än på nån vecka men man kan ju alltid,köra förbi och titta på utsidan. Annars har vi inga planer.

Usch vad jobbigt!
För mig får du gärna klaga hur mycket du vill här, jag själv tycker att det är skönare att klaga ur mig här och försöka bita ihop lite mer i riktiga livet. En stor kram till dig, jag kan inte ens föreställa mig hur illa du har det :(

Visslan, kul att kolla på hus, just att köra förbi utanför och kolla runt i omgivningarna gillar jag att göra, särskilt om man är lite mer obekant med området. Ang ditt mående kanske det är dags att kolla dina värden? Jag mår iof liknande till och från och det beror nog mest på mitt låga blodtryck, har du också lågt?

Jag själv har mer ont än vanligt i fogarna idag, blev för mycket felrörelser igår så nu får jag sota för det. Vår jul blev tyvärr lite hattig och stressig, men avslutades lugnt och bra och dottern var överlycklig över tomten och alla klapparna, härligt att se hennes ögon lysa så :)

Skickar över en massa kramar till alla som har det tufft med fogar och annat nu!

Själv kom jag och sambon just hem efter mysigt firande hos mamma och pappa på julafton och lite småfirande hos svärmor idag.
Mamma/mormor fick känna en spark igår och var väl så lycklig man kan bli ungefär. :laugh:

Fick mig en värmefilt och en massa annat smått och gott och sambon kommer väl spendera de närmaste dagarna med att leka med sin klapp från mig - ett mixerbord :p

Fogarna har varit snälla hela julen! Å andra sidan har jag mest suttit på rumpan. :angel:

*kl*
Och även jag har överlevt julen :D
Fick våra första bebisgrejor av blivande mormor (lite kläder och en jättesöt amningskudde med spöket laban på :love:, samt en bärsjal ) Just amningskudden blev lite fel (jag hade önskat mig en gravidkudde - men mamma kom bara ihåg att det var någon sorts kudde jag önskat mig :D ), men den var så söt så den kommer jag absolut behålla den ändå. Tror faktiskt den kan vara mycket trevligare att ha än vad jag innan trott om de kuddarna faktiskt...

Fick även en pyamas och morgonskor som jag nog tänkt flytta in i resten av mitt liv :love:

Roligaste under kvällen var nog när hon delade ut ett par kuvert med siffror på. Och tillsammans bildade detta en historia (som var rimmad!) och gick ut på att jag och gubben, lillebror med sambo, samt mamma och pappa kommer åka upp till ullared i april (1 månad innan bf :eek: ), stanna över natten i stuga och bada badtunna. Och handla till tusan såklart ;) Gubbarna visste inte riktigt om de skulle skratta eller gråta :rofl: (de tycker de ska bli kul - samtidigt som de inte vet hur de ska stå ut med 3 galna tanter som blir hagalna :rofl: ) Badtunnan ser de dock framemot väldigt mycket! ;)

Ang ni som tycker ni gnäller - det är mycket det sådana här trådar är till för enligt mig. Man kan gnälla över stora (eller små) saker och få lite stöttning - så klarar man vardagen mycket lättare. Allt behöver man inte belasta partnern med - oftast gör de så mycket redan för en :)

*KL*

Ja, hörni. Jag mår då bra skit jag. :(
Massor av mörka och tunga tankar och bara grinar. Fast däremellan är det helt ok så det är inte helt katastrof men .... kul är det inte.
Just nu mår jag bara dåligt av allt vad sociala medier heter. Jag vill krääääääääääkas på alla som lever helt normala liv och gör normala saker.

Jag vill bara spy på julen, våra gäster, allting. Gläds med dottern som har en toppenhelg men jag kan inte lyfta henne i öht. längre, hade tänkt lägga henne ikväll men jag fick släpa mig till sängen själv på kryckorna efter att ha suttit i soffan i 15 min. (har spenderat helgen i sängen.)

Jag längtar efter livet. och inte ett dugg efter bebisen, tvärtom faktiskt... :cry:

Men du, skit i alla socialamedier då!? Jag stängde av min FB för.. 1år sedan ung och det har faktiskt varit en väldig lättnad och jag har inte ens varit sliten eller haft en anledning att tycka det varit jobbigt med folk och dess "normala liv". Jag tycker såååå många överdriver allt åt precis alla jävla håll, antingen är allt jämt JÄTTE bra, eller JÄTTE dåligt eller JÄÄÄÄÄTTE söta ungar eller JÄTTE vidrigt jobb osv. Att stänga av min FB at varit jätte skönt så DO it!
Får du något stöd av maken? Har an tid och möjlighet att finas dör nog för dig (och samtidigt ta hand om tös, hem och allt? Du kanske skulle försöka få någon samtalskontkt?

Kraaaaaaam

alla: god fortsättning på er!! Här har det varit livat hela julen och ny är jag trött. Idag har magen dessutom exploderat och jag har varit rätt tung och risig faktiskt. Känner mig som ett helt hus och det gör ont i magen när den växer så...
Ne nu e jag trött och ska sova.. Var rädda om er

Kram på dig din stackare!

Här går det upp och ner som vanligt. Hormoner gör mig lite mer sentimental också, kan börja böla bara vid tanken på min mamma - som alltid är så snäll. Bor 10 mil ifrån föräldrarna, ingen sträcka egentligen, men jag hade gärna träffat min mamma mer.
Idag brakade jag ihop på badrumsgolvet med, kunde bara inte hålla mig upprätt. Fogarna är verkligen jättekonstiga.

Men du, är det inte dax att försöka få tag på en rullstol? Då borde du åtminstone kunna ha dottern i knäet om hon kan klättra upp själv? (eller blir uppflyft).
Då kommer du ju även kunna röra dig mellan olika rum, och du kan bli runt körd på stan och komma tillbaka lite till "normal livet". :)

Samtalskontakt som Apollo skrev kanske vore något? Det kan ju vara skönt att ha ställen att ringa till för att bara kräkas ut allt jobbigt. Kan tänka mig att du inte är särskilt sugen på att åka iväg till något ställe men kuratorer måste ju kunna vara flexibla och hjälper det något kanske det räcker, annars kanske du får söka dig vidare.

Kl
Jag har fått mina två första magklappar. Åh herregud... Jag blir så lack av att tillhöra "allmänt gods" och att inte fråga innan man ska klappa känns ju... Inte alls okej. Det var dessutom sambons farmor och låtsasfarfar så det är ju en relation man vill vara rädd om. Jag har träffat dem 3 gånger så det känns lite lurigt att säga ifrån. Jag vet inte om de blir ledsna eller sådär men alltså, hade jag träffat någon med nygjorda tuttar så inte sjutton går jag fram och klämmer utan att fråga. Är skillnaden verkligen så stor?

Berättade i alla fall för sambon när vi gick därifrån och han sa ju i alla fall att han kunde säga ifrån åt mig i fortsättningen :p hade det varit hans pappa eller någon annan man kände mer väl hade jag ju kunnat säga "du kan väl fråga innan du klappar?" eller nåt sånt.

På tal om det, någon som såg solsidans första säsong? När hon "Anna" stod på stan med en skylt och skrek "klämma på magen! Tio kronor!"? Det vore något :p

Jag har inte ens ett Facebook-konto och jag överlever vardagen ändå :)

Klockmalva - en samtalskontakt vore nog bra, de kan hjälpa till med att vara bollplank och "häva-ur-sig-plank", stötta samt att de ofta har bra kontakter så att de kan hjälpa en även på andra sätt (t.ex. med avlastning, rullstol osv som kanske kan behövas). Jag har gått hos samtalskontakt i flera år och det hjälper faktiskt mer än man tror när man är psykiskt nerbruten av att inte kunna göra sånt som man vill och som "alla andra" kan.

Tack vad ni är fina! <3
Jag har fått en samtalskontakt av BM redan ("så du kan spy ur dig för det där är ju omänskligt"-som hon sa). har en tid efter helgen.

Maken är den bästa. Han är ett otroligt stöd och fantastiskt tålmodig. igår när svågern kom in på kvällen o frågade vad vi haft för oss sa han (maken) glatt: "ja Agnetha har haft ett raseriutbrott precis. så äe det med
gravida" ;) jag blev så himla glad för jag hade så
dåligt samvete .. det är skönt att han bara tar det för vad det är liksom ...

Det braiga är i allafall att dottern har börjat klättra jättebra, men det skär
i hjärtat när hon kommrr fram till mig och sträcker upp armarna när jag står upp och hon börjar gråta nör jag säger att det inte går. :( men sen myser och busar vi i sängen istället.
just nu är favoruten Farfar här också så det går ingen nöd
på henne- värre med mitt mamma-hjärta.. ;)

Idag känns det lite bättre hur som helst, vilket ju är skönt. det är
hemskt hur man tar illa vid sig av "vardagen" när man inte kan.. sociala medier är ju bara en falsk spegling men när folk ringer o klagar på att de
måste skotta igen vill jag bara skrika att de ska vara glada att de kan skotta...

samtidigt borde jag inte klaga. det finns de som
är kroniskt sjuka jue ..... :(

Skönt att det är lite bättre i dag i alla fall, hoppas du kan passa på att njuta lite av det.

Jag hade nog sagt ifrån till alla som vill "gnälla av sig" om snöskottning och allt de måste göra.. det är säkert inte så du menar, men om de bara ringer för att berätta såna saker så kan de låta bli att ringa. Sen tycker jag dessutom att det faktiskt inte är mindre synd om dig bara för att det finns de som har det värre! Jag tycker väldit synd om mig de dagar jag är fast inomhus och kanske till och med sängliggande just nu av min värk - att andra har det värre gör ju inte att det är lättare eller roligare eller gör mindre ont att bara försöka ligga stilla.

Hur länge har du kvar till BF nu?

Klockan, vad bra att du har både en samtalskontakt och en förstående make! Men tacka F-n för att det är tufft att bli i princip invalid och inte kunna göra de mest vardagliga sakerna. Ffa när man har barn sedan innan blir det ju ännu värre, det är ju någon annan som påverkas också. Det enda positiva är ju att det finns ett slut där det börjar vända. När bebis äntligen är ute antar jag att du kan börja läka ihop och sen påbörja rehabilitering? Även om det tar tid så kommer det bli bättre, det är inte konstant. Sen kan jag definitivt förstå att 3 mån känns som lång tid, skickar en stor kram och tänker mycket på dig!

Återigen: tack för att jag får häva ut mig!!

Det är 107 dgr kvar till BF, ska på spec mödra i februari och göra en förlossninsplanering (som jg förstått det). Efter FL tänkte jag vara extremt försikig i ca 6 månader och sedan återknyta kontakten med 7k gymnasten. Det luriga är att jag vary inte bra efter förra grav. heller men sen
har jag ju hela livet på mig (eller nåt)

Grädde på moset: förstoppning...! Hinkar i mig vatten och äter värsta fibermusslin varje dag. antar att det är stillasittandet som gör det.

Ta hand om er alla idag!
I fjol hade vi haft stormen dagmar som regnat takplåtr över alla bilarna, växthuset låg i ån, fåren var väldigt väl-fönade (fårhusdörren hade blåst igen (medan de var ute). Det var strömlöst och vi skulle döpa dottern mitt på dan ... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar