Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Du lär få rådet att uppsöka en sjukgymnast och prova bälte. Sova med kudde mellan knäna, ta kortare steg, tänka på att hålla ihop knäna så ofta som möjligt, ffa när du vänder dig i sängen. Inte dammsuga, springa eller gå mer än nödvändigt och framförallt inte sitta med benen i kors.

Schysst att ledighet är så nära nu iaf :)

Lika bra jag följer de råden nu då jag knappt kunde gå på toaletten inatt. :devil: Musen knäpper och knakar (krashar?) och hela höft- och rumpområdet är alldeles ömt.
Så var vi ute och gick ganska länge på köpcentrat igår också OCH hade sex i duschen, ståendes på ett ben. Jamen det gör jag icke om! :crazy:

Vad fina bilder! Magen har ju vuxit massor :laugh: Jag har inte tagit några helkroppsbilder. Vi har ingen vettig spegel så jag har bara massa gamla bilder på bara magen lix. Minns precis i början när jag tyckte magen hade vuxit sjukt mycket... haha.. den va mini! :angel:

Tack! :laugh: Ja visst har den! Den har bara exploderat känns det som och det rör sig jättemycket - sambo har känt själv nu. :love:
Jo, jag vet att jag antagligen kommer se tillbaka på den där bilden och undra hur jag kunde tycka att den lilla fjuttmagen var stor (och bökig). :angel:

Du får be O ta bilder på dig? :idea:

Lyckades stoppa ett hormonanfall igår = Låg på bristningsgränsen till tårar på ica när vi gick förbi allt gottigt i frysdisken (tårtor, sockerbomber...).
Jag var SÅÅ hungrig! :cry:
N skrattade åt mig. :cool: :angel:

Sen hade jag ju som sagt rätt ont i höfterna - tror ni inte jag blir halvt omkullsprungen av en gubbe som inte ens bemödar sig med en ursäktande blick! :eek:

ja, eller så ställer jag bara upp kameran med stativet och använder självutlösaren. allt går, bara man vill.. och orkar engagera sig :angel:

Men jag ska nog försöka ta lite bilder.. jag dressade ju upp (av) :angel: mig innan grav (eller om jag preciiiiiis plussat) för att föreviga min, då, tighta kropp... borde väll göra något liknande med gravidmagen innan kroppen fylls med för mycket vatten så jag ser ut som en super padda. Visserligen har jag inte sett mig själv nude på senaste tiden så vi kan ju redan vara där :cool:

Haha, hormoner är suuuper.. jag gnällde på O igår att han var en dålig man till en graviding. Han tyckte han gjort sååå mycket men jag kunde rätt snabbt få honom att inse att han kanske inte alls hade det.. tror han fick lite dåligt samvete, för när jag gick in och beställde vår take away så gick han in och handlade kissekattmat.. och kom även ut med en påse ostbågar och sa "nu veeet du att jag köpt dom till diiiig för jag tycker nästan inte om ostbågar!" :rofl: imorse vaknade vi aptidigt (kl 4) men då klappade han mig på huvudet, sa att jag skulle ta bilen idag ist för tåget, så jag kunde sova två timmar till... det artar sig :D:bow:

Lika bra jag följer de råden nu då jag knappt kunde gå på toaletten inatt. :devil: Musen knäpper och knakar (krashar?) och hela höft- och rumpområdet är alldeles ömt.
Så var vi ute och gick ganska länge på köpcentrat igår också OCH hade sex i duschen, ståendes på ett ben. Jamen det gör jag icke om! :crazy:

Haha, förlåt, men haha! Man lär sig allt eftersom vad som funkar ;)
De där krashande ljuden är läskiga tycker jag, låter så trasigt liksom.

För min del är inte problemen konstant lika illa, utan jag har bättre och sämre dagar, lite efter hur jag sköter mig osv.

Haha! Vilka cirkuskonster du försöker med! XD jag har precis talat om för Alex att nu blir det inte mycket mer sex (och jag lär lida värst av det). Detta efter att BM skulle mäta magen och sätter ett finger på fittbenet. ATTANS vad ont det gjorde! Usch! :p hon frågade om jag inte ville ta ett besök hos sjukgymnast men jag väntar till efter jul med att boka det tänkte jag. Tills dess får jag väl gå myrsteg, läsa böcker och äta julmat. Blir det bättre eller stannar av kan man ju överleva med ett sånt vanligt bälte från barnaffärerna. Jag hade tydligen några hekto tillgodo i jämförelse med "mallen". I och för sig gör det inte så mycket då jag hade lite extra innan.

Men vilken hemsk gubbe du mötte!

*kl*

Urk vad många det är som börjar få problem med fogarna :( Jag är glad att mina problem "kommer och går". Mest trött i musklerna runt om för tillfället. :)
Kraschande ljud låter väldigt väldigt illa :eek:

Idag känns det som om jag har blåmärke på magen :confused: Trycker jag där gör det inte ont - men där är något som ömmar rejält någonstanns där inne :confused:

Längtar efter ledigheten som kommer snart - kl 15 slutar jag idag och sen ska jag soooooova :love:

Jag har inga problem med fogarna alls! *pepparpeppar* börjar däremot få lite ont i ryggen när jag går och står mkt men det har jag kallt räknat med eftersom jag har haft fn fraktur i ryggen för inte så många år sen..

Idag ska jag röra på fläsket lite för första gången på över en vecka! :eek: sambons bästa väns fru har ju bf 3 dagar efter mig så vi ska vagga ner på stan i gravidtempo och luncha nån god/onyttig lunch och handla julklappar/mammakläder :D får se vad kroppen säger om detta påfund.. Fick dagens första sammandragning vid blotta tanken på att kliva upp och göra sig representabel för stan :grin:

Åhh vad mysigt det lät :love:

Men med tanke på att det är löning idag och 3 dagar innan jul... så sorry - jag tror ni får slå er fram ;)
Mammakläder tänkte jag försöka ge mig ut i mellandagarna/efter nyår. Fast det blir nog nätet :angel:

Ja risken finns väl :p men här är det "nyöppnade" köpcentret där jag jobbar fortf så pass spännande för befolkningen så jag tippar på att det är där folk befinner sig, stan brukar vara relativt lugn :) upp på Grand hade jag aldrig satt min fot i dessa tider! Det räckte att se hysterin innanför skyltfönstrena från vår kaosartade butik :p

Kraschande ljud har jag peppar peppar bara i svanken än så länge, då är det inte hela världen för där brukar det låta skumt om mig :p

Nu en stund efter besöket börjar man ju tänka på vad hon verkligen sa och ser följderna. "tänk på hur du kliver ur bilen" "undvik att böja dig för mycket" "gå små steg" osv. Man börjar liksom förstå hur mycket man böjer sig på en dag och framför allt när flyttlådorna hopar sig. Och att det helt plötsligt inte alls känns lika långt bort med diverse "handikapp" såsom klockan och kaktusen pratar om. Förhoppningsvis hamnar jag aldrig i den graden av besvär men det kan ju bli så att man hamnar i liknande lägen om man inte är rädd om sig.

Till de som vet: kan besvären släppa nog mycket för ett "vanligt" liv? Eller kan man mest bara undvika att det blir värre? När man kommer direkt från stallet i skitiga, halvsunkiga kläder och problem att gå känns det lite som att farbror blå plockar in mig för narkotikatester. Jag verkligen känner alla blickar jag drar till mig.

Alltså, jag vet faktiskt inte. Min läkare var rätt brutalt ärlig kände jag när jag var där och undrade varför jag skulle ha kryckor när jag faktiskt kan gå "Vårt mål är ju att du ska kunna gå hela graviditeten, det är ju några månader kvar. Det är bara att inse att det inte kommer bli bättre innan barnet kommer, det vi kan göra är att försöka förhindra att det blir mycket värre." :crazy: Kände mig inte jättepepp när jag kom därifrån, men handen på hjärtat så hade jag aldrig använt kryckorna ute ens om hon inte varit så ärlig.

Jag tror, alltså bara tror, att har man väl fått problem med fogarna så har man det alltid lite bakomliggande graviditeten ut. Man bör alltså tänka på att underlätta för sig själv tills bebis är ute. En tid efter att bebis är ute är de flesta återställda, förra gången började jag rida efter några veckor tex. Jag tror att det viktigaste är att lyssna på sin kropp, får du ont av något du gör, direkt eller efter, undvik det.

jag känner mig lite.. Handfallen. Jag vet liksom inte hur man gör när man har ont. Jag är ändå ganska skonad från smärtor och det lilla jag har haft tidigare i samband med skador etc har ändå funkat att rida med.

Jag träffar ju BM om ett par timmar så då ska jag se om hon kan fixa tid hos sjukgymnast.
.

Jag förstår PRECIS vad du menar. Det var så där när jag väntade dottern också. Man vet liksom inte hur man ska göra. jag vet att i April, dvs. två månader före förlossningen, tänkte jag: "ja, men nu har jag inte alls ont, jag går ut och krattar lite löv .." efter ca 15 minuter var jag tvungen att avbryta och trodde på riktigt inte att jag skulle ta mig in i huset... :o

Sjukgymnasten får du nog leta reda på själv är jag rädd. och var rädd om dig.

Förlåt för mitt bittra inlägg igår kväll - till er allihopa - jag var så himla sur och tvär och bitter. Jag ska bättra mig!

Ska förresten iväg till BM på besiktning jag också ...

Okej, det är så pass alltså. Med andra ord bara att hålla tummarna för att det stannar av och att jag inte får problem senare. Det känns så konstigt att släppa alla projekt man planerat, jag är ju ganska självständig normalt och gör gärna allt själv. Jag har ju massa planer på saker som borde ordnas i lyan nu efter flytten. Känns konstigt att inte kunna göra det själv. Tack och lov kom det ju efter att soffan var på plats. Är på väg hem och tänkte göra chokladbollar och placera mig i soffan med kissen och boken jag började läsa igår :)

BM frågade om hon skulle boka tid hos sjukgymnast så de gör sånt på Danderyd. Jag tyckte dock att det kändes lite väl idag så jag tänkte att jag tar tag i det senare. Jag hade att bearbeta ändå med alla "det där bör du inte göra för då kan det bli värre". Jag måste liksom få tid att smälta det, lägga fram funderingar och allt sånt där du vet. Får jag tid snart är ju risken att jag missar massa saker. Sen märker jag ju också åt vilket håll det går om jag ger det ett par veckor. Om jag kan klara mig på ett billigare bälte eller om jag behöver mer stöd och mer avancerade saker. Om jag vill ha tid hos en så ringer jag helt enkelt till receptionen på MVC så ordnar de en tid därifrån, riktigt bra service :)

Men jösses! 15 min kratta löv låter ju som en barnlek egentligen. Att det kan ta så hårt på kroppen. Jag har ju haft en illusion om att kunna få upp en hyllmöbel i 3 sektioner (underdel i form av byråaktig sak och så en överdel man lyfter upp) så jag kan börja plocka ur lite fler lådor. Det kunde jag ju önska ;) jag klarar den ju inte själv normalt men nu vetefan om jag gör det ens med hjälp. Kanske kan muta någon stackare med middag om de hjälper Alex med den.

Man får vara bitter när man har ont, jag hade nog inte varit särskilt gullig om jag haft dina problem.

Åh jag tycker så himla synd om er alla som har problem med fogarna!! Jag får nästan lite dåligt samvete för att jag än så länge glidit igenom den här graviditeten på en räkmacka. Om man bortser från den extrema tröttheten och huvudvärken jag hade i två månader.. men det är ju en fis i rymden jämfört med de ni verkar ha :(

kl

Jag har sååå jäkla tråkigt på jobbet just nu. Vickar för Olles admin som är i egypten och på den tjänsten använder man telefonen JÄÄÄÄTTE mycket. Telefonin ligger helt nere och har legat nere hela FM vilket betyder att jag typ inte kunnat göra ett enda dugg... sååå tråkigt

Asch, var glad i stället! :) huvudvärk är ingen barnlek heller.

Din arbetsdag låter ungefär som en vanlig dag på jobbet för mig ;) man lär sig att roa sig själv till slut.

Du kan gott ha dåligt samvete du din friskus!:mad:
;)

DS mfl: jag har inte varit hjälpt av bälte. Det är sjukt vad man vänjer sig vid saker- just nu är jag glad om jag kan plocka ur diskmaskinen själv liksom.. helt sjukt?

Var rädd om er med fogarna allihopa. De flesta blir ju bra efteråt!! ca 6 månader tar det för "alla" oavsett besvär el. inte för fogarna att läka. Jag är ju nåt slags skräck exempel egentligen ...

Viktigast är att lyssna på kroppen, lyssna noga! En graviditet känns ju som en evighet men det är ju en skit kort tid av livet ... väl värt att vara försiktig ...

Har varit hos BM: godkänt på allt men lite lågt järnvärde. Ironi: exakt samma viktuppgång som med dottern och magen mäter exakt samma som dottern... :)

Men oj, kommer du ihåg såna detaljer? :p jag är ärligt talat inte särskilt intresserad av vikt eller mått, jag är mer för att höra om förlossning, kommande barnet och möjligen min egen hälsa.

Ligger just nu i soffan med kudde under knäna och känner att jag nog ska ligga här resten av kvällen :o det var inte alls särskilt dumt, för första gången idag känner jag ingenting av fogsmärtor så jag får nog hoppa över mina efterlängtade chokladbollar idag, eller be Alex ta med nåt gott hem kanske...

:D Nä , jag kommer inte ihåg ett skvatt!
Men BM jämförde med journalen från förra gången! :bow: Det lugnade mig jättemycket för jag är orolig för vikten och bebisens storlek, men det ser ju exakt ut som dottern och hon var ju... öh, lagom tjock? (Approp åatt komma ihåg allt. ;) MEn typ 3,5 kg eller nåt)

Ett "hett" tips är också vetevärmare! Jag älskar mina.
En grej som händer när bäckenfogarna åker bergochdalbana och gör ont är att musklerna blir spända/överkompenserar också kan de börja krampa. DET gör ont. Det hjälper värme jättebra mot. :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar