Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Det är för fogarnas skull BM remitterade mig dit, har fått ta mig fram med kryckor sedan mitten på december och det blir ju inte bättre.

Så kan det mycket väl vara för det enda jag kan känna av nu är ju den delen huvudet vilar mot vilket känns någon gång när jag vänder mig i sängen eller liknande. Övriga delar känns på sin höjd om jag trycker på dem, om ens det.

Ja köksbordet ja, tusan vad delar det var att montera! Har kommit halvvägs ungefär men nu var det dags för paus innan ryggen har ihjäl mig :p fick bogseras upp på fötter så jag hoppas att Alex tycker att jag är lika mycket värd en massage som jag tycker. Men, i morgon ska jag äta frulle vid ett bord minsann! Hallelujah!

Jag hoppas verkligen att du får hjälp. Ska bli spännande att höra vad som sägs/görs .....Håller tummarna.

DS: vad skönt för dig. Hoppas det håller i sig ...! Tiden går ju lite fortare om man kan leva lite mer som vanligt....

Mitt bäcken känns också stabilare sen bebisen fixerade sig- inte samma stora rörelser och urhoppningar, men smärtorna är desamma. :crazy:

Ja den gör ju det. Hade varit lite trevligt att göra hemmet tiptop-fint snart :p massa små detaljer som hade varit roligt att få ordning på men man kanske ska ta itu med det idag när Alex är hemma. Mycket av grejerna som är osorterade är ju hans.

Tydligen ska vi få en sköldpadda idag. Vi bygger zoo ;) men så sa Alex "vi skulle kanske haft ett bord till den...?" när jag nyss kommit hem från IKEA. Om blickar kunde döda! Det får han åka och hämta (och montera) själv :D

Inga nya fogbesvär idag heller. Jag är helt paff. Besvärligt att dina besvär inte kunde avta lite med. Fast samtidigt måste det ju vara skönt att slippa urhoppningarna?

Tydligen ska vi få en sköldpadda idag. Vi bygger zoo ;)

Inga nya fogbesvär idag heller. Jag är helt paff. Besvärligt att dina besvär inte kunde avta lite med. Fast samtidigt måste det ju vara skönt att slippa urhoppningarna?

En sköldpadda?! :)

Men njut människa.
Pja jag har haft besvär med fogarna sen Januari 2011 då jag väntade L så jag skulle betrakta det som ett mirakel om det blev akut bättre av sig självt. :angel:
Klart skönt men ur-läskigt att bebisen håller bäckenet på plats. Bebis ska ju ut sen och då blir det väl byggsats i tusen bitar igen gissar jag ... när inget håller emot.. :o
Men.... jag har en plan för tillfrisknande/läkning den här gången ...

God förmiddag på er! Härligt att läsa att flera stycken har minskade besvär, det ger mig hopp inför framtiden :bump:

Grattis till bordet DS! Vi äter nästan alltid i soffan i tv-rummet men det går inte längre så jag sitter mer och mer i köket med datorn också, så symaskinen har fått flytta på sig lite och jag måste verkligen röja upp i hobbyrummet nu.

Annars känns det mesta motigt just nu om jag ska vara ärlig. Den nya delen till bilen visade sig vara defekt och gick sönder på en gång så nu väntar vi på en ny del IGEN... och förstås hoppas på att inte mer har gått sönder pga detta. Bilen går att köra med i absoluta nödfall förstås, men varje meter den rullar så finns ju risken att mer går sönder. Alltså inget hämta byrå, inget åka och handla och sambon får försöka ta bussen till jobbet. (på ena hållet går den i skaplig tid, andra hållet får han vänta ett par timmar innan han kan åka hem).

Hästens kliniktid på måndag måste förstås också bokas av, lyckligtvis är det ju inget akut eller något han lider av utan "bara" underhåll av tänderna vi håller på med. I morrn skulle vara sista besöket innan bebis och sommaren så jag ska prata igenom det hela med veterinären och se vad hon säger. Det är ju bara en månad sedan vi var där sist och det var för mycket för min stackars kropp redan då.

Förhoppningsvis kommer väl den nya delen i början av veckan i alla fall så håll gärna en tumme för att allt har klarat sig där inne i maskineriet. Ibland uppskattar man verkligen sin proppfulla frys och matkällare lite extra... :)

Nu ska jag baka lite sockerkaka i väntan på att skidorna börjar på tv.

Ja, en sköldpadda. Dealen är att det är Alex padda och det är alltså han som får städa efter den, mata den och ta hand om den. Jag vet ingenting om sköldpaddor och tänkte inte lära mig heller då den är hans. Jag kan handla mat åt den när jag ändå är på djuraffären, om de nu har sköldpaddsmat på djuraffären. Jag vet inte ens vad de äter :p Sköldpadda blev det för att han egentligen ville ha en fågel men tydligen kan vår lite halvslöa, snälla katt jaga fåglar så fågeln skulle bli en populär leksak.

Jo men det där funderade jag också på, vad som händer när "fogbältet" (bebis) inte håller det på plats längre. Förhoppningsvis läker det hyfsat fort, annars blir det lite tråkigt att gå tillbaka till ruta ett igen och ditt bäcken lär ju se långt mycket värre ut än vad mitt gör.

Lew: jäkla skit med den där bilen! Kan ni inte få en lånebil på någon försäkring? Tänkte att verkstaden/leverantören kanske har något sånt iom att det verkar vara någon av dem som gjort fel.

Kl
Jag kunde sitta vid bordet och äta min frukost jättelänge utan ont! :) det var så skööönt! Ryggen gjorde inte ett dugg ont och iom 5 cm tjocka sittkuddar kände jag ingenting i rumpa, bäcken eller något annat heller. Jag är helnöjd. Rejäl träningsvärk i händerna dock. Det blev mycket skruvande men det var det värt.

Lew: jäkla skit med den där bilen! Kan ni inte få en lånebil på någon försäkring? Tänkte att verkstaden/leverantören kanske har något sånt iom att det verkar vara någon av dem som gjort fel.

Nä alltså sambon är ju bilmekaniker och lagar den själv, det var själva delen som var defekt - den gick sönder direkt den satt på plats och vi jublade över att bilen gick helt underbart bra :devil:

Leverantören har förstås garanti, så vi får ju en ny del, men för att få lånebil på försäkringen måste man lämna in på verkstad för att laga... kändes mycket onödigt. Speciellt som verkstaden ligger 6 mil bort och så långt vågar vi inte köra med den hur som helst.

Egentligen är det ju bara någon dag till vi är utan, och vi har så vi klarar oss egentligen men det blir lite mycket motgångar på en gång bara. Trots att det egentligen inte är hela världen. Jag skyller på hormoner! Nog skulle jag också kunna be en granne eller nåt att hämta byrån men jag hatar verkligen att be om sånt :o

Jag plockade fram symaskinen istället, men givetvis krånglar den med och tråden går bara av.. får invänta att sambon kommer hem och kan kika på den med, det enda jag kommer på som kan vara fel är trådspänningen och det gör ingen skillnad hur jag än ställer in den.

Usch, jag är verkligen extra gnällig i dag så jag håller mig nog lite undan tråden i dag. Det är inte kul att bara klaga :(

Ibland behöver man klaga och det är heeelt okej att göra det :) Särskilt när det är motigt.

Kl
Åh, ÄNTLIGEN har jag fått såna boa-grejer för mig! Jag trodde aldrig att det skulle ske men det var sååå välbehövligt då det fortfarande är tecken kvar på flyttröra. Tyvärr vill huvudet mer än kroppen så nu får det bli soffläge så inte ungen tittar ut redan idag. Sammandragningar och förvärkar är inte välkomna här :cool: "Ta det lugnt till 37 fulla veckor" sa BM. Jag har nästan hållit det. På fredag är det 37 fulla :p Men jag försöker ju göra lite saker när jag har orken vilket jag hade idag. Har lite kvar jag vill göra men det får vänta till en annan dag. Jag hann i alla fall med att baka kanelbullar så jag har i alla fall någonting att göra medan jag sitter stilla resten av dagen :love:

Kl

Väldigt vad lite det har skrivits här idag :eek:

Jag blir lite avundsjuk på allt boande ni gör. Vill också sy, baka, fixa och göra i ordning vagga och spjälsäng. Har en vagga som jag använde som liten som skulle göras i ordning och en spjälsäng som min sambo hade som liten som också behöver göras i ordning. Vaggan fixar min mamma nu vilket hon tyker är jätteroligt men jag vill ju också.

Tog förresten med mig min mamma och smet iväg och shoppade lite igår. Blev tre små filtar, en liten body i storlek 44 med byxor och en tröja i storlek 38. Tröjan kommer han inte kunna ha länge till men ville ha något pyttigt så man senare kan se hur liten han var. Fast allt detta åkte med min mamma hem på tvätt innan jag kan använda det här.

Har förresten fått börja sitta med Tor igen. Han vart så gnällig och ledsen igår kväll och inget fungerade så sjuksköterskan tyckte vi kunde prova att ha honom hos mig (han hade redan suttit hos pappa flera timmar i två omgångar) fastän jag är förkyld. Hon menade att han redan borde vara smittad vid det här laget om han tänker bli det. Vi provade och lillpojken blev helt lugn och sov sedan som en stock större delen av natten även är han kom tillbaka till sängen.

Här boas det för fullt :D
Sys dock mest ;)

Har nästan sytt färdig lektäcket, en söm saknas för att hjälpa till att hålla kvar vadden. Var faktiskt besvärligare att göra än vad jag tänkt mig :o Förvisso självförvållat då jag valde att ha det TJOCKT. Min symaskin var inte helt nöjd med det kan jag säga ;)
Hade bilduppladdningen fungerat så hade jag visat bild... :grin:

Har även beställt hem tyger för nästan 700 kr :eek:
Men det kommer bli mycket av det. 1 babynest (+1 som jag har tyg till hemma), en åkpåse till babyskyddet, 1 body och 2 byxor. Sen lär där bli lite resttyger så lär säkert bli någon mössa, dregglis och/eller strumpor.
Så ska vi bara se när jag får tid att sy allt... Och hur länge mina höfter tillåter mig att sitta böjd över en symaskin.... :crazy:

Har även fått tyger av mamma, någon supermjuk bomull från *något land jag inte minns* Blir troligen att sy ett par pyjamaser av det sen med :) Vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt bara :D

ja vad kul, ladda upp bilder om du kan!
solvind hittade du nån blogg du kunde ladda upp bilder på?

vi har varit och badat med barnen idag sen somnade de på vägen hem och vi har packat och fyllt släp med saker. imorrn är det inflyttning!

Vad mysigt att ni fick mysa, måste kännas fint att han gör skillnad på folk och värdesätter din närhet. <3

storlek 38 och 44... svindlande vad liten han måtte vara! Jag tycker Grodans plaggi 50/56 är pyttiga....

Visslan: spännande med flytt! hoppas det flyter på fint för er!

också ska jag skriva till Lew att man får gnälla precis hur mycket man vill om man behöver det. fast ibland orkar man ju inte ens gnälla heller... hoppas dan har varit ok ändå.

Ja han är en liten plutt. Fast känns stor nu jämfört med i början. Drygt 1.7 kg och 42 cm lång är han nu.

De normalstora bebisarna man ser här är stora klumpar i jämförelse.

Kom på att jag hade en blogg och har letat efter den. Men den verkar vara borta. Har inte hittat någon annan. Så många att välja på och svårt att veta vilken som är bra och enkel. Har svårt att besluta mig som vanligt :grin:

Senast ändrad:

Vore verkligen roligt att få sy lite kläder till lillen. Tveksam om jag skulle få till det bra bara. Är riktigt svårt att hitta fint i de små storlekarna. Varför är så mycket barnkläder randiga?? Jag tycker inte alls om ränder. Och vissa sorter blir jag snurrig av.

Använder du något mönster till kläderna eller hittar du på eget?

jag älskar ränder, nästan alla barnens tröjor är randiga :D

jag har blogger och tycker det är sjukt snidigt, jag har kopplat ihop min mail med mitt konto så jag skriver bara ett mail och lägger till bilder och skickar det till en adress och så hamnar det på bloggen.

*kl*

Jag har också bakat idag! Har sista arbetsdagen imorgon och måste ju lägga manken till så att de inte glömmer mig de närmaste två åren! Har gjort morotskaka med limefrosting, kokoschokladmuffins med små godisägg på och just nu står croissanter i "morotsform" (små, raka och penslade med orange livsmedelsfärg! :D) i ugnen. De ska sedan fyllas med fruktkräm (vaniljpudding som jag gjort med 50/50 mjölk och multivitaminsaft) och dekoreras med citronmelissblad. De två första grejorna blev rätt bra, så om småmorötterna misslyckas lämnar jag dem bara hemma!

Om jag ids ska jag plantera om lite tomater senare, samt så ut mina nya frön som kom i fredags. Har säkert 90 plantor "Hellfrucht" som jag egentligen bara sådde för att fröna kanske inte är bra nästa år... :crazy:

Ja, som ni märker - jag verkar ha blivit frisk *ta i trä*! Har inte mått så här bra sedan i januari! Lite "mensvärk och sammandragningar bara och några få hostattacker, men det har varit allt idag. Hurra! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 657
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!