Som 3åring? min son var 1m jämt och låg en kurva över.
Det var på 3 årskontrollen fast hon var ju drygt 3,5 år då om man ska vara noga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som 3åring? min son var 1m jämt och låg en kurva över.
min son är oxå 104 cm lång men han drar stl 28-29 i skor. fler med storfotade barn?
Det var på 3 årskontrollen fast hon var ju drygt 3,5 år då om man ska vara noga.
Medelkurvan för flickor 3,5 år går vid 100 cm så hon är nog lite längre än medel
Hon följer sin egen kurva och gjort hela tiden och har legat på medel så det var väl det jag tänkte på. Fick höra att hon ligger på medel men det var verkligen inte noga för min del.
Såklart det inte är! Jag menade mest i jämförelse med vad @Pontevecchio skrev
Jag har ingen koll på exakta sifforna för kurvorna, men eftersom jag fick höra att hon ligger på medel trodde jag ju det Men som sagt, inte noga. Hon växer som hon ska och följer i alla fall sin kurva från födseln både på längd och vikt Dom blir så stora!
Ja det är helt galet vad stora de blir! Vi klippte S igår rätt mycket också och helt plötsligt såg han flera år äldre ut
Konstigt det där med håret, särskilt på pojkar, att så fort dom blir klippta ser dom mycket äldre ut Är det första gången ni klipper?
Nu måste jag ställa en fråga till er, är era barn vaccinerade mot röda hund, mässlingen och vad det nu är för mer?
Jag kollade på Edvins vaccinationer och han verkar inte ha fått den vaccinationen.... tyckte att det kändes lite konstigt. Ska i alla fall ringa bvc och fråga om det är något vi ska vaccinera mot på 4- års kontrollen som är snart.
Tack, känns verkligen skumt att Edvin inte fått den vaccinationen tycker jag...E fick vaccin mot röda hund, mässling och påssjuka när hon var 1,5 år enligt hennes BVC bok. Efter det har hon inte fått något mer vaccin utan nästa är vid 5-6 år.
Tack, känns verkligen skumt att Edvin inte fått den vaccinationen tycker jag...
Ja, det ska väl vara samma överallt och jag vet inte om att vi tackat nej till något vaccin heller... Får ringa bvc imorgon som sagt och kolla.Ja det var skumt. Vaccinationsprogrammet är väl det samma överallt, eller?
Ja, det ska väl vara samma överallt och jag vet inte om att vi tackat nej till något vaccin heller... Får ringa bvc imorgon som sagt och kolla.