Solen vettu
Kan va extra mycket D-vitamin ja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Solen vettu
Jösses, här har vi fortfarande skostorlek 23-24 och stl 92 i kläder, en del i 104. L börjar förskolan på måndag, och hon är tyvärr väldigt bestämd på att hon inte vill . Försöker att inte lägga nån press på situationen utan vi går bara dit och kollar läget. Förhoppningsvis tycker hon det är kul när vi väl är där för hon behöver verkligen få leka med andra barn osv. Det blir hennes pappa som tar huvudansvar för inskolningen.
Jösses, här har vi fortfarande skostorlek 23-24 och stl 92 i kläder, en del i 104. L börjar förskolan på måndag, och hon är tyvärr väldigt bestämd på att hon inte vill . Försöker att inte lägga nån press på situationen utan vi går bara dit och kollar läget. Förhoppningsvis tycker hon det är kul när vi väl är där för hon behöver verkligen få leka med andra barn osv. Det blir hennes pappa som tar huvudansvar för inskolningen.
Vi har precis bytt avdelning på förskolan och dottern säger också att hon inte vill vara där, att hon vill vara på den gamla osv. men det har gått jättebra när hon väl är där. Vi har berättat för pedagogerna att hon är orolig för ny avdelning, liten förskola så hon känner alla pedagoger sen innan, och de är väldigt förstående. Det är körigt nu men hon verkar komma in i det mer och mer.Jösses, här har vi fortfarande skostorlek 23-24 och stl 92 i kläder, en del i 104. L börjar förskolan på måndag, och hon är tyvärr väldigt bestämd på att hon inte vill . Försöker att inte lägga nån press på situationen utan vi går bara dit och kollar läget. Förhoppningsvis tycker hon det är kul när vi väl är där för hon behöver verkligen få leka med andra barn osv. Det blir hennes pappa som tar huvudansvar för inskolningen.
Ja jag hoppas innerligt att ni har rätt och att det blir bra för henne. Vi är hemma med lillebror så det är bara tre timmar på förmiddagarna som gäller än. Det har varit lite omtumlande att bli storasyster så jag hoppas verkligen det blir positiv att få börja på förskola.
Ja jag hoppas innerligt att ni har rätt och att det blir bra för henne. Vi är hemma med lillebror så det är bara tre timmar på förmiddagarna som gäller än. Det har varit lite omtumlande att bli storasyster så jag hoppas verkligen det blir positiv att få börja på förskola.
Ja det blir säkert toppen!Det blir det nog! Och även om det kanske blir en tröskel och en omställning blir det nog bra att komma iväg några timmar på något ”eget”
Haha , även här sägs det mycket underfundigheter.Jag och S är i badrummet och jag försöker tvätta av honom men han är allt annat än stilla:
- Snälla S kan du inte stå stilla?
- Men mamma, barn kan inte stå stilla! Bara pappor kan stå stilla.
- Jaså! Vad kan barn göra då?
- Barn kan bara leka och äta!
@Lo_ hur var första dagen?
Haha , även här sägs det mycket underfundigheter.
Första dagen gick bra och lite som förväntat: lite blyg L som teaterviskade saker som hon ville att jag skulle framföra till pedagogen , men hon ville inte gå hem och tyckte cyklarna på gården var en riktig hit . I skrivande stund är hon och pappa på väg till dag två, väldigt entusiastiska.
Hennes inställning till förskolan ändrades radikalt i söndags efter ett samtal med sin moster. Lillkusinen på 1,5 år började också på förskolan men förra veckan och det blev hon väldigt inspirerad av .
Det där med att ha någon annan, gärna yngre, som klarar samma sak gör verkligen underverk för viljan att försökaHaha , även här sägs det mycket underfundigheter.
Första dagen gick bra och lite som förväntat: lite blyg L som teaterviskade saker som hon ville att jag skulle framföra till pedagogen , men hon ville inte gå hem och tyckte cyklarna på gården var en riktig hit . I skrivande stund är hon och pappa på väg till dag två, väldigt entusiastiska.
Hennes inställning till förskolan ändrades radikalt i söndags efter ett samtal med sin moster. Lillkusinen på 1,5 år började också på förskolan men förra veckan och det blev hon väldigt inspirerad av .
Haha verkligen! Han gjorde sin första ensamma dag i fredags så L skulle prompt gå själv igår. Vi fick förhandla oss till att följa med .Det där med att ha någon annan, gärna yngre, som klarar samma sak gör verkligen underverk för viljan att försöka
Heja!Haha verkligen! Han gjorde sin första ensamma dag i fredags så L skulle prompt gå själv igår. Vi fick förhandla oss till att följa med .
Ja fem månader yngre är ju en pluttis , funkar helt klart som inspiration!Heja!
Vi har slutat med napp för en månad sen och det har varit stundtals ganska traumatiskt och jobbigt men det har väl överlag gått bra och det går bättre och bättre. I helgen träffade vi en tjej som visserligen bara är 5 månader yngre men som hade slutat med napp och dottern sa "men om HON som är så LITEN klarar det så kan ju JAG klara mig jättebra!"
Haha , även här sägs det mycket underfundigheter.