H har alltid haft svårt att somna, men sen vi köpte cykelvagn nattar vi ibland i den och idag sov båda barnen 19.45! Heja!
Alla sätt är bra utom de dåliga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
H har alltid haft svårt att somna, men sen vi köpte cykelvagn nattar vi ibland i den och idag sov båda barnen 19.45! Heja!
H har inte sovit på dagen på 1,5 år (förutom då vi åker bil efter lunch, då sommar han alltid)... humöret dippar lite på eftermiddagen men får han sova så hamnar han helt ur fas och somnar jättesent.Vad skönt. Vi har samma problem och har just tagit bort lunchvilan med ganska katastrofalt resultat humörmässigt . Natta i vagn kanske blir vår räddning, fortsättning följer.
Samma här. E frågar mycket om döden och försöker lista ut vad det är för något. Han försöker även få grepp om vad ”gammal” betyder. Det blir många frågor som inte alltid är så lätta att svara på.L har sin första existensiella kris. Det är just nu väldigt mycket frågor och funderingar om vad som händer när hon blir gammal, var jag och hennes pappa kommer att vara då, vem som ska vara hennes föräldrar när vi inte finns mer osv osv. Hon har också sagt vid några tillfällen att hon inte vill att vi ska försvinna.
#mini-me
Samma här. E frågar mycket om döden och försöker lista ut vad det är för något. Han försöker även få grepp om vad ”gammal” betyder. Det blir många frågor som inte alltid är så lätta att svara på.
Ja, det är inte lätt. Man kan liksom inte resonera eller förklara på ett djupare plan. Vi försöker svara så konkret som möjligt men det väcker ofta fler frågor som snabbt blir svåra och skulle snarare behöva ett mer abstrakt svar. Han har dock inte uppfattat döden som något sorgligt ännu, vilket känns skönt. Han är inte rädd, men sådana känslor lär väl komma när han blir äldre.Det är dösvåra frågor, tycker jag. Turligt nog verkar maken ha lite talang för att prata om sådana där saker, han kan förklara på sätt som jag inte kan. Önskar att hon kunde ha väntat ett par år till med sådana här funderingar...
Vi har nu äntligen kommit till blöjfritt om natten
Har ju testat i omgångar med väldigt blandade resultat.. men nu verkar han vara mogen och det fungerar.
Enstaka olycka har hänt men det är en stabil nivå nu! Behöver heller inte kissa omedelbart när han vaknar. Skönt!
Lillebror går det segare med han har inte riktigt fattat grejen än men han är ju inte så gammal heller. Kissar på gräsmattan ibland iallafall, alltid nåt!
Tredje dagen på nya avdelningen för E och på fritids för J Dom verkar tycka det är jättebra! Ovant för mig att ha två nya ställen att lämna på Det är bara dagis och fritids denna och nästa vecka, sen börjar J förskoleklass och då blir det lite annorlunda igen innan man kommer in i allt. Tanken är att hon ska åka buss hem de dagar jag jobbar hemifrån.
Tänk vad E växt under sommaren! Vi fick rensa bort de flesta av mysbyxorna i storlek 104 Köpte nya skor och fick ta storlek 29! Hon hade 27 i våras....
Vad skönt att det går bra! Här har S fortfarande sommarlov. Förskolan börjar igen för deltidsbarnen på tisdag.
Men oj! Vet du hur lång hon är?
Vi köper 98 i kläder nu men han kan fortfarande ha nästan alla byxor i 92. Men han har rätt korta ben så i tröjor är det mesta i 92 för kort.
Över sommaren har han växt i sina skor i stl 26, de var stora innan sommaren. Fast han envisas fortfarande med att trycka ner sina fötter i sina gamla stövlar i stl 23! De passar INTE Fast uppenbarligen lyckas han ju springa runt i dem utan att klaga iaf
Vi får köpa byxor i strl 110, och då är hon ändå 3 månader yngre än dinNä jag är osäker, längesen vi mätte henne. Men gissar på runt metern. Ska se om jag får mätt henne sen när hon kommer hem. 98 kan hon inte ha på byxor längre och bara några enstaka i 104 så vi nosar på 110 i byxor nu Tröjor kan hon ha 98 på än så länge.
Ja gissa om jag blev förvånad när vi var i skoaffären och hon är tvungen att ha 29...
Vi får köpa byxor i strl 110, och då är hon ändå 3 månader yngre än din
104 är precis att hon kan ha dem oftast.
Dottern är nog straxt över metern. Det går fort.
Solen vettuVerkar som att dom är rätt jämnstora då Ja käre värld! Vet inte om det är allt bad i sommar eller alla glas och melon som gjort att hon dragit iväg så snabbt