Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Hoho :rofl:

Jag ska nog läxa upp min före detta vän sömnen också... Den ger sig alltid av hemifrån runt 3-3:30, och kommer oftast inte tillbaka alls, men ibland mellan 6 och 7, när JAG INTE LÄNGRE VILL HA DEN HÄR. Men då är den oftast som intensivast. Elände.

:bow:

Jag tänker helt fräckt kopiera ditt fina brev och leverera det till min egen sömn. :devil:

Apropå ont i magen - det har jag med... trodde först det var för att jag åt en näve valnötter här om kvällen men det har inte släppt än. Det är inte mensvärksont, inte sammandragningar och inte "ont i magen-ont" utan nån annan sort. Känns som om det ligger en hel jäkla medicinboll där inne dessutom.

Vecka 30 nu säger apparna :banana:
Kotten jazzar på som en tok där inne och nu börjar det vara lite bökigt att nå fram till vissa saker, att kunna sitta i soffan, komma in i bilen osv. Uff!
Dessutom önskar jag mig lite vår nu - min vinterjacka börjar bli tight om magen! :o

Även här gör magen ont emellanåt. Lite molande värk sådär, men det är nästan synd att kalla det "värk" för det går utan problem att förtränga... :) Värre är när ligamenten sträcks som de gjorde igår! :eek: Gick bara till och från pizzerian (3 minuter enkel väg) och när vi kommer in på gårdsplanen kan jag plötsligt knappt stå rakt en gång! :eek:
Släppte som tur var en stund senare.

Jag kan få lite som... jag vet inte - överansträngd muskelvärk i magen efter många sammandragningar. :crazy: Nästan lite mjölksyreaktigt... Fast det är väl helt normalt det också.

ja precis, det är lite mer ett konstant "obehag" än värk eller ont eller så...

Och mjölksyra i uttröttade muskler låter ganska vettigt trots allt :)

jag är i boar-tagen och håller nu på att sortera dukar i bokstavsordning efter färg och annat sånt skitviktigt... :angel:

Detta tyckte jag för övrigt var hur kul som helst! Låg i sängen i förmiddags och ömkade mig pga av magont och allmän svaghet, men så kom jag och tänka på detta och började flina och kunde stiga upp igen! :bow:

Två tips förresten:

1) Ni som vill köpa ersättning: Tänk på att köpa HA om någon av föräldrarna är allergisk!

2) Läste i en tidning idag: om man vill veta om man läcker urin eller fostervatten kan man ta en bit lackmuspapper (apoteket?) och lägga på trosskyddet eller i trosan. Om det blir blått var det fostervatten.

Alltså jag är riktigt boar-rotig nu känner jag... åkte ett varv och glodde i alla skåp här på förmiddan och frågade till slut Maken om det inte fanns nåt jag kunde sortera. Tyckte han hade ett rätt bra svar: "-näe... det enda som behövde organiseras är ju L's rum och det gjorde vi i morse..." :p (organisera=möblera om!)

Annars sällar jag mig till er som har magont och sover dåligt. Vi är ett för ynkligt gäng nu! Men men...

Annars känner jag mig otroligt lycklig (!) på ett lite överdriet psykopat vis just nu.. nästan att jag blir lite nervös...:eek:

Förvirrinslistan:
1) jag fick ett nytt VISA i höstas - har inte använt det på månader och insåg idag att jag inte kommer ihåg koden... :o
2) I ett samtal om praktiska saker i framtiden kom jag på att jag faktiskt har körkort (!) och att vi har en bil (!) :o
3) Tittade på en byrå som vi renoverade i fjol och sa; "har vi inte en till,.. som vi målade när vi flyttade hit.... en typ... vit.... ja, just ja... vi renoverade nu sovrummet i höstas..!"
:angel:

Känns som jag varit på en resa i en okänd galax och börjar närma mig jorden igen...

Kan du inte sortera skafferiet? Din man får ta ut allt och ställa det inom räckhåll för dig på bordet.

Haha! Du är ju rolig! :D

Kl

Jag måste medge att jag mår förbaskat bra idag! Det blir bara bättre och bättre så förutom den där bautamagen känner jag mig helt ogravid och funderade allvarligt på att ta en ridtur sådär v. 36+1. När jag skulle hämta hästen kom stallägaren som nästan skällde på mig och beordrade mig att låta bli och hennes sambo flinade och sa "är du sugen?". "Näe Manda! Det är inte långt kvar nu! Lovah är för pigg och Starlight har inga skor och det är is och hon kan gå omkull och då slår du i backen och /.../".

Kanske lika bra att jag lät bli så jag inte blir trasig igen. Det är ju bara det att min fantastiska lilla pensionärsponny ser så ledsen ut där hon står i hagen, jag vet att ridning glädjer henne. Nu får bebis se till att ploppa ut snart så jag kan rida igen. Jag beställde en hovistid så länge så ponnyn får dojor på sig och är redo när jag är redo.

Skafferisortering var ett bra förslag. Annars brukar alltid kylen behöva städning här, alltså att man putsar av hyllorna och sånt. Det borde man ju kunna göra med en trasa och en hink vatten och diskmedel bredvid sig.

Här har dagen bestått av bajsplockning i trädgården! Jag har pekat och sambon plockat :rofl: det som göms i snö... :angel:

Är man ursäktad att få gå till Ica i onepiece när man är gravid? :o måste åka o köpa chips men bara tanken på att behöva byta om och böja mig ner för o ta på ett par byxor gör att jag tvekar.. Men chipsen till mello är ju vansinnigt lockande endå..

Det värsta jag vet är dock vuxna människor som visar sig offentligt med onepiece!

Dagens-gravid-ilands-problem-deluxe

KL

Tack alla.

Ja, det gick fort och var precis som jag önskat. Värkarna började vid 1 på natten och hon är ju född på morgonen sen. Höll iofs på att bryta ihop när vi kom in och jag bara var öppen 5cm men det tog vi ju in på slutet istället. ;) Klarade mig fint med min TENS och lustgas. Hade en kanon barnmorska som var precis så lugn och sansad som jag önskat. Inget gulligullande alls.

Både jag och lillan mådde kanon så vi kunde gå hem efter de obligatoriska 6timmarna. Så skönt att komma hem till sitt eget. Passar definitivt oss mycket bättre än att vara kvar på sjukhuset. Storebror konstaterade att det var en bebis vi hade med hem och sedan ville han hellre visa vad han fått av farmor som barnvaktat. Det där med lillasyster var ganska ointressant. :) nästa skrämmande vad stor sonen blev helt plötsligt när man jämför med en liten bebis. Han är ju inte så stor egentligen.

Nu när jag har bevakat klart min plats i kön så är det fritt fram för alla andra vårbebisar :D Hoppas att det snart dyker upp flera!

skönt att höra att allt gick bra! känner igen det där att ens lille gullskrutt helt plötsligt växer och blir grymt stor, bara man spenderar ett par timmar med lillskrutt.

intet nytt härifrån mer än en pinsamt jobbig hostattack i biosalongen. har gjort trolldeg och väntar på att mina pågar ska komma hem så vi kan pyssla lite.

Det är man alltid, jag gick till Ica i byggare bob-kläder häromdagen ;)

Säng ihopmonterad och halvbäddad och vaggan skurad, sambon har ordnat en madrass (handgjord vagga, ej standardmått så vi fick köpa skummadrass och klippa och sy på egen hand)

Micks är glad! :banana:

8542661376_ee7a749522.jpg

8541562891_c18ef0c835.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 657
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar