Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Åh vad mysigt :) Söt vagga! Hde gärna behållit vår i originalfärg, men den var så himla sliten så det gick inte...

Ska till IKEA nästa vecka, lär bli en dyr historia :angel: Har ju redan det mesta, men tänkte bland annat köpa en sån där hylla expedit, 2x4 fack, den borde kunna svälja en del grejer i lådor. Lär ju bli en del leksaker med tiden. Och med ben på (liggande) blir den drygt 90 cm hög, där borde man väl kunna stå och byta blöjor? Har ju bara badrum på nedervåningen än, men vill kunna byta även där uppe, så jag har snickrat ihop skitsnygga :angel: typ "skötbordsöverdelar" att lägga de där uppblåsbara skötbäddarna i. Svårt att förklara.

Jättefint! Vi har ett likadant. Jättemysigt att "köta runt på" - på golvet också.. :idea: (för bebis)

Vet ni.. jag får lite prestationsångest här i tråden för det babblas så jag inte hinner med att svara ... :o gissar att ni känner lika...! :angel:

MayDay: härligt att det gick bra!! är det din tur härnäst nu, Visslan? :laugh:

Pan: GÖR't! :bow:

Alltså... sinsemellan kallar jag och maken bebisen för "Grodan", men till dottern säger vi "bebisen" - idag lekte vi "vad heter..." och ungen har ju koll på vad vi heter o så, men så for fan i mig och jag sa: "vad heter bebisen?" och ungen säger: "Grodan!" :o:D:bow: Oooups! :love:
Det värsta är att vi inte är säkra på vad bebis ska heta heller, men har hon kopplar ihop Bebisen=Grodan alldeles själv va?

men du har byggt nån slags.. grej?
För vi har expedithyllor (just till leksaker) men de är ju rätt smala.. fast du kanske tänker typ ställa de paralellt? *klurar*

annars kan man byta blöja på en handduk i soffan/golvet/sängen också. :laugh: särskilt kissblöjor är ju busenkla att byta.

Har du hunnit testa den där medusinen du fick?

DID't! :D
Drog på mig min gröna gummistövlar och min parkas jag inte kan knäppa och sen stånkade jag iväg! Höll dock knappt på o komma in i bilen för grannen hade parkerat lite för nära min bil.. Fick baxa mig in baklänges typ! Hoppas det inte blev nån bula på hans bil för så jävla smidigt var det ju inte :angel:

Så nu ska det vräkas lösgodis, cola och chirre&dirre (chips o dippa) ;) om so happy!

Vilken charmig vagga! Och täcket är ju verkligen :love: perfekt som lekfilt med ju!

Till nått helt annat: nån mer än jag som toksvettas på nätterna? Inatt var jag plaskblöt på baksidan (!) av låren tex.. Kändes som jag hade febersvettats flera timmar och täcket var dyblött! Skitäckligt :crazy: har "vant mig" vid att vara svettig om nätterna mellan låren, känns som en rätt naturlig grej.. Men när det verkligen bara rinner om en på dom mest skumma ställena :confused: läbbigt..

Senast ändrad:

:bow:
Hääärligt!
Vi ska också ära chips.. ! :o och heja på Yohioo! :bow:

Jag svettas som en galning då och då, kommer som vågor liksom,.. :o skitjobbigt! :D (säger jag och skrattar?!)

ja det kan gott vara min tur nästa gång, men du har dispens att gå emellan, din bebis kan gott ha lite bråttom ut.

min kompis syster fick barn i eftermiddags, hon hade bf tio dagar innan mej. så nu är det min tur i den kretsen också! (men bf 23 mars passar bra, det är vm-kval mellan sverige och Irland den 22e som jag vill se :D

svettas om nätterna gör jag inte, däremot får jag ont i höfter och skinkorna pga begränsad rörelse om nätterna.

bb-väskan är klar iaf!

Man kan ju inget annat än o skratta åt allt elände ens kropps pysslar med.. Det ena äckligare än det andra! :o :D

Här hejas det på Robin :love: med onda blickar från sambon sen jag vräkte ur mig i extas att jag ska gifta mig med honom en vacker dag :rofl:

Jo, har snickrat ihop precis som överdelen på ett skötbord, en botten på 50x60 cm, med kanter på tre håll. Två såna gjorde jag, för i badrummet har vi redan ett bord och ville inte ställa in ett skötbord också, men ville ha något med stadiga kanter så inte ungen rullar iväg :angel:
Så jag hade bara tänkt lägga de där skötbordsgrejerna där det passar, de är rätt tunga, och med gummipluttar på undersidan ligger de stadigt. Expedit är inte så djup (39 tror jag), så då skulle mitt bygge sticka ut 5 cm på varje håll (om jag lägger den så man står från sidan, liksom..)
Får helt enkelt ta bilder när jag är klar :D

Mjaa.. får se om jag lyckas tränga mig före dig och Kaktisen.. har ju tid den 27:e men som det känns nu är han på väg ikväll... :D (förvärkar).

Pan: mm... det är bara att garva på... jag har så mycket positiv energi nu så jag skrattar till och med åt fogarna... :p det är rätt skönt, ser ju slutet på eländet nu...
:D åh, bra tänkt där... jag funderar på att adoptera Yooohiooooooo.... han e ju så söt. :love:

Zewz: alltså jag fattar inte alls. men det låter kalasbra! :p

När man inte får rida, vad gör man då? :p jominsann, jag åkte och handlade ett köksbord! Alldeles ensam :o latsambon ville spela dator i stället och tyckte att vi skulle åka i morgon. Jag såg min chans och åkte ändå, haha. Att bordet sen väger 34 kg var en annan femma. Med tjockmagen i vädret kommer det ändå folk springande och frågar om man behöver hjälp så en gullig kille sprang fram och hjälpte till :p nu har jag i alla fall inte hormonrusningar längre, de gick över :)

Nu måste du snart berätta vad du fått för mirakelbot för dina onda fogar?!:bump:

Nä, jag dka njuta av min dö-tid ett par veckor till innan han får komma. jag har ju lärt mig att stå ut nu med eländet så jag orkar inte med nån förändeing just nu... (säg inte till Grodan att jag hittar på...! :o )

Får helt enkelt ta bilder sen då, är tydligen kass på att förklara :angel:

Googlade lite bilder, mina ihopsnickrade grejer ser ut typ exakt som den här trägrejen som skötbädden ligger i: http://www.babyringen.se/image/extrabilder/17866365-kq3o7.jpg?w=880&h=800 (men jag vet inte om den på bilden sitter fast på byrån/underlaget?) så även om byrån eller hyllan inte är så djup går det ju använda dom, antingen på det hållet, eller så lägger man den "längs med" hyllan.

Har du hunnit testa den där medusinen du fick?

Jo, äter tabletterna sen i onsdags, men det är ju inga smärtstillande direkt, utan de har en mer trögstartad långvarig effekt på nerverna. Men ingen effekt än. Kommer säkerligen behöva trappa upp dessutom, dosen jag gick in på är minimal.

En trevlig biverkning är dock lamslående trötthet, så jag tar dom på kvällen. Häromnatten sov jag HELA NATTEN från 20 till 06, det var över ett halvår sen sist. Natten innan det var jag bara uppe på toa en gång - och knappt det. Var helt groggy så jag spatserade in i fel rum och visste inte vart jag var :rofl: Jag tror jag kissade på rätt ställe till slut :cool:

Jag har dock goda förhoppningar om att bli hjälpt med huvudvärken, men även om jag inte blir det så är just den biverkningen ganska skön... :cool:
Sååå... Nu ska jag knarka ner mig och gå till sängs :angel:

Åh vad mysigt :) Söt vagga! Hde gärna behållit vår i originalfärg, men den var så himla sliten så det gick inte...

Jättefint! Vi har ett likadant. Jättemysigt att "köta runt på" - på golvet också.. (för bebis)

Vet ni.. jag får lite prestationsångest här i tråden för det babblas så jag inte hinner med att svara ... :o gissar att ni känner lika...!

Vilken charmig vagga! Och täcket är ju verkligen :love: perfekt som lekfilt med ju!

Tack hörni! Gillar vaggan jättemycket. Mammas morfar gjorde den när hon var på väg, så den har liksom gått i arv... :laugh: Lite sliten och så, men inte så farligt att den måste målas iaf. Vet inte om jag hade velat "förstöra" den på det sättet heller...

Filten är nog tänkt att ha som lekfilt men får tjäna som överdrag just nu. :p

Känner också att det babblas på så mycket att man inte hinner svara alla. :o
Får väl skicka ut lite random kramar, hejjarop, grattis osv. och hoppas att jag träffar rätt... :angel:

Ang. nätterna så svettas jag inte alls, däremot blir jag tok-stel så att kliva upp på morgonen (eller bara vända sin om om nätterna) är ett rent :devil:
Och så var det magsyran ja... :cool:

Revbenen får sina beskärda smällar varje dag nu. Är alldeles blåmärkes-öm längst ner på alla revben... :crazy:

å så! Nu fatta jag! :)

Men alltså den effekten måste ju vara kalas så du får sova ordentligt! man blir ju helknasig av att inte få sova bara... utan att ha ont... så det var ju en kalasbiverkning. :o

:p får hoppas du kissa rätt, annars får du väl skylla på jycken? ;)

Nu måste du snart berätta vad du fått för mirakelbot för dina onda fogar?!:bump:

Ärligt talat, jag vet faktiskt inte. Jag är helt chockad själv. Igår var jag ute och promenerade runt 1.5 km i hyfsad takt utan något ont idag trots att jag en tid hade ont av allt. Helt smärtfri så länge jag står på benen eller sitter/ligger mjukt men av flera skäl är det inte sådär askalas att resa sig upp från golvet men det är nog mer knän och rygg som inte pallar vikten än fogarna. Fogarna känns bara liiite lite då men inte så det är gnälligt. Nu ska jag väl inte säga för mycket här för då har jag säkert skitont i morgon men jag känner mig helt ogravid (men ruskigt tjock!) just nu. Jag har hört ryktas om att smärtorna kan ge sig när kroppen börjar förbereda sig för förlossning men det borde väl inte vara såhär "tidigt"?

Nu har jag i alla fall det där bordet med bekväma (!!!) stolar jag har tjatat om sedan vi flyttade in! :bow: jag slipper sitta som en ostbåge och äta i tv-soffan, vilket min rygg inte pallar längre. Dessutom fick jag karln att inse att bordet han drömt om är alldeles för opraktiskt i längden. Det kommer aldrig funka med barnstol så nu blev det ett 90x90 med utdragbara skivor som jag önskade.

Det är inte så att din bebis har fixerat sig då? Vissa har tur och får mindre fogont om/när bebis blir fixerad :)
Skönt med nytt bord som du kan sitta vid, äta som en ostbåge med mage i vägen är ingen lek!

Jag har haft en massa förvärkar idag och tråkiga fogar, enligt appen har jag 16 dagar till BF, det finns ett slut! Allt känns lite lättare när jag vet att det är inom räckhåll innan det vänder och börjar gå åt det bättre hållet. På onsdag ska vi på det där bedömningssamtalet för igångsättning, får se vad det ger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 657
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!