Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Haha! Full förståelse! :p skruva och montera prylar får jag knappt göra. Tror att sambon känner sig manlig när han får göra sånt så då får han väl hållas. Ganska skönt att slippa mecka runt på golvnivå.

*kl*

Grattis MayDay! Låter som om det blev en superförlossning! :)

Själv var vi iväg till IKEA ikväll (det går undan när jag väl bestämmer mig ;) ).
Spjälsäng, madrass, bäddmadrass samt en byrå till barnrummet blev det :)
Tror vi lyckats köpa alla de dyra sakerna nu, bara det roliga kvar - kläder och allt smått och sött :D

Tyvärr tyckte varken Lilleman eller magen om att vara på IKEA. Sd till tusan och nu ligger jag i soffan med rejält ont i magen :( tagit Alvedon så får hoppas det lättar lite snart...

var upp på köpcentrat jag jobbar på för o köpa lite, nya underkläder (har tom växt ur tjockistrosorna nu :o) men blev en runda på babyproffsen och lite andra med.. Så nu har jag köpt två bodies till, Två pyjamaser, två ammningsbhs (!), två ammningslinnen och skötväska :) dock hade det sitt pris och ligger också i soffan men magont :(

och jag har halsont, huvudont och bihåleont plus att magen tycks ha förvandlats till cement och sjunkit ytterligare två dm. nu når jag inte fram till bordet längre.... tycker iofs att vi ska hinna flytta in först men sen kan bebis komma.

nu blir det Glee i sängen eftersom jag inte kan sitta ordentligt :)

ja det var ju värst :D

tur man har buke att gnälla av sig på så man slipper vara en gnällkärring irl!

Jag har tittat för långt ner i godispåsen så nu är jag också ynklig. Lite kräknödig faktiskt. Självförvållat dock så jag ska inte gnälla egentligen :) lyxproblem!

Grattis till lilla E! antar att altl gick bra när ni kom hem så snabbt.

Jag surar lite med er andra... :mad: Min - visserligen högt älskade men ändå... - man kom för ovanligheten skull hem i helt anständig tid i kväll. Eftersom det varit efter kl 20 de senaste dagarna = affärerna stängda och vårt kylskåp extremt tomt, så kastade jag mig iväg och handlade. Kommer hem en knapp timme senare till en jättetrött och grinig make/far. Gossebarnet hade väl gråtit en del efter mig (men lekte helt förnöjt när jag kom) och det var ju sååå jobbigt att ha hand om honom när man jobbat en hel dag. :devil: Eftersom han var så trött och hungrig så lagade jag mat och försökte underhålla sonen samtidigt, fick sedan inte liv i karln, så antagligen kan vi slänga större delen av maten (tror inte den är god imorgon), nattade barnet och röjde upp i köket själv. Har också jätteont i magen nu och är inte ens sugen på glass. :mad:

Ska gå och lägga mig och vara på bra humör imorgon igen istället.

Får ni också som ihållande mensvärk i nedredelen av magen? Sammandragningar och förvärkar som kommer och går har jag ju också, men ffa på kvällarna kommer denna molvärk. Mycket irriterande.

Freedagsmyyyyyys! :devil:

Jag får också som mensvärk lite då o då.. Idag har jag dessutom haft en helt ny sorts ont i magen, kan inte ens förklara den :crazy: blir tokig på all denna värk/smärta/obehag. Varje gång en ny sorts smärta dyker upp stressar jag för att det ska sätta igång = får sd och jagar upp mig själv så är cirkeln igång..

Jag råkade ju ut för ihållande mensvärk för någon vecka sedan lite drygt. Kanske var 2 till och med. Jag blev nästan nervös att det var bebisdags då.

Verkar vara helt normalt alltså. Men dumt.

Hade tänkt stryka klart ikväll, men går nu i strejk. Godnatt på er!

Den vändan jag fick varade läääänge och gjorde rätt ont.

Har själv strandat i sängen så det är "paus" resten av kvällen/natten för mig. Jävla godis! Nu vill jag inte se en godispåse på riktigt länge! :p

Samma här! Ligger med en nysmord mage i vädret i sängen och tittar på Matrix/surfar på paddan (:love: ) och försöker hålla mig vaken.. Men lyckas sådär så blir nog nattinatt för mig med snart..

haha det var nåt nytt! glee hjälpte lite men det var inget jättebra avsnitt och dessutom har Charlie hållt grym låda i magen. känns som om han gör en blandning mellan zumba och plankan.

nu är det godnatt här också, om jag kan få bebis att ligga still.

Kära sömn

Jag skriver inte detta för att vara elak eller bossig på något vis, utan mest för att jag är så förbannat trött på du inte lyssnar. Vi har tagit denna diskussionen så många gånger nu, och du har oftast bättrat dig ganska snabbt efter det. Men efter ett par dagar, i bästa fall någon vecka, så trillar du in i det gamla mönstret igen. Samtidigt som du hävdar att vi aaaaaaldrig haft denna konversationen innan... :grin:

Så jag tänkte, om jag skriver ner det denna gången så kan du dels gå tillbaka hit och läsa när du börjar glömma vad vi diskuterade, samtidigt som du inte längre kan hävda att vi aldrig haft diskussionen. Win - win situation, eller hur?!

Diskussionen då (igen).
Som kompromiss har jag gått med på att vakna 1-2 gånger varje natt för att gå på toa. Detta är helt okej och jag har kommit in i det ganska bra :)
Att vakna där emellan "för skojs skull", eller för att jag har ont, har aldrig varit ok. Men jag vet att jag inte kan kräva total lydnad från dig så jag kommer inte gnälla alltför mycket på detta.

Vad som däremot INTE ÄR OKEJ är att väcka mig kl 5 på morgonen och hävda att jag sovit klart för denna natten! Kl 7 sa vår kompromiss (och den gick jag med på under hot), SÅ VAR SNÄLL OCH HÅLL DIG TILL DET DITT JÄVLA STOLPSKOTT!!
Jag kräver tillbaka min sömn!

Så. Nu tänker jag lägga mig ner och blunda, och jag hoppas du kommer tillbaka jäkligt fort. :)
Vi behöver varandra vet du, den ena klarar sig inte utan den andra. Kan vi inte försöka samarbeta lite bättre då?

Mvh
En skitsur och grinig Vilse

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 657
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar