Sv: Vårföräldrar 2013 #4
Kära sömn
Jag skriver inte detta för att vara elak eller bossig på något vis, utan mest för att jag är så förbannat trött på du inte lyssnar. Vi har tagit denna diskussionen så många gånger nu, och du har oftast bättrat dig ganska snabbt efter det. Men efter ett par dagar, i bästa fall någon vecka, så trillar du in i det gamla mönstret igen. Samtidigt som du hävdar att vi aaaaaaldrig haft denna konversationen innan...
Så jag tänkte, om jag skriver ner det denna gången så kan du dels gå tillbaka hit och läsa när du börjar glömma vad vi diskuterade, samtidigt som du inte längre kan hävda att vi aldrig haft diskussionen. Win - win situation, eller hur?!
Diskussionen då (igen).
Som kompromiss har jag gått med på att vakna 1-2 gånger varje natt för att gå på toa. Detta är helt okej och jag har kommit in i det ganska bra
Att vakna där emellan "för skojs skull", eller för att jag har ont, har aldrig varit ok. Men jag vet att jag inte kan kräva total lydnad från dig så jag kommer inte gnälla alltför mycket på detta.
Vad som däremot INTE ÄR OKEJ är att väcka mig kl 5 på morgonen och hävda att jag sovit klart för denna natten! Kl 7 sa vår kompromiss (och den gick jag med på under hot), SÅ VAR SNÄLL OCH HÅLL DIG TILL DET DITT JÄVLA STOLPSKOTT!!
Jag kräver tillbaka min sömn!
Så. Nu tänker jag lägga mig ner och blunda, och jag hoppas du kommer tillbaka jäkligt fort.
Vi behöver varandra vet du, den ena klarar sig inte utan den andra. Kan vi inte försöka samarbeta lite bättre då?
Mvh
En skitsur och grinig Vilse