Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här!Men om ni är nära vänner så spelar det väl ingen roll?
Uppenbarligen så uppskattar du henne, annars hade hon väl inte varit din vän.
Jag har vänner på bägge sidor, inga problem alls.
Du menar som elen dom slängde ur sig nu dessa dagarna , tror de är mest snack för dom hade ingen förklaring på hur dom skulle lösa problemetDet jag har svårt för är att S börjar ändra sina åsikter dagarna före val, det gör att jag inte har det minsta förtroende för dem. Vi får se hur det går, när alla fått sagt sitt .
Fick köa i 50min med mormor. Vilket egentligen är längre än hon orkar. Synd att det inte tänkts på att ha fler ställen med valsedlar iom det nya systemet
Även det.Du menar som elen dom slängde ur sig nu dessa dagarna , tror de är mest snack för dom hade ingen förklaring på hur dom skulle lösa problemet
Samtidigt har väl inte högersidan något bättre förslag som hjälper NU?Även det.
Samma här.Men om ni är nära vänner så spelar det väl ingen roll?
Uppenbarligen så uppskattar du henne, annars hade hon väl inte varit din vän.
Jag har vänner på bägge sidor, inga problem alls.
Gulligt.Samma här!
Samma här!Gulligt.
Flera av partierna tycker inte att jag har någon rätt att existera, tycker att omvändelseterapi är bra osv.
Jag har lite svårt att se hur det är "fint" att kunna ha vänner som tycker att man ska torteras pga sin läggning eller könsidentitet.
Folk verkar liksom inte se det här, man fastnar vid att det "bara" är invandrare man är "lite rasistisk mot". Det är så mycket mer, och synen på allas lika värde som verkligen brister från vissa...Gulligt.
Flera av partierna tycker inte att jag har någon rätt att existera, tycker att omvändelseterapi är bra osv.
Jag har lite svårt att se hur det är "fint" att kunna ha vänner som tycker att man ska torteras pga sin läggning eller könsidentitet.
För mig trumfar människosynen alla andra frågor. Ingenting är viktigare för mig. Visst kanske jag inte har full insyn och förståelse för alla frågor men jag kan inte rösta bort det som är grundbulten i det samhälle jag vill leva i.
Känslan av att läsa hur folk öppet deklarerar att de röstar för KD- ett parti som i mångt och mycket drivs av folk som stödjer omvändelseterapi av homosexuella och transpersoner... känslan går inte att beskriva. Amnesty kallar det TORTYR. Folk tycker att det är konstigt att vi som tillhör HBTQIA+ reagerar!Folk verkar liksom inte se det här, man fastnar vid att det "bara" är invandrare man är "lite rasistisk mot". Det är så mycket mer, och synen på allas lika värde som verkligen brister från vissa...
Det här blir lite OT, men kom att tänka på när jag såg någon på twitter lägga ut en bild på en supertaggad bonusmorsa, som hade en t-shirt där det stod typ "trans rights are human rights" för att verkligen stötta sitt bonusbarn. Var bara det att personen inte ens var trans. Men även om det blev lite fel, så känner jag - hellre någon som tar i lite för mycket i sin välvilja än någon som vill inskränka rättigheter, så alla borde vara mer som den här överexalterade bonusmorsan.Gulligt.
Fast rasistisk ska man inte vara, det är inte okej någonstans. På mitt fd jobb hade vi flera rasistiska vårdtagare och det satte jag ner foten emot och försvarade mina kollegor alla gånger. Tyckte för övrigt det var rätt "kul" att vi var "uppdelade" infödda svenskar samt bosnier och afrikaner som gjorde ett väldigt fint jobb och flyter in i samhället, jobbar och bidrar med att betala skatt som alla andra. Sista julfirandet vi hade gjorde vi knytis med mat från jordens alla hörn; hur uppskattat som helst . Och nej det störde mig INGET att några av kollegorna hade sjal och bad på sina raster; vad skulle det bekomma mig? Ingenting!Jag har väldigt rätt i att bli upprörd när hon uttalar sig rasistiskt. Det hon då och då diskuterar får verkligen mig att fundera på hur sjutton hon kunde uppfostra mig till den jag är idag.