Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka förslag och ideer tänker du på?Vi är många som röstar SD (ca 20%), så inget att bli upprörd över. Man har lika stor rätt att rösta SD som vilket annat parti som helst! Jag tycker SD har mycket bra förslag och idéer och då pratar jag absolut inte bara om invandrings frågan.
Vi är många som röstar SD (ca 20%), så inget att bli upprörd över. Man har lika stor rätt att rösta SD som vilket annat parti som helst! Jag tycker SD har mycket bra förslag och idéer och då pratar jag absolut inte bara om invandrings frågan.
Visst har folk rätt att rösta på SD, men jag tycker det är skrämmande och upprörande ändå.Vi är många som röstar SD (ca 20%), så inget att bli upprörd över. Man har lika stor rätt att rösta SD som vilket annat parti som helst! Jag tycker SD har mycket bra förslag och idéer och då pratar jag absolut inte bara om invandrings frågan.
Du tror inte hon blir lite trött på att hon måste ställas till svars för vad hon röstar på, blir jag upptryckt mot en vägg och ska rättfärdiga något jag har gjort så blir jag som väggen själv. Vi alla har rätt till vår åsikt utan att bli uppfostrad av någon att den är fel. Det är ju precis den mentaliteten som gjort sd så pass stora
Självklart är det ju ett måste, denne satt i rullstol så var inga problem. Givetvis är det du skrev hur toppen som helst när de inte kan ta sig dit!Jo, det går ju om brukaren kan ta sig dit. Men alla kan ju tyvärr inte det.
Vår vallokal är väl inte jättestor i och med mindre samhälle men fanns två ställen att ta valsedlar istället för ett .Fick köa i 50min med mormor. Vilket egentligen är längre än hon orkar. Synd att det inte tänkts på att ha fler ställen med valsedlar iom det nya systemet
Vi är många som röstar SD (ca 20%), så inget att bli upprörd över. Man har lika stor rätt att rösta SD som vilket annat parti som helst! Jag tycker SD har mycket bra förslag och idéer och då pratar jag absolut inte bara om invandrings frågan.
När jag kollade valsedlarna innan såg det ut som att det skulle finnas två olika för MP riksdagen. Fanns det förra valet då jag kryssade en på "nationella" (eller vad man ska kalla det) listan. Hade velat kryssa en där nu också men blev ställd när den saknades och tog den andra.
De jag känner som röstar på SD är bara så ofantligt trötta på allt och att bli ifrågasatta. Vilket val var det mode på Facebook att skriva typ ”om du röstar på SD så ta bort mig som vän…” när en bekant gick ut med att han skulle rösta på sd typ 2010 så började folk sprida ut att han var psyksjuk i vår gemensamma vänskapskrets.Min erfarenhet är att de som röstar SD inte tål det spel de själva initierat. De är ofta, men inte alltid, exceptionellt glada åt att smutskasta och konfrontera de som röstar annorlunda än dem på ett väldigt nedvärderande sätt, samtidigt som de upplever sig tilltryckta av frågor långt under den agressionsgrad de själva bidrar med.
Kriminaliteten och brott o straff, anonyma vittnenVilka förslag och ideer tänker du på?
Ja MP har det iaf. Den ena heter Jämtland och den andra heter "hela landet". Den för hela landet saknades. På val.se syns det tydligt om man väljer MP.
Finns det flera listor till partierna menar du...? Jag såg att det fanns tomma med bara partinamnet där man kan skriva eget namn, men jag såg inte att det fanns flera varianter av listorna med namn på. Det har jag missat även tidigare val, är det här något man borde känna till...?
(Ibland önskar jag att det inte hann gå 4 år mellan varje gång, känner mig som en nybörjare varje gång...)
Sorgligt att det ska behöva vara så!De jag känner som röstar på SD är bara så ofantligt trötta på allt och att bli ifrågasatta. Vilket val var det mode på Facebook att skriva typ ”om du röstar på SD så ta bort mig som vän…” när en bekant gick ut med att han skulle rösta på sd typ 2010 så började folk sprida ut att han var psyksjuk i vår gemensamma vänskapskrets.
Vad hände med demokratin?!? Jag vet många som är riktigt rädda för utvecklingen med röd/grönt med alla priser och känner ungefär som skjut mig istället för att de har makten 4 år till....! Lika verkligt för de som är rädda för de blå/gula (för att vara färgkorrekt). Jag är absolut INTE emot invandrare, MEN det går inte längre. Sverige har blivit som ett överlastat skepp som sjunker. Jag vill dessutom invandrares bästa. Hur ska ännu fler kunna komma hit och få ett bra liv när det håller på att gå åt helvete här (med)?!? Vad kommer de till för trygghet?!?! Jag är dessutom så oerhört emot alla dessa skjutningar och mord som sker överallt, det röd/gröna styret har inte lyckats med vilket jag skulle vilja se om de borgliga kan klara av som de påstår..De jag känner som röstar på SD är bara så ofantligt trötta på allt och att bli ifrågasatta. Vilket val var det mode på Facebook att skriva typ ”om du röstar på SD så ta bort mig som vän…” när en bekant gick ut med att han skulle rösta på sd typ 2010 så började folk sprida ut att han var psyksjuk i vår gemensamma vänskapskrets.