Förövrigt har jag själv förtidsröstat för ett bra tag sen. Hade möjlighet att gå en vardag på förmiddagen så inga köer alls.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kollade upp det i veckan på jobbet för att några av de som får hemtjänst skulle kunna rösta. Ambulerande röstmottagare. Riktigt bra att de finns då hemtjänsten inte har möjlighet att hjälpa till med det.Lyssnade på kvällspasset i radio för några dagar sen. En person som ringde in hade synnedsättning tror jag det var och hon skulle få hjälp att rösta i hemmet. Det skulle helt enkelt komma hem röstmottagare till henne så hon kunde rösta. Man kan säga mycket om svenska samhället och mycket behöver förbättras. Men där blev jag faktiskt lite stolt över att vårt land ändå ser till att alla kan göra sin röst hörd och ges möjlighet att utöva sin demokratiska rättighet.
Blan annat valkompassen detta är mitt resultatVad var huvudskälet till att du röstade så? Du behöver såklart inte svara, jag är bara nyfiken
Ja det måste varit sjukt mycket fler som förtidsröstat än man räknat med. Skulle gissa att man har underdimensionerat den på många ställen. Här har öppettiderna helt klart varit i underkant med vissa dagar då det bara varit öppet ett par timmar på förmiddagen. Fanns dessutom bara en uppsättning röstsedlar så det var den stationen och inte båsen som var begränsande då folk inte bestämt vad de skulle rösta på innan de stod där och valde lappar.
Förövrigt har jag själv förtidsröstat för ett bra tag sen. Hade möjlighet att gå en vardag på förmiddagen så inga köer alls.
Välkommen kamrat!Den valkompassen blev intressant resultat för min del, med partiet att rösta på som nummer 3.
Visa bifogad fil 99923
Den valkompassen blev intressant resultat för min del, med partiet att rösta på som nummer 3. I de andra hamnar V och KD tillsammans långt ned….
Visa bifogad fil 99923
Jag har precis varit och röstat - skulle aldrig förtidsrösta annat än om jag hade varit aktivt förhindrad från att rösta på valdagen. Valdagen är en högtidsdag!
Samtidigt har jag i år en stark domedagskänsla, men jag hoppas på människors klokhet och att de kan sansa sig och välja en inkluderande demokrati, jämlik frihet och solidaritet.
Någon mer än jag som tyckte att det saknades valsedlar? Numera är det ju röstmottagarna som ansvarar för att lägga ut valsedlar. Jag tycker inte att det fungerade särskilt väl i min vallokal. Det saknades valsedlar - bland annat saknades valsedlar för personval för det parti jag önskade rösta på till riksdagen. Illa! Pga att det numera även är bås för att hämta valsedlarna tycker jag även gjorde det svårare att hitta rätt valsedlar. De stod trångt och oöverskådligt.
Haha, äh, strunt i om det inte blev så förenligt med andra kompasser, själv ska jag istället minnas din vänstersväng! Blir det V i nästa val?Den valkompassen blev intressant resultat för min del, med partiet att rösta på som nummer 3. I de andra hamnar V och KD tillsammans långt ned….
Visa bifogad fil 99923
Fint tanke men hade inte valt att ta bort eller sänka arbetsgivaravgiften men tanke på det är ju den skatten som går till pension, sjukförsäkring, föräldraförsäkring mm.Inte så himla illa även om jag inte är 100% säker på alla ståndpunkter. Tror dock inte att de kommer att någonsin få tillräckligt många röster. Fin tanke bakom stöttningen av minoritetsgrupper
Jag tänkte också på hur märklig och tydlig ordning det blev i mitt resultat med först mitt gamla parti L högst upp, sedan alla partier i rödgröna blocket och sist med tydlig distans skvalpade alla de tre högerkonservativa partierna. Det blåbruna blocket verkar inte sitta ihop alls från den vyn kompassen skapade utifrån mina svar.Tycker valkompasserna är ganska trubbiga. Jag har gjort tre olika och fått tre olika partier som nummer ett inte ens från samma block. Det är ganska olika frågor de fokuserar på. Har satt mig in i de viktigaste frågorna för mig både på riksdags-, kommunal- och regionvalen för att kunna välja.
Jag har precis varit och röstat - skulle aldrig förtidsrösta annat än om jag hade varit aktivt förhindrad från att rösta på valdagen. Valdagen är en högtidsdag!
Samtidigt har jag i år en stark domedagskänsla, men jag hoppas på människors klokhet och att de kan sansa sig och välja en inkluderande demokrati, jämlik frihet och solidaritet.
Någon mer än jag som tyckte att det saknades valsedlar? Numera är det ju röstmottagarna som ansvarar för att lägga ut valsedlar. Jag tycker inte att det fungerade särskilt väl i min vallokal. Det saknades valsedlar - bland annat saknades valsedlar för personval för det parti jag önskade rösta på till riksdagen. Illa! Pga att det numera även är bås för att hämta valsedlarna tycker jag även gjorde det svårare att hitta rätt valsedlar. De stod trångt och oöverskådligt.
Den där var intressant..Den valkompassen blev intressant resultat för min del, med partiet att rösta på som nummer 3. I de andra hamnar V och KD tillsammans långt ned….
Visa bifogad fil 99923
Jag tänker på den där "kartan" som aftonbladet har över hur partierna ligger till på ideologiskalan. V och MP ligger rätt nära varandra där. Vill du berätta lite vad för ideologi hos MP som du står långt ifrån?I varje valkompass jag gjort så hamnar jag alltid högst på MP/V. V kan jag absolut förstå eftersom S har flyttat sig höger så mycket. Men även om jag kan hålla med om många sakfrågor vad gäller MP så står deras ideologi långt ifrån min. Men valkompassen blir alltid fel eftersom de bara handlar om sakfrågor.
När jag jobbade i hemtjänsten hjälpte jag en vårdtagare att ta sig till förtidslokal på hennes socialtid .Kollade upp det i veckan på jobbet för att några av de som får hemtjänst skulle kunna rösta. Ambulerande röstmottagare. Riktigt bra att de finns då hemtjänsten inte har möjlighet att hjälpa till med det.