Är Richard Jomshof utspel en marknadsföringsgrej?

Du mfl använder ordet rasism som om det vore något hemskt. Men det tiden är förbi när vi verkligen tyckte att rasism var något henskt. Numera funkar inte det kortet längre för rasism är något annat idag. Det är klart att svenska folket mer och mer blir rasistiska när dom ser hur den ansvarslösa invandringspolitiken har skadat Sverige som vänstern orsakade. Resultatet blev ju många kommer hit och begår brott. Det är väl inget att hymla med. När sedan någon på gatan säger ifrån och säger åt dom så blir svaret "är du rasist eller". Nej jag är inte rasist men vi säger ifrån när ni kommer hit och beter er olämpligt.
Vilka vi? Du får nog tala för dig själv.
Människor med vettiga mänskliga värderingar kommer alltid att tycka rasism är hemskt.

Vilka vi? Du får nog tala för dig själv.
Människor med vettiga mänskliga värderingar kommer alltid att tycka rasism är hemskt.
Sen var det ju så här ochså att en sk expert i Aftonbladet (kommer inte ihåg nu hans namn) uttalade sig om bilderna där han sa att en bild var nog okej men den andra sa han stred mot lagen hets mot folkgrupp. Nu kan ju han inte kalla sig expert längre eftersom han hade fel 🤭

Javisst, många hade ju förlitat sig på honom 😂. Många skrek rasism, hets mot folkgrupp, nu måste Kristersson agera, Jomshof kan inte sitta kvar osv m.m.
Att åklagaren la ned utredningen innebär inte att bilderna inte är rasistiska. En moderat fick f.ö avgå för liknande beteende. Så det finns liksom goda skäl till att Kristersson borde ha högre standard än såhär, egentligen.

Du mfl använder ordet rasism som om det vore något hemskt. Men det tiden är förbi när vi verkligen tyckte att rasism var något henskt. Numera funkar inte det kortet längre för rasism är något annat idag. Det är klart att svenska folket mer och mer blir rasistiska när dom ser hur den ansvarslösa invandringspolitiken har skadat Sverige som vänstern orsakade. Resultatet blev ju många kommer hit och begår brott. Det är väl inget att hymla med. När sedan någon på gatan säger ifrån och säger åt dom så blir svaret "är du rasist eller". Nej jag är inte rasist men vi säger ifrån när ni kommer hit och beter er olämpligt.
Varför kallar du dig inte bara rätt ut för rasist då, om du nu tycker att rasism är helt ok nuförtiden och inte något hemskt? Att du inte vill kännas vid epitetet tyder väl tvärtom på att du fortfarande ser ett slags problem i att vara rasist, trots att du också gång på gång ursäktar rasism.

Jag tror generellt att många skulle vinna på att se rasism mer som något man gör, det Jomshof gjorde var rasistiskt, och inte enbart som en ideologi som man är en aktiv och strikt anhängare av (även om just Jomshof också verkar vara rätt hängiven rent ideologiskt, inte minst med tanke på SDs kärna). För rasism finns ju också strukturellt, alltså både påverkas man av, samt förstärker, detta maktförhållandet lite oavsett om man som individ faktiskt vill det eller inte.
Om man då inte medvetet ägnar sig åt antirasism, för då försvagar man förhoppningsvis den maktstrukturen. Men antirasism är uppenbarligen ingenting som du är ett fan av, du verkar föredra rasism. Då bör du känna till att många som absolut inte vill kalla sig rasister upprepar eller förstärker ändå rasism. De gör och säger rasistiska saker. Till och med antirasister kan oavsiktligt reproducera rasism. Så det skulle verkligen inte förvåna mig om även du ganska kontinuerligt "gör rasism", och det är baserat på inte bara det citerade utan flera andra uttalanden. Även om du, kanske av emotionella skäl, inte vill kännas vid att du skulle vara rasist.

Allra minst så ursäktar du som sagt rasism, vilket är illa nog.

Att åklagaren la ned utredningen innebär inte att bilderna inte är rasistiska. En moderat fick f.ö avgå för liknande beteende. Så det finns liksom goda skäl till att Kristersson borde ha högre standard än såhär, egentligen.
Men det var ju klokt av Kristersson att INNTE agera eftersom det visade sig att Jomshof inte begått hets mot folkgrupp. Man skjuter ju inte först och frågar sen. Det vet du ju mycket väl

Förresten varför hör vi inget från S nu om Jomshof? Nä för dom måste numera sopa sin egna lotteriskandal under mattan och sånt tar tid. Det hade dom inte rälnat med 🙂

Men det var ju klokt av Kristersson att INNTE agera eftersom det visade sig att Jomshof inte begått hets mot folkgrupp. Man skjuter ju inte först och frågar sen. Det vet du ju mycket väl
Tar du överhuvudtaget in vad vi andra skriver till dig? Jag och andra har uttryckt att politiker inte borde lämna över ställningstaganden gällande olämpligt/rasistiskt agerande till juridiken. Det borde vara fullt möjligt för regeringen att tycka att Jomshofs rasism är problematisk, oavsett vad åklagare säger i det här specifika fallet rörande hets mot folkgrupp.

Tar du överhuvudtaget in vad vi andra skriver till dig? Jag och andra har uttryckt att politiker inte borde lämna över ställningstaganden gällande olämpligt/rasistiskt agerande till juridiken. Det borde vara fullt möjligt för regeringen att tycka att Jomshofs rasism är problematisk, oavsett vad åklagare säger i det här specifika fallet rörande hets mot folkgrupp.
Ja men det är väl bra då att sånna som ni inte fåt bestämma hur det ska vara i landet utan att det görs av dom som kan lagen och att den gäller alltid och inte bara när det passar er.

Sen var det ju så här ochså att en sk expert i Aftonbladet (kommer inte ihåg nu hans namn) uttalade sig om bilderna där han sa att en bild var nog okej men den andra sa han stred mot lagen hets mot folkgrupp. Nu kan ju han inte kalla sig expert längre eftersom han hade fel 🤭

Som många gånger förklarats tidigare så är domar inom lagstiftningen kring hets mot folkgrupp en bedömning, och inget som någon kan uttala sig tvärsäkert på förhand om hur varje enskilt fall kommer att dömas. Jag tvivlar starkt på att du hittat en expert som har sagt hur det kommer att gå.

Men egentligen så är det ju du själv m.fl. som har haft helt fel under hela vägen, som har härjat om politisk lagstiftning, att yttrandefriheten är alltför begränsad osv. Du har ju kommit med helt vilseledande information, målat upp en bild som är falsk.

Jag TYCKER fortfarande att det är dåligt omdöme av en folkvald politisk företrädare som t o m har en toppost som utskottsordförande, att dela den här typen av bilder. För mig har det inget med själva brottet att göra, och därmed inget med att åtalet läggs ner att göra heller. Syftet att sprida nidbilder av muslimer är fortfarande förkastligt när man har som ansvar som politiker att göra det här landet bättre, även om det inte är brottsligt.

Som många gånger förklarats tidigare så är domar inom lagstiftningen kring hets mot folkgrupp en bedömning, och inget som någon kan uttala sig tvärsäkert på förhand om hur varje enskilt fall kommer att dömas. Jag tvivlar starkt på att du hittat en expert som har sagt hur det kommer att gå.

Men egentligen så är det ju du själv m.fl. som har haft helt fel under hela vägen, som har härjat om politisk lagstiftning, att yttrandefriheten är alltför begränsad osv. Du har ju kommit med helt vilseledande information, målat upp en bild som är falsk.

Jag TYCKER fortfarande att det är dåligt omdöme av en folkvald politisk företrädare som t o m har en toppost som utskottsordförande, att dela den här typen av bilder. För mig har det inget med själva brottet att göra, och därmed inget med att åtalet läggs ner att göra heller. Syftet att sprida nidbilder av muslimer är fortfarande förkastligt när man har som ansvar som politiker att göra det här landet bättre, även om det inte är brottsligt.
Det du och många här sitter och tycker kommer alltmer i skymundan och trängs undan. Det måste du väl ändå hålla med om.

Det du och många här sitter och tycker kommer alltmer i skymundan och trängs undan. Det måste du väl ändå hålla med om.

Jag kommer aldrig att ge upp hoppet om att det detta århundrade går att vända den avhumanisering och syndabocksutpekande av icke-europer som sprider sig över Europa. Jag är fullt medveten om att man misslyckats tidigare i världshistorien, men hoppet måste finnas att vi inte igen kommer att välja rasistiska ledare i våra demokratiska val.

Nej det är att förstå hur verkligen ser ut och utvecklas
Hade du inte konsekvent lutat så hårt åt en såpass simpel främlingsfientlig eller rasistisk retorik hade jag tyckt att det du skrivit på senaste sidan liknar det som inom metaetiken kallas för moralisk relativism. Alltså när man anser att det som är moraliskt eller etiskt rätt är exakt samma sak som de konventioner (till exempel lagar och andra regler) som råder i ens samhälle. Det vill säga, hade du levt i antikens Rom så hade du ansett att slaveri är helt rätt och riktigt eftersom det var accepterat på den tiden. Och hade du levt i Jim Crow lagarnas USA så hade du tyckt att den extrema segregationen var precis lika moraliskt rätt och riktig den med, för det var ju lag där och då. Utöver att den moraliska relativismen omfamnar alla möjliga värdelösa attityder på tveksamma grunder så finns det dessutom minst 4 andra stora invändningar gentemot den som teori.

Men det är antagligen totalt bortkastat att skriva ned detta och det vore väl ännu mer bortkastat att utveckla det. För något säger mig att även om samhället skulle göra helt om imorgon så skulle du nog fortfarande trots allt vara Jomshofs fanboy.

Jag kommer aldrig att ge upp hoppet om att det detta århundrade går att vända den avhumanisering och syndabocksutpekande av icke-europer som sprider sig över Europa.
För att komma tillrätta med något som har gått helt åt skogen måste en rotorsaksanalys komma på plats. Har du någon tanke ?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka