Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha - tack för ditt svar, då förstår jag lite bättre :)
Är planen att hon ska få valpar när hon är större?
Planen är så ja. Men först ska hon växa, hälsoundersökas och meriteras. Sen får vi se! Många år kvar :)

735148_10153362245008014_8588970779957632216_n.jpg

Här ser du, valpen som ligger längst fram närmast huvudet på tiken har blaffa på örat, dock en väldigt liten blaffa på örsnibben bara :)

Åh, så tråkigt! :(

Kommer du vilja vänta till nästa gång, eller ser du dig om efter annan lämplig kull?
Nej jag väntar på nästa kull. Uppfödaren är mer viktig för mig, än tidpunkten när valpen kommer :) Vill bara att Tage ska få en lekkompis innan Zvante blir för gammal/sjuk. Hade blivit mycket mer besviken på beskedet om det gällde Tages kull men nu har vi ju världens bästa unghund hemma redan <3 Tycker mer synd om de som är hundlösa och stod på kullens intresselista.

Uu.. har mitt öga på några planerade kullar nu, men de där jäkla tikarna verkar inte vara sugna alls haha, inget har hänt ännu :D

Jaha,nu har några av nyinköpen varit här i ett par dygn nästan.
Jag dömer ju snabbt och hårt så tur jag köpte dubbletter (vis av tidigare erfarenhet) en är bara too mutch :crazy: mycket rejält byggd och lika smidig/varsam som en bullterrier :nailbiting:
Och den jag såg som mest lovande tycker jag bara har godtagbar andning,eller så är jag för kritisk.
Men dom andra 2 är riktigt bra :love:

Jaha,nu har några av nyinköpen varit här i ett par dygn nästan.
Jag dömer ju snabbt och hårt så tur jag köpte dubbletter (vis av tidigare erfarenhet) en är bara too mutch :crazy: mycket rejält byggd och lika smidig/varsam som en bullterrier :nailbiting:
Och den jag såg som mest lovande tycker jag bara har godtagbar andning,eller så är jag för kritisk.
Men dom andra 2 är riktigt bra :love:
Bilder Tack!

Dom finns redan med i tråden,den som inte andas så bra som jag vill är den lilla ursöta damen med parabol öronen.
Jag måste alltså bläddra bak :mad:
Är det 4 frallor? Eller en mops, två frallor och en boston? Har inte riktigt hängt med, hehe :angel: hur gick det med den där söndertrasade, fick den komma med?

Jag måste alltså bläddra bak :mad:
Är det 4 frallor? Eller en mops, två frallor och en boston? Har inte riktigt hängt med, hehe :angel: hur gick det med den där söndertrasade, fick den komma med?
4a frallor,den söndertrasade avsa jag mig,Boston är kvar då dom inte hade gjort som jag sa ang passet så hon var olaglig i några dagar till :devil: ändå upprepade jag reglerna 3 gånger!! Suck.

Yes! Uppfödaren till DEN kullen har sagt ja till mig som valpköpare :bump:!
Nu är det "bara" att hålla tummarna för att allt går som det ska, tiken löper nu så det är en bit kvar tills jag förhoppningsvis står där med en liten borderterrier i famnen :nailbiting: :love:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 526
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar