Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pfft, man får göra det två gånger :angel:
Som forskare är det viktigt att kunna visa att man får samma resultat varje gång :D

(OBS: sarkasm, ej seriöst menat).
Jag är lite inne på det... :angel: Det vore väldigt smidigt för att vara helt ärlig... ;) Jag roade mig med att kika på kursutvärderingar, i de senaste 5 terminerna har klagomålet varit detsamma, den här delkursen är en katastrof... Har de gjort något åt det? Nej inte det minsta... :banghead:

Ungefär så känner jag också... Jag sitter med min j*vla hemtenta och inser att läraren har absolut noll koll återigen, jag läser alltså religion och ska analysera religionerna i olika tidsåldrar, problemet är bara att läraren har glömt bort att de har lite olika start åldrar... :banghead: Så när det gäller islam ska vi studera i fråga 1, ca 200-300 år efter grundarens död, Mohammed dör 632, vilket ger typ 800-talet... I fråga två ska vi studera islam under abbadindynastierna, dvs år 750 till 1250 och så ska vi visa på skillnader... :banghead::banghead: Det är ju samma fucking tidsperiod!!!

Frågan är väl antagligen skillnaden på Sunni och Shia inriktningarna som tillkom på den tiden samt surorna i samma tids period, eller gör jag det för enkelt då?

Nehepp, nu är det dags att plocka ihop mig för jag ska över till Syster och sova där. Imorgon börjar mitt första pass som anställd i Värnamo klockan 04.40 i Torup. Jag har knappt tolv mil dit och från Systers hus tar det inte ens tio minuter ;)

Är sååå glad för mina piller och ingen mens alls.
Saknar inte melonerna (har typ e annars liksom) och smärtan när man kom åt nåt.

Det är just melonerna jag avskyr, annars är det ganska lugnt. Vill inte äta hormoner pga allt annat skit jag redan tar. Dessutom gör två av mina mediciner piller värdelösa så det hade typ kvittat ändå och spiral kommer aldrig mera in i min kropp, då krystar jag hellre ut 52 ungar :angel:

Frågan är väl antagligen skillnaden på Sunni och Shia inriktningarna som tillkom på den tiden samt surorna i samma tids period, eller gör jag det för enkelt då?
Ja det gör du... ;) Grejen är att vi även har med judendom och kristendom och där stod det väldigt tydligt att vi ska redogöra för judendomen år 200-300, för kristendomen 200-300 år efter jesus död, och så islam, 200-300 år efter grundarens död... Och hennes tanke var nog att vi ska analysera religionerna under 200-300 talet men så har hon helt förträngt att islam är betydligt yngre... I och med att vi ska jämföra dem med varandra och där ta med historiska perspektiv som kan ha påverkat alla tre...
Och i fråga 2 så vill hon ha en analys på medeltiden... Så är hon smart så säger hon åt oss att låta bli islam på fråga 1 och istället lägga ner med fokus på islam i fråga två... Men vi får väl se vad hon säger... :angel: Några av mina mer erfarna studiekamrater hävdar att man inte får ändra i tentauppgifter efter att de har delgivits oss. Men jag vet faktiskt inte hur det är med den biten... :cautious:

Det är så svårt här, våra läkare kan inte svenska så man kommer liksom ingenstans. Det är säkerligen superba människor/läkare men när de varken förstår/kan prata svenska så funkar det inte. Har gett upp..

Oh no, jag vet hur det är! Mitt sista försök att prata med i telefonen om min bromsmedicin förstod knappt vad fasen jag förklarade för honom för sjätte gången så jag gav upp och skrek att han skulle remiterra mig till Uppsala :banghead:

Han förstod när jag skrek så ev hade han bara hörselproblem :angel:

@Reykjavik
@athena_arabians
Tack.
Jag vet inte om det är bättre att vara singel.
Jag tycker jag stöttat honom så mkt när han mår dåligt.
Men när jag häromdagen berättade att ett djur som står mig nära avlivades nyss så fick jag bara ett "Jaha"till svar trots atr jag sa att jag var ledsen. och så började han glatt prata om annat. Och den hörde han inte av sig på ett par dagar.
Och när jag berättade att jag tagit illa upp någon dag senare blev han förvånad.

Det är såna situationer och då blir jag ledsen..,

Eller är jag överkänslig...? :(

@Reykjavik
@athena_arabians
Tack.
Men när jag häromdagen berättade att ett djur som står mig nära avlivades nyss så fick jag bara ett "Jaha"till svar och så började han glatt prata om annat. Och den hörde han inte av sig på ett par dagar.
Och när jag berättade att jag tagit illa upp någon dag senare blev han förvånad.

Nej, sannerligen inte.

@Reykjavik
@athena_arabians
Tack.
Men när jag häromdagen berättade att ett djur som står mig nära avlivades nyss så fick jag bara ett "Jaha"till svar trots atr jag sa att jag var ledsen. och så började han glatt prata om annat. Och den hörde han inte av sig på ett par dagar.

glomp.gif

Åh, den där situationen känner jag igen, själv varit i något liknande. Där man själv är stöttande osv, men får inget tillbaka när det väl gäller.
Du är absolut inte överkänslig.
glomp.gif

@Reykjavik
@athena_arabians
Tack.

Kallas för att vara lyhörd på den andres mående. Du är inte överkänslig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 155
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 304
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka