Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har packat det A behöver för imorgon och gjort iordning vagnen med fårskinn. Mina kläder är framlagda. Strax efter 6 imorgon ska jag bära ner det sovande barnet till vagnen och knata över med henne till mormor. Där lämnar jag barnet, tar med mig kaffet och cyklar till terminalen :up: håll tummarna för att allt klaffar!

Har packat det A behöver för imorgon och gjort iordning vagnen med fårskinn. Mina kläder är framlagda. Strax efter 6 imorgon ska jag bära ner det sovande barnet till vagnen och knata över med henne till mormor. Där lämnar jag barnet, tar med mig kaffet och cyklar till terminalen :up: håll tummarna för att allt klaffar!

På den tiden tar jag en 45 min tupplur i danmark, lycka till på nya jobbet.

Kan sammanfatta den här helgen med att jag har ridit och sovit. Det är väl typ det.
Ska vara lite social med maken nu kanske...

Nu är jag klar för natten zzzzzzzzzz

Nöjd med att jag äntligen orkat ta tag i hemmet ordentligt även om det innebrutit att jag vaknat aptidigt hela helgen. Dom sista veckorna har jag bara skyfflat bort den värsta skiten pga att orken varit bortblåst men nu doftar det rent igen :love:

Och jag slipper än så länge trampa på den där jäkla kattsanden men det ändrar dom nog snabbt på :meh:

@Reykjavik
@athena_arabians
Tack.
Jag vet inte om det är bättre att vara singel.
Jag tycker jag stöttat honom så mkt när han mår dåligt.
Men när jag häromdagen berättade att ett djur som står mig nära avlivades nyss så fick jag bara ett "Jaha"till svar trots atr jag sa att jag var ledsen. och så började han glatt prata om annat. Och den hörde han inte av sig på ett par dagar.
Och när jag berättade att jag tagit illa upp någon dag senare blev han förvånad.

Det är såna situationer och då blir jag ledsen..,

Eller är jag överkänslig...? :(

Jag tycker absolut inte att du är överkänslig, det skulle nog gjort de flesta ledsna. Men det finns några saker som kanske bör påpekas, och till att börja med så kan man tyvärr inte "förvänta sig" att få samma stöd tillbaka som man gett, hoppas på - självklart! Men inte räkna med det. Sedan så är det väl så att om man själv har mkt med sig själv, så kan man vara dålig på att se utanför sin egen bubbla (vilket egentligen inte är en ursäkt, men en förklaring). Slutligen bör det väl sägas att tyvärr så verkar inte alla förstå att ett djur kan stå en lika nära som en människa, och kan därmed inte föreställa sig hur ledsen man kan bli vid en förlust. Kan det vara så i det här fallet kanske? Om han blev förvånad så kanske det är så.

Jag själv, som både mår dåligt själv och därmed har viss förståelse på grund av egen erfarenhet, och dessutom är utrustad med en smärttröskel som är skyhög när det kommer till att "stå ut med" andras misär och inte har något emot att stötta mer än vad jag blir stöttad själv, har också trots allt det där blivit uppriktigt förvånad när en person som visat sig vara oerhört känslig och empatisk helt plötsligt är totalt oförstående när det rör någon annan än den själv. Då blev jag riktigt ledsen, även om det inte rörde sig om någon dejting, utan bara en vänskapsrelation, hade det varit något slags förhållande hade jag nog varit ännu mer skör. I det fallet gick det inte att komma till någon form av förståelse, så den vänskapen rann ut i sanden. Men i de flesta fall tror jag ändå att det är möjligt att komma till någon form av konsensus om man kommunicerar väl.

En laddning morotsmuffins klara och står på svalning, å vad jag gillar min fina ugn som sväljer 4 ggr en normalugns mängd i ett svep och gräddar jämnt i hela ugnsutrymmet. :love:
Och så säger dom att storleken inte har nån betydelse, kvalificerat skitsnack skulle jag vilja påstå. :p

Sen middag blir det, jag var inte ett dugg hungrig förut men nu står en laddning rotfruktsgratäng i micron och väntar på att bli upptinad. :d

Fixar matlådor till början av veckan. Borde dammsuga men dammet ligger nog kvar i morgon, så jag hoppar över det och hoppas på att det försvinner över natten. Lägger och tar fram en bok och stället.

Jag vill inte jobba imorgon! Så galet otaggad.. Känns inte bättre av att de båda ordinarie personal tjänar nästan 10 000 mer i månaden än vad jag gör.. Försökte förhandla lite försiktigt med chefen (hon ville egentligen inte anställa alls) men det gjorde varken till eller från. Visst, jag är bara timvikarie men jag har varit det i fyra år och har bra mycket mer utbildning än de andra två.. Jag accepterar att de tjänar mer, men inte så mycket mer..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 144
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 132
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka