Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag har vi kort vidare genom Arizona, New Mexico och en liten bit in i Texas. Texas ar sa stort att vi inte kommer att komma igenom det i morgon, vi kor runt 8 timmar om dagen och det ar runt 12-13 timmar kvar att kora genom Texas. Det ar ett odsle, kargt, och ogastvanlig landskap ... tur att manniskorna ar sa mycket mer gastvanliga.

Vi har kort genom en fantastisk oken med buskar och kaktusar som blommar, dar Saguaro kaktusar star som vaktposter i oknen. Saguaros kan bli upp till 18 meter hoga och ser till att sma djur och insekter overlever den harda sommaren da allt torkar. De ar den storsta vatske givaren ... samt boplats for allt fran gila monsters, faglar och insekter. Varldens minsta uggla, Elf ugglan, gillar att ta over gila hackspetten's halor.

D7K_1673_zpsgfd3cscz.jpg

Maken papekade att hela landskapet har omkring ser ut som i en gammal western film ... man kan riktigt se Apacherna komma ridande over bergskammarna. lol

IMG_0535_zpscsujrnt2.jpg

Under en langre promenad i oknen hittade vi (Mandy, sa klart) ben efter nagot storre djur. Formodligen ett av de tre sorters radjur som finns har eller en antilop. Forutom ormar och gila monsters som ar giftiga, finns det ocksa en multitud av andra djur i oknen. Allt fran svart bjorn, bergs lejon, leopard, till Mexikansk varg ... Nu gar inte jag och hundarna sa langt in i oknen som ar oandligt stor, jag tror knappt nagot (utom mojligen skallerormar) finns i narheten av var vi gar.

IMG_0548_zpsupsowrcn.jpg

I New Mexico hittade vi en Road Runner som monument vid en rastplats.

IMG_0553_zpsoeqv5i9b.jpg

Sovit två timmar längre än vanligt utan problem. Funderar på att ta en tupplur på förmiddagen också.

Men än så länge har magen hållit sig lugn. Får se vad som händer när jag äter frukost.

Sovit tokigt inatt. Drömt otäckt, dessutom en dröm jag tycker jag känner igen :crazy: vaknade upp i ett okänt hus, med två andra. Kollar runt lite och det verkar tomt. Tills vi ser ett rum med döda människor som är olika grad styckade... vi tar oss därifrån och försöker ta oss hem, vilket inte går (vet inte varför) så vi tar oss tillbaka till huset av nån anledning. :down: där igen ser vi att det är "nya" döingar i rummet och vi hör någon gå omkring så vi ska gömma oss. Tillslut går dem ena av oss tre ut för att kolla läget då det vart tyst ett tag, och kommer inte tillbaka... samma visa med nästa efter en stund och tillslut är det bara jag kvar. Då kommer det två pojkar fram (!) i typ 12-14 års åldern och säger åt mig att det inte är någon idé att jag gömmer mig längre för dom har vetat om att vi vart där hela tiden. Sen blir jag tvingad att stå och steka på bitar av människokött :eek::nailbiting::crazy:

Sovit tokigt inatt. Drömt otäckt, dessutom en dröm jag tycker jag känner igen :crazy: vaknade upp i ett okänt hus, med två andra. Kollar runt lite och det verkar tomt. Tills vi ser ett rum med döda människor som är olika grad styckade... vi tar oss därifrån och försöker ta oss hem, vilket inte går (vet inte varför) så vi tar oss tillbaka till huset av nån anledning. :down: där igen ser vi att det är "nya" döingar i rummet och vi hör någon gå omkring så vi ska gömma oss. Tillslut går dem ena av oss tre ut för att kolla läget då det vart tyst ett tag, och kommer inte tillbaka... samma visa med nästa efter en stund och tillslut är det bara jag kvar. Då kommer det två pojkar fram (!) i typ 12-14 års åldern och säger åt mig att det inte är någon idé att jag gömmer mig längre för dom har vetat om att vi vart där hela tiden. Sen blir jag tvingad att stå och steka på bitar av människokött :eek::nailbiting::crazy:
:crazy::nailbiting: Du har inte funderat på att sälja storyn till Criminal minds eller nåt? :D

Sjuklingen har sovit lugnt hela natten och känns lite piggare idag! :up: Men hostar och rosslar så det står härliga till... :down:

Förbereder mig för en ny dag i den parallella verkligheten, möjligen bör jag börja föra mer detaljerade anteckningar om livet i den ;)
Sist fick jag handlingen i glamour förklarad för mig, med många upprörda miner och utrop. Funderade på att berätta att det inte är en dokumentär, men jag tror inte jag ska påverka studieobjekten för mycket. När det gällde ilskan över att internetbanken kommer bli aningens annorlunda var jag tvungen att säga några lugnande ord däremot, för att bibehålla min täckmantel :D
Människor är, eh, fashinerande saker om man kan bibehålla distansen. Yep, jag känner mig som ett ufo :D :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 353
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 893
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar