Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart full rulle här idag. Kom hem vid åtta, började diska. Sen fick jag för mig att sortera på "lagret" och ställa alla julsakerna som är kvar högst upp på hyllan, och möblera om i köket lite. Tror det blev ganska bra iaf! Sen iväg och göra ärenden, skicka tradera-paket, reklamera en dokumentförstörare på Biltema (köp inte deras billiga den är :turd:), handla lite och sen iväg till tygaffären och köpa tyg. Som vanligt blir det dyrare än man tänkte sig :meh::banghead: Nu lite sen lunch, potatissallad och rostbiff :) Maxi hade små förpackningar med spill och kantbitar av rostbiff, kalkon och massa annat, så två förp rostbiff och två olika kalkonpålägg fick följa med hem.

Har lastat kök och även om jag linementade nacken före lunch så är det redigt varmt nu när jag haft fleecehalskragen på mig ett tag :D

@Snurrfian och @athena_arabians - på tal om fuskbygge och el.... När vi hade stängt av strömmen helt på nedervåningen för att sambon skulle klippa en kabel (vi renoverar och skulle dra om all el), så sa det "Poff" med ett starkt blått sken när han klippte.
Sekunderna från det jag frågade: "Är du ok????" tills han svarade var bland de längsta i mitt liv. Han var helt ok, men chockad över att det kunnat ske.
Efter en hel del letande då upptäckte vi att de dragit en ledning inkommande el förbi elcentralen (som vi ju stängt av). Billigt för förra ägaren, livsfarligt för oss.

Nu har rörmokaren varit här och pysslat i dryga timmen. Vi ska göra om badrummet i sommar och hade då tänkt byta alla gamla vattenledningar, nu är det ännu högre prioriterat än tidigare.
En spricka på 2 cm i en gammal ledning är nu utbytt mot ett helt rör på det stället :up:.

Ska nog kontakta kommunens del för vattnet och berätta varför vi plötsligt förbrukat 30 kubik vatten på en dag :crazy:.

Satan så snabb kvinnan på banken var att svara, tog två minuter tills jag fått svar på mitt mail om att jag var tvungen avboka vårat möte imorgon vid tiotiden :eek:

@Snurrfian och @athena_arabians - på tal om fuskbygge och el.... När vi hade stängt av strömmen helt på nedervåningen för att sambon skulle klippa en kabel (vi renoverar och skulle dra om all el), så sa det "Poff" med ett starkt blått sken när han klippte.
Sekunderna från det jag frågade: "Är du ok????" tills han svarade var bland de längsta i mitt liv. Han var helt ok, men chockad över att det kunnat ske.
Efter en hel del letande då upptäckte vi att de dragit en ledning inkommande el förbi elcentralen (som vi ju stängt av). Billigt för förra ägaren, livsfarligt för oss.
Herrejävlar :eek: Vilken tur att det gick bra!

Jag sitter och skrattar lite för mig själv, hämtade ut ett paket idag med bla ett sprejbalsam i. Det har varit väldigt kallt väldigt länge i det här landet. Får leta upp en annan, hel, sprejflaska att hälla över i när originalet tinat. :p

Hur tömmer man huvudet bäst på snor? :meh: Tjockt i hela huvudet känns det som (eller snarare bihålorna kanske men ändå...) :turd:

Är proppmätt efter en lite improviserad middag. Köttbullar och potatismos till A, pork shank i hamburgebröd med coleslaw till mig :d
Det där pork skank måste ju betyda grisben, är det eländet ätbart? :confused:

Apropå benämningar, vi svor alltid lite när vi var tvungen att med handkraft släpa ut en självdöd fullvuxen gris på svinfarmen, där kan man snacka om pulled pork. :D Förresten säger jag "sliten gris" om pulled pork, det är skitkul att se reaktionen hos folk. :p

Hur tömmer man huvudet bäst på snor? :meh: Tjockt i hela huvudet känns det som (eller snarare bihålorna kanske men ändå...) :turd:

Nässpray. Funkar avsvällande och snoret rinner ut lättare bakvägen (låter skitäckligt, men det är ju den naturliga snorvägen). Sedan kan man också skölja näsan med ljummet saltvatten. Löser upp och gör att det blir lite lättare att leva.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
825
· Visningar
46 526
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar