Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nässpray. Funkar avsvällande och snoret rinner ut lättare bakvägen (låter skitäckligt, men det är ju den naturliga snorvägen). Sedan kan man också skölja näsan med ljummet saltvatten. Löser upp och gör att det blir lite lättare att leva.
Tro mig, har använt nässpray senaste veckan med varierat resultat ;) Kör otrovin comp, den som funkar bäst. Dock tvärstopp ändå just nu :meh::banghead:

@Snurrfian och @athena_arabians - på tal om fuskbygge och el.... När vi hade stängt av strömmen helt på nedervåningen för att sambon skulle klippa en kabel (vi renoverar och skulle dra om all el), så sa det "Poff" med ett starkt blått sken när han klippte.
Sekunderna från det jag frågade: "Är du ok????" tills han svarade var bland de längsta i mitt liv. Han var helt ok, men chockad över att det kunnat ske.
Efter en hel del letande då upptäckte vi att de dragit en ledning inkommande el förbi elcentralen (som vi ju stängt av). Billigt för förra ägaren, livsfarligt för oss.
Ungefär så upptäckte vi det här också... Fast vi slog av, passerade köket, konstatera att det lyser, backar fem steg och inser vad det innebär... Vi hann tack och lov inte börja skruva i uttagen... :crazy:

Usch. Ska på läkarbesök imorgon. Känns inte så motiverande. Men gilla läget liksom.

Missarna promenerar omkring och klagar pipigt på den nya kattmaten. Otacksamma jäklar.

Fått en skiva av en vän med "Solanas cunts" - lite nyfiken på vilken typ av musik det visar sig vara...

Nyss hemkommen från stallet med lillungen. Hon har ridit lektion. Var på gränsen att vi fick ställa in idag pga kylan, men barnen kämpade på jättebra och var jätteduktiga.

Nu sitter jag under en filt och försöker få upp värmen i benen.

Oj, hittade ett gammalt klipp på tuben. Det fanns en tid när jag sjöng i kören, det enda jag tänker avslöja är att jag sjunger bland sopranerna, jag hör mig själv men det är inte säkert ni kan lista ut vilken röst som till hör mig. :sneaky::laugh:

Vantar i telefonko .... UGH ... det skulle ta ungefar 15 minuter. Det har nu tagit ungefar 5 minuter och jag ar redan redo att skjuta mig sjalv:banghead:

Börjar jobba 04.10 imorgon och har elva mil till jobbet. Tar och åker nu så jag kan sova några timmar på soffan. Skönt att slippa stressköra mitt i natten.

Hörrni, vetenskaps-vetare härinne. *tindrar med ögonen*:)

Hur mäter man fryspunkten på saker? (vatten, mjölk, osv...)
Vilken volym vätska?
Hur länge är den i en viss temperatur innan man bestämmer sig för att den har klarat sig utan att frysa/att den har fryst?

Jag kom att tänka på det när det gäller spolarvätska nämligen... att det fryser i de små munstyckena och rör/slangarna som leder dit - men det fryser inte i behållaren - min slutsats är ju då att mer volym klarar kyla bättre.
Om min spolarvätska klarar -25Celsius - när fryser den i:
a - behållaren?
b - slang/munstycke?

Vilken volym vätska?
Hur länge är den i en viss temperatur innan man bestämmer sig för att den har klarat sig utan att frysa/att den har fryst?

Jag kom att tänka på det när det gäller spolarvätska nämligen... att det fryser i de små munstyckena och rör/slangarna som leder dit - men det fryser inte i behållaren - min slutsats är ju då att mer volym klarar kyla bättre.
a - behållaren?
b - slang/munstycke?

a- när det är kallare än -25
b- Inte en susning

Vilken volym vätska?

a - behållaren?
b - slang/munstycke?
Är det verkligen spolarvätskan som fryser i hålet och inte att det kommer ner smältvatten/snö som fryser?

Kladdkaka gör man i värsta fall i micron på fem min ;) men jag jobbar ju då mitt på dagen :down:

Jag kan våldgästa folk efter läkarbesöket :angel:

Hade gjort kladdkaka i micron idag om jag har haft ägg, grädde/glass hemma. Det går bra att göra det utan ägg med men jag måste ju ha grädde eller glass!!! Annars är det ingen idè

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
825
· Visningar
46 502
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?