Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tro mig, har använt nässpray senaste veckan med varierat resultat ;) Kör otrovin comp, den som funkar bäst. Dock tvärstopp ändå just nu :meh::banghead:
O fy, den kan inte jag använda. Fick näsblod första (och enda) gången jag testade den.:crazy:
Jag blir iof inte täppt så ofta, men efter det är jag lite nojjig och har återgått till mitt vanliga - halv dos Nezeril om jag verkligen behöver.

Så... jag borde väl lämna in min flaska kanske - den har stått orörd ett tag nu...

Jag kan våldgästa folk efter läkarbesöket :angel:

Hade gjort kladdkaka i micron idag om jag har haft ägg, grädde/glass hemma. Det går bra att göra det utan ägg med men jag måste ju ha grädde eller glass!!! Annars är det ingen idè
Jag är hemma från 16 :up:

Vi åt ju marängswiss i lördags, och eftersom jag är uppfostrad av en icahandlare så kan jag inte köpa ett litet paket med högt jämförpris. Jag har därför många liter glass hemma :angel: :D

Är det verkligen spolarvätskan som fryser i hålet och inte att det kommer ner smältvatten/snö som fryser?
Är till ganska säker på det, för jag hade "sommarspolarvätska" i när första kylan kom och då frös det och tinade inte förrän det blev plusgrader igen.

Då hällde jag i vinterspolarvätska (-18-25, minns inte...) och den har inte frusit än, trots att det är kallare nu.

Så det borde vara spolarvätskan tänker jag.

Sitter och kikar på en VHS-spelare som spelar in till DVD, har en massa VHS filmer jag skulle vilja överföra till DVD, gamla inspelade filmer på mig själv osv.
Jag har en VHS som jag vill omvandla... Men har inte kommit mig för att kolla upp hur det fungerar.. Men är det bara en (som i mitt fall) så kanske det finns någon man kan lämna in hos? (fotoaffär??)

Hörrni, vetenskaps-vetare härinne. *tindrar med ögonen*:)

Hur mäter man fryspunkten på saker? (vatten, mjölk, osv...)
Vilken volym vätska?
Hur länge är den i en viss temperatur innan man bestämmer sig för att den har klarat sig utan att frysa/att den har fryst?

Jag kom att tänka på det när det gäller spolarvätska nämligen... att det fryser i de små munstyckena och rör/slangarna som leder dit - men det fryser inte i behållaren - min slutsats är ju då att mer volym klarar kyla bättre.
Om min spolarvätska klarar -25Celsius - när fryser den i:
a - behållaren?
b - slang/munstycke?
Kanske kan det här hjälpa?
http://www.give2all.org/7/2013/05/hur-man-mUter-fryspunkten-for-en-vUtska.html

Jag har en VHS som jag vill omvandla... Men har inte kommit mig för att kolla upp hur det fungerar.. Men är det bara en (som i mitt fall) så kanske det finns någon man kan lämna in hos? (fotoaffär??)
Ja, jag hittade någon foto/videobutik man kunde lämna in på när jag googlade. Jag har dock 22 VHS band jag behöver omvandla, så för mig blir det nog billigare att köpa en egen, sen kan jag se på filmerna också. :)

Kommer inte att göra en anmälan på grisen! Det blir sånt litet straff att det inte är värt min energi just nu.

Men jag är tävlingsansvarig om några veckor..... har grisen mage att dyka upp då blir det inte trevligt......För grisen.....

Nä jag tog en stor spruta och fyllde med saltvatten och spolade rent med den. Funkade bra!
Haha stor spruta ingår inte i mitt hem får jag erkänna :p får försöka överleva natten och skoldagen imorgon å sen iväg å se om jag hittar nått lämpligt. Av nån anledning är det bara den högra näsan som tvärvägrar att släppa "locket". Vart så alla dagar, har kunnat få luft i vänstra om än begränsat men tvärstopp i den andra :meh:

Haha stor spruta ingår inte i mitt hem får jag erkänna :p får försöka överleva natten och skoldagen imorgon å sen iväg å se om jag hittar nått lämpligt. Av nån anledning är det bara den högra näsan som tvärvägrar att släppa "locket". Vart så alla dagar, har kunnat få luft i vänstra om än begränsat men tvärstopp i den andra :meh:

Funkar bra med liten spruta med, du får bara göra det flera ggr då :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
825
· Visningar
46 497
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve