Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev VAB idag med dotra, men ingen feber och hur pigg som helst mkt hosta inatt ! Imorgon blir det dagis, har så mkt på jobbet

Hurra. Kommer ner och ser att vattenmätaren har fnatt och snurrar med hööög hastighet. Lyfter på luckan till grunden. Vatten!!!
Ringer rörmokare - lunch till kl 13, jag får återkomma.
:arghh: :banghead: :wtf: :meh:

Det har i alla fall sjunkit undan en hel del sen jag stängde av vattnet. Tur vi har sandgrund.
Fan vad surt sånt där är. Jag har ju bla. fuskat en hel del som röris (jobbade bla. som industrirörmokare på Volvo Bm i mer än 2 år) så jag har sett en hel del av sönderfrusna ledningar. Har ni tur så är bara skarven mellan polyetenslangen och fasta rörsystemet isärtryckt.

Det sitter typ så här i så fall:
2068064330.jpg

Det är svårt att svara på. En del sitter jättebra och andra inte alls. Köpte ett till Annie som jag sålde igen efter två dagar då det inte alls satt bra på henne när hon rörde sig. Det är alltid en chansning tills man hittat det/de märkena som sitter bäst på sin häst.

Det är svårt att svara på. En del sitter jättebra och andra inte alls. Köpte ett till Annie som jag sålde igen efter två dagar då det inte alls satt bra på henne när hon rörde sig. Det är alltid en chansning tills man hittat det/de märkena som sitter bäst på sin häst.
Jo det är ju det där, helst vill jag köpa ett som sitter rätt från början då det är så svårt att sälja täcke vidare utan att förlora lite på affären så att säga.

Hurra. Kommer ner och ser att vattenmätaren har fnatt och snurrar med hööög hastighet. Lyfter på luckan till grunden. Vatten!!!
Ringer rörmokare - lunch till kl 13, jag får återkomma.
:arghh: :banghead: :wtf: :meh:

Det har i alla fall sjunkit undan en hel del sen jag stängde av vattnet. Tur vi har sandgrund.

Fan vad drygt. Det låter ju som att det hänt något under tiden det var fruset. Skönt iaf (trots allt) att det inte är fruset längre och att du var hemma och upptäckte det snabbt :up:

:love: Men det har kostat också... :crazy: Vi har bytt golv, lagt in golvvärme, bytt innertak och lagt i ny isolering. Innan så var taket snöfritt nästan varje vinter.. :crazy: Nu har vi ett sånt där roligt projekt som ligger på turlistan men som vi nog måste ta och spara ihop lite till... Elen... Något stämmer inte och eldragningarna är mer eller mindre ett skämt i det här huset. Men just nu är det åtminstone inte farligt mer än att glödlampor går i hög fart, även ledlampor har kort livstid hos oss, beroende på vilken lampa de sitter i. En del har vi dragit om, speciellt sånt som var direkt livsfarligt, tex att elen fortsatte att gå till köket trots att man slog av huvudströmbrytare... :confused:

Jo, jag har en massa med huset som måste fixas men det får bli i den takt jag har råd (dvs det kommer att ta lång tid :meh:). Dock kommer elektrikern hit i veckan, en lampa i hallen började leka disco så jag slog av lyset och plockade bort glaset. Sladdarna ser skräp ut och det har varit nära att börja brinna för det var mörkt kring armaturen i trätaket :crazy: det är dessutom de nyaste ledningarna i huset, från -73 :grin:

Ja, hela jävla nya delen är ett fuskbygge. Tex drar det inte så farligt från de gamla fönstren (med tanke på att de är GAMLA) men från de nya drar det som f-n.

Tar paus ifrån att plocka mina ögonbryn, för satan vad ont det gör när man plockar sällan :mad:

Är kaffesugen men det är slut, och känns så onödigt att åka 4 mil t o r för att köpa 1 paket kaffe när jag ska in till stan om drygt 1 timme :grin:

Jag använder mig av bedövningssalva när jag plockar mina :angel:

Oavsett vilket så tillhör jag dom där pinnsmala, långa jäklarna. :devil:
Jag har fått in en klockren femetta en gång, jag var ju med och arrangerade hästens dag på Julita gård några år och när två rätt runda och korta systrar kom in genom dörren så slank det ur mig "jaha, och där kommer ardennerklubben. :angel:
Kunde inte bli mer rätt för det VAR ardennerklubben, dessutom hade jag gjort erfarenheten innan att ardenner och kallblodsfolket kan man skämta ganska rått med för man får igen förr eller senare och ingen tar illa upp utan alla garvar åt både sig själva och varann. :D

Jag tryckte upp reklamen för evenemanget också och eftersom jag hade både tryckeri och sätteri så "råkade" jag sätta lite fel text på dom översta 10 exemplaren, det blev "Höstmössa" istället för "Hästmässa" och "DM i buskörning" istället för "brukskörning". Fan vad tyst det blev i församlingen innan dom kom på vad jag gjort. :rofl:

En kompis till mig som också hade tryckeri och är en hejare på att svänga till texter skulle gå och klippa sig och stället hette "Klippkällan". På vägen dit hade han, sin vana trogen, vändit och vridit på namnet så utan att tänka på det frågade han när han kom in om det var F*ttsmällan. :o
Han höll på att få en ny frisyr. :laugh:

Jag har fått in en klockren femetta en gång, jag var ju med och arrangerade hästens dag på Julita gård några år och när två rätt runda och korta systrar kom in genom dörren så slank det ur mig "jaha, och där kommer ardennerklubben. :angel:
Kunde inte bli mer rätt för det VAR ardennerklubben, dessutom hade jag gjort erfarenheten innan att ardenner och kallblodsfolket kan man skämta ganska rått med för man får igen förr eller senare och ingen tar illa upp utan alla garvar åt både sig själva och varann. :D

Jag tryckte upp reklamen för evenemanget också och eftersom jag hade både tryckeri och sätteri så "råkade" jag sätta lite fel text på dom översta 10 exemplaren, det blev "Höstmössa" istället för "Hästmässa" och "DM i buskörning" istället för "brukskörning". Fan vad tyst det blev i församlingen innan dom kom på vad jag gjort. :rofl:

En kompis till mig som också hade tryckeri och är en hejare på att svänga till texter skulle gå och klippa sig och stället hette "Klippkällan". På vägen dit hade han, sin vana trogen, vändit och vridit på namnet så utan att tänka på det frågade han när han kom in om det var F*ttsmällan. :o
Han höll på att få en ny frisyr. :laugh:
Ja ibland kan det bli lite tokigt. :laugh:

Ja ibland kan det bli lite tokigt. :laugh:
Det viktigaste är att alla vet att man aldrig skojar på elakhet eller för att göra ner någon för då är det mobbing och riktigt elakt. Likaså att påminna någon om när denne gjorde bort sig och gärna lägga till detaljer som aldrig hände, samt göra sig lustig över händelsen. Min farsa gjorde gärna det så jag vet vad det vill säga, han kunde vara en riktig :turd:stövel men han var inte så duktig själv som han utgav sig för att vara. :grin:

Det viktigaste är att alla vet att man aldrig skojar på elakhet eller för att göra ner någon för då är det mobbing och riktigt elakt. Likaså att påminna någon om när denne gjorde bort sig och gärna lägga till detaljer som aldrig hände, samt göra sig lustig över händelsen. Min farsa gjorde gärna det så jag vet vad det vill säga, han kunde vara en riktig :turd:stövel men han var inte så duktig själv som han utgav sig för att vara. :grin:
Jo, det är väl så.

Rensat trädgården på hund :turd: :yuck:

Funderar på att gå ut till stallet och göra klart så man kan åka iväg en sväng i kväll.

Senast ändrad:
Sitter o väntar på att få inspiration för att gå upp o skruva spånskivor med tillhörande figursågning. (hatar vinklade väggar/tak :turd: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
825
· Visningar
46 538
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 669
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar