Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan 10 min ute och vänta på buss här i Kristianstad var betydligt kallare än de tio min i morse vid sextiden i Landskrona... men snart hemma iaf!

-13.5 ute. 17.1 inne :arghh: att det kan bli så kallt i lägenheten! :turd:

*host* Jag tyckte det var varmt på kontoret i morse, +15 :up:

Min kallvind har tydligen minusgrader när det är riktigt kallt :meh: särbon hade köpt ost till bra pris på vägen hit. För att inte ockupera min kyl helt tills han åker hem tyckte vi att det var smart att ha dem på kallvinden, det borde ju vara som i ett kylskåp... jo, tjena :grin:

*host* Jag tyckte det var varmt på kontoret i morse, +15 :up:

Min kallvind har tydligen minusgrader när det är riktigt kallt :meh: särbon hade köpt ost till bra pris på vägen hit. För att inte ockupera min kyl helt tills han åker hem tyckte vi att det var smart att ha dem på kallvinden, det borde ju vara som i ett kylskåp... jo, tjena :grin:
17.4 grader nu bär jag stått i köket och diskat :meh: undra om jag ska baka nått så jag får värme från ugnen.. är drag i fläkten så det blåser ner kall luft, tror mycket av kylan beror på det... och ja, hela 9 grader är det vid spisplattorna :wtf:
Haha fy vad jobbigt. Klarade sig osten då?

Senast ändrad:
20-21 grader inomhus och kroppen är äntligen avslappnad och lugn även om golven är kalla men det finns ju sockar ;)
Jag förstår att folkhälsomyndigheten säger minst 20 grader inomhus dygnet om för att man inte ska stressas och blir sjuk i kroppen.
Ingen aning om hur kallt det är ute just nu men inga -20 i alla fall :up:

Ingen huvudvärk idag, däremot ont i nacken igen. De hänger helt klart ihop de där... Har haft fleecehalskrage på och ska linementa nu när svetten torkat :D

17.4 grader nu bär jag stått i köket och diskat :meh: undra om jag ska baka nått så jag får värme från ugnen.. är drag i fläkten så det blåser ner kall luft, tror mycket av kylan beror på det... och ja, hela 9 grader är det vid spisplattorna :wtf:
Haha fy vad jobbigt. Klarade sig osten då?

Jag tror den är ok. Han köpte till sin mamma som ska riva och frysa den så det är nog ingen fara. Att vi märkte det är för att han skulle ta med sig en nu när han skulle åka iväg och jobba.

Annie hade lyft bort boxdörren och var lös i stallgången i morse. Intressant variant på nattnöje får jag säga..
Nu är hon iaf nyskodd och har snösulor på. Skönt!
Här är det -12 ute och drygt 15 grader inne. Jag mår som bäst när det ligger på runt 19 inne, avskyr när det blir jättevarmt ute för då blir huset alldeles för varmt och jag kan inte sova.

16.9 inne när jag vaknade. Inte kul. Behöver gå ut och ge prinsessan Diarsanyl men måste bli lite varmare först. Jag alltså.

Varit och tittat lite i riktiga klädaffärer. Köpte en topp i viskos. Provade inte men var 70 % rea så inte så stor förlust om den inte passar.

Vi har - 4 här nu och strålande sol och det känns faktiskt VARMT ute :love:

Slängt i ännu en maskin tvätt, lunchen är i magen och är nästan sugen på en ridtur i det fina vädret :idea:

Funderar på om det är värt att anmäla grisen eller inte.... inte till polisen men till styrelsen. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag vill ha två hållhakar på personen eller om jag ska ge igen på ett sånt sätt att han troligtvis blir avstängd en tid....

Han höll i mig så hårt i handlederna när han hotadade mig att jag har blånader på handlederna. Han började med att hota mig med HA om jag inte tog hand om särbon och sedan kallade han mig för hora.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
825
· Visningar
46 561
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar