Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick tummen ur och bakade bröd igår, var länge sedan. Mycket godare och nyttigare än det glutenfria man kan köpa. Och billigare så klart. Avnjuter mina bovetefrallor med morgon (fm) kaffe och hqr underhållning i form av lekande katter.
Åh nu blev jag sugen på nybakat! Får nog bli scones till frukost :p

Ligger i sängen och känner bara "vill inte!". Vattnet fortsätter lysa med sin frånvaro och sambon åker om 6,5 timmar. Jahapp....

Ligger i sängen och tittar på Stolthet och Fördom. -23 grader ute så jag drar mig lite för att sticka näsan utanför dörren. Borde egentligen åka till stallet och få det avklarat. Men väntar nog lite och ramar det så jag kan erbjuda mig att eftermiddagsfodra.

Ska nog se ett avsnitt till...

Åh, jag stod i duschen och plötsligt hörde jag ett knäpp från rören och trycket på vattnet försvann. Hann duscha färdigt tack och lov, men kunde inte göra det jag egentligen hade tänkt.
Sen efteråt knäppte det till igen och trycket verkade komma tillbaka någorlunda, är det någon som kan ha en gissning vad det kan röra sig om?
Strömmen var kvar, jag vet inte om det påverkar att grannhuset delar samma brunn som mitt hus och att de kanske duschat eller liknande samtidigt, men tycker det borde inte spela någon roll. Det här var första gången det hände och det är ca -19 ute. Har varit -20 utan detta problem tidigare, så lite fundersam blir jag.

Råka skriva på fel datum när jag va nere för att boka tvätten, så tog min påse med tvätt och tänkte åka ner o tvätta ändå för de va ledigt så kommer såklart en gubbe upp med hissen som ska tvätta... :rage:

Panocod,paraflex, vetekudde, spikmatta, stretching och så en lång natt sömn på det och jag tror att jag är människa för tillfället. :up:
Dom här stressreaktionerna tar kål på mig :(

Men nu är en ny dag vacker dag på G med en värld vackert inbäddat i frost :love: Snart dax för en promenad men först lite kaffe :idea:

Panneländet har stannat igen.. Tycker synd om hv som uppgraderade pannan i somras för säkrare drift och nu ställer uppgraderingen till alla problem.. Elpatronerna som är backup räcker inte riktigt till när det är så här kallt. Värre för hv själv, deras hus kyler ut mest. Vi har 18 grader inne och kan elda, det är inte katastrof, även om jag föredrar normalläget så klart ;)

Fick tummen ur och bakade bröd igår, var länge sedan. Mycket godare och nyttigare än det glutenfria man kan köpa. Och billigare så klart. Avnjuter mina bovetefrallor med morgon (fm) kaffe och hqr underhållning i form av lekande katter.
Kan man få receptet? :angel: :)

Vaknade till liv på soffan när sällskapet vaknade och inte mådde så bra. Funderar på att vara snäll och åka och handla lite snällare mat för magen åt honom. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
825
· Visningar
46 561
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar