Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minus 22
Jag eldar och har elementen på.
Ska laga mat nu.
Får se om rören fryser.
Funderar på att stänga ner huset och fly till en kompis.
Stänga av vattnet och åka.
För detta är inte kul

-6 och strålande solsken,hoppas nu bara bilen startar då den inte varit igång på några dagar ,då den är ny för mig har jag ingen aning om ifall den blir kinkig av kyla.

Sitter och lyssnar på partymusik (scooter, prodigy, 666 osv.) och saknar tiden på krogen litegranna. Det är inte ofta det händer men jag älskar verkligen att dansa till sån musik.

Vi hade -27 i morse och det är väl kring -20 nu :meh:
:eek:

Jag är glad över dagens minus 5 som nu framåt eftermiddagen sjunkit till dryga 9.

Eldar men det är dålig fart i skorstenen så det blir inget riktigt drag. En halv dags eldning har kört upp acc.tankarna till 40 grader och elden bara pyr och glöder. Igår var det hur bra drag som helst.
Fan att pannan ska vara så väderberoende :rage:

Hormoner kommer du tillbaka till så fort du vill ha barn:p
Förhoppningsvis slipper jag åtminstone läsa på om hur hypofys och hypotalamus fungerar, och hur de står i förbindelse till varandra den dagen:p

kl
Funderar på om jag ska orka mig ut i kylan på en lite längre promenad eller om det soffläge som gäller idag:p

:eek:

Jag är glad över dagens minus 5 som nu framåt eftermiddagen sjunkit till dryga 9.

Eldar men det är dålig fart i skorstenen så det blir inget riktigt drag. En halv dags eldning har kört upp acc.tankarna till 40 grader och elden bara pyr och glöder. Igår var det hur bra drag som helst.
Fan att pannan ska vara så väderberoende :rage:

Svärdsjö är ett ökänt köldhål. Vi var till Borlänge igår och när vi åkte från Maxi visade biltermometern -11, när vi kom hem var det -24...

Har du någon asklucka i skorstenen du kan elda lite papper i för att få bort surproppen? Fast det gäller ju att den är välsotad om man ska göra det så det inte blir sotbrand.

Jag håller på att avlida pga doften från maten som puttrar på vedspisen #hungrig
Jag är också hungrig, men det är så skönt på soffan på övervåningen :angel:

För övrigt så känns huvudet bättre nu. Tog Pamol på fm och Bamyl koffein efter lunch. Och så har jag duschat vilket alltid hjälper för att bli piggare tycker jag :up: ett tag ute i solen blev det också, kylan gjorde gott för huvudvärken :up:

Svärdsjö är ett ökänt köldhål. Vi var till Borlänge igår och när vi åkte från Maxi visade biltermometern -11, när vi kom hem var det -24...

Har du någon asklucka i skorstenen du kan elda lite papper i för att få bort surproppen? Fast det gäller ju att den är välsotad om man ska göra det så det inte blir sotbrand.
Nej ingen sotlucka i pannrummet. Det är raka rör upp från pannan och det brinner och det är sotat. Men det är dagsformen som avgör om det brinner och blir HETT eller om det pyreldar.

Hon är känslig min donna i pannrummet ;)

Dräglar över ett jobb jag söker och drömmer om framtiden, planerar nästa helgs utflykt och jag är kissnödig men julen är urstädad så det är ok och om en timme blir jag bjuden på middag men först ska jag slänga liket efter min 25 åriga plastgran i grovsopan. Har man brutit 7 armar och barrar mjuka plastbarr över hela golvet så är det dags att gå hädan, dit alla plastgranar går för att dö... varthän det nu är

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
825
· Visningar
46 574
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar