Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste ringa rörmokare imorgon, kompisens man hade mer än fullt upp. Kanske är fler med frusna rör denna vinter :cautious:
Skjutsat sambon till tåget. Ska inta plats i soffan och inte gå därifrån förrän hundarna behöver gå ut igen.

Men usch då. Är säker på att du är långt ifrån misslyckad.
Jag tror antingen är självförtroendet i bott eller så är det självkänslan. Hade ute massör till hästen igår och han visade några tips om hur jag kan stretcha hästen. Han visade hur jag skulle göra, och när han gjorde det så höjde hästen ryggen, men idag när jag provade så hände ingenting, ingen höjning alls av ryggen, provade igen och igen.. gav till slut upp när jag misslyckats många gånger och även försökt prova mig fram lite, men ingeting ändå. Blev ledsen och kände mig väldigt uppgiven, fanns ingen i stallet jag kunde fråga om hjälp av. Vet inte ens va de va ja gjorde fel, något måste det varit även om jag gjorde precis så som massören gjorde och det funkade för honom, men inte för mig.... :(

Jag tror antingen är självförtroendet i bott eller så är det självkänslan. Hade ute massör till hästen igår och han visade några tips om hur jag kan stretcha hästen. Han visade hur jag skulle göra, och när han gjorde det så höjde hästen ryggen, men idag när jag provade så hände ingenting, ingen höjning alls av ryggen, provade igen och igen.. gav till slut upp när jag misslyckats många gånger och även försökt prova mig fram lite, men ingeting ändå. Blev ledsen och kände mig väldigt uppgiven, fanns ingen i stallet jag kunde fråga om hjälp av. Vet inte ens va de va ja gjorde fel, något måste det varit även om jag gjorde precis så som massören gjorde och det funkade för honom, men inte för mig.... :(
Fast det där kan nog verkligen vara en träningssak. Känner dock igen känslan av att man är misslyckad men även om det känns så nu kan jag garantera dig att du inte är misslyckad pga det där.

Fast det där kan nog verkligen vara en träningssak. Känner dock igen känslan av att man är misslyckad men även om det känns så nu kan jag garantera dig att du inte är misslyckad pga det där.
Det är jämnt den känslan när det kommer till hästarna och det inte riktigt går som jag tänkt mig, trots att jag göra "rätt" men ändå fel, eftersom det inte funkar.
Jag vet att jag egentligen inte är misslyckad, jag har ett fast jobb, fått egen lastbil på jobbet, trafikledning som berömmer mig för att jag är så duktig. Jo, jag vet att jag inte är misslyckad egentligen, men det bara känns så nu..

Just nu bakar ja, tror det blir en "misslyckad" tigerkaka, fick inte riktigt den bruna smeten att ringla som jag ville...får hoppas det blir en "tiger" på insidan ändå... :nailbiting:

Mitt arma huvud tyckte att gårdagens alkoholintag var idiotiskt så nu straffar den mig med en blandning av migrän, spänningshuvudvärk och normal bakfylle värk......

Gud straffar också mig..... Slog några slag igår när jag fick höra att jag är en hora. Det small fort......och idag har jag ont i handen :meh:

Hoppas dock att puckot har bra mycket ondare än vad jag har :devil:

Kan ej se, det står "Det här facebook-inlägget är inte längre tillgängligt. Det kan ha tagits bort eller så kan inläggets skretessinställningar ha ändrats."
Gissar på att det har sekretess "endast vänner" och inte "offentligt".

Jag sag det. :mad: Det var en ryttare och tva bison ... och en valovad grej. Ryttaren "foste" de tva bison upp pa taket av en lang hast (Bison? den var mycket hog ocksa) trailer och red sedan upp efter och stod i sadeln. Valdigt kul da att se da det var en Rodeo dar jag bodde tidigare och de tydligen var ganska lokala formagor.

Tittar på QI, gamla avsnitt. Ska gå och ta en dusch och försöka tagga ned lite. Teet är kallt, godiset är slut, katten har gått. Dags att ta sig bort från skärmen.

Är precis klar med att avfrosta hundmatfrysen. Eller ja, hundmatfrysarna. Känner mig nöjd med att äntligen få plats med allt i en frys, så när den lilla är ordentligt torr åker den in i förrådet igen!

Funderar på om jag trots allt ska belöna mig med en promenad till morsan. Jag har glass i frysen där :angel:

Tvättar men ska bära in ved nu så man kan eld lite ( bor i fd stall som är omgjord till lgh, kallt på vintern , men sval och go i sommarvärmen )

Visst jag har luftvärmepump med men de blir ju inte samma goa varme

Mitt arma huvud tyckte att gårdagens alkoholintag var idiotiskt så nu straffar den mig med en blandning av migrän, spänningshuvudvärk och normal bakfylle värk......

Gud straffar också mig..... Slog några slag igår när jag fick höra att jag är en hora. Det small fort......och idag har jag ont i handen :meh:

Hoppas dock att puckot har bra mycket ondare än vad jag har :devil:

Gillar smällen, inte huvudvärken :)

Åh, nu blev jag irriterad igen. Har inte pratat med den där elaka kollegan sen i fredags då han var "elak" och nu idag ringer han på min mobil, troligen för att nu passar det honom. Men hah! Jag svarade inte och det kan han gott ha. :devil: :devil: :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
825
· Visningar
46 579
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar