Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
SMHI lovar närmare 20 grader kallt i helgen och jag måste elda i pannan morgon och kväll för att hålla huset över 10 grader.
Premiärtestade att sätta på elpatronen i huset imorse. När jag kom hem var det behagliga 15 grader inne. Finemang.

Jag hade varit rädd att det skulle vara något skumt med den eftersom den har uppbränd isolering på ovansidan. Men termostaten funkar och den slår av om det blir tillräckligt varmt.

Slutsats: jag kan åka iväg på konferens imorgon utan att behöva vara rädd att huset fryser sönder tills lördag kväll. :banana:

Skulle ut och fota tidigare idag, men när jag hade hittat motivet så hade jag visst glömt sätta i minneskortet i kameran.. :banghead:

Kändes lite surt att ha pulsat långt i snön för att ta mig fram till motivet. Så för att slippa gå hem tomhänt, provade jag mobilen. Litade inte riktigt på den då den gärna dör när det är kallt ute, men peppar peppar.
Några bilder blev det, och jag blev riktigt nöjd över den här.
Skulle ni gissat att den var tagen av en mobil om ni inte visste?

12573903_1190822167599395_3528749069516219643_n.jpg

Nähe, det blir visst inte några nya produkter ut i shoppen ikväll! :turd::rage: Hade ju problem igår att en produkt helt plötsligt fick 100 % rabatt och köpknappen försvann (som tur är kanske...) Vettefan hur jag löste det, men tillslut funkade det som det skulle. Antagligen för att jag skrev in samma pris i rearutan som hade vart tom tidigare (som det ska vara!). Idag blev det samma sak hela tiden! Hållt på en halvtimme nu å pallar fan inte mer! :devil::rage::rage::rage::rage::rage::rage::turd::turd::turd:

Nähe, det blir visst inte några nya produkter ut i shoppen ikväll! :turd::rage: Hade ju problem igår att en produkt helt plötsligt fick 100 % rabatt och köpknappen försvann (som tur är kanske...) Vettefan hur jag löste det, men tillslut funkade det som det skulle. Antagligen för att jag skrev in samma pris i rearutan som hade vart tom tidigare (som det ska vara!). Idag blev det samma sak hela tiden! Hållt på en halvtimme nu å pallar fan inte mer! :devil::rage::rage::rage::rage::rage::rage::turd::turd::turd:
Lugn och fin, andas det kommer lösa sig. Kanske kan vara värt att sova på saken, så kanske du har lösningen imorgon (såvida det inte är panik att fixa nu såklart)?

Fy vilken dag det har varit hittills :(
Började med tandis på fm (= dyyyyrt!!), har nu svinont i munnen! Försöker dricka te, äta är inte att tänka på :crazy:.
Sedan kom min bästa hovslagare ut till stora damen. Tyvärr kunde han bara bekräfta mina egna tankar och jag måste nu ta itu med det värsta beslutet... :cry:
Sedan fick jag andrum hos frissan, blev nöjd med färgerna. Fick dessutom en avslappnande huvudmassage som bonus :love:. Men hon hade tagit bort sin vovve igår och han har funnits med nu de senaste 15 åren, så då blev jag lessen igen :cry:

Skitdag :arghh:

Kram :heart

Syster är inlagd och det verkar som att hon måste börja med sprutor för att hålla diabetesen i schack. Tyvärr betyder nog det att hon inte kan återgå i säkerhetstjänst igen :cry:

Lugn och fin, andas det kommer lösa sig. Kanske kan vara värt att sova på saken, så kanske du har lösningen imorgon (såvida det inte är panik att fixa nu såklart)?
Ja datorn är avstängd nu för sitt eget bästa :meh: hat skrivit och frågat på woocoomerce forumet på fb om nån vet lösningen på problemet också (woocoomerce är plattformen jag använder). Bara så störande när man vill få ut sina nya saker :banghead:

Jag hoppas verkligen att det inte finns några dolda kameror i vårt hem(att man skulle få märkliga resultat om man gjorde en avlyssning av oss har jag och min man redan konstaterat).

Jag hade installerat mig med morgonrock och katt på soffan när jag insåg att jag behövde besöka toaletten. Eftersom misse sov sött kände jag att hon behövde kompenseras så jag kånkade ut henne i köket för att ge henne en bit kött - mamma kom över idag med ungefär ett kilo nötkött i lagom bitar som legat i frysen lite för länge. Det funkar ju inte att ge katten något utan att hundarna kommer rusande och plötsligt inser jag att jag står i halvöppen morgonrock och slänger stycken av rått kött runt mig. Galet sexigt. Eller bara galet.

Hehe..
Roligt när man inte förstår något av ett
inlägg...
Vi pratar olika språk här..:D
Ska försöka översätta då ^^ ( till @Sonic76 med)

Jag hänger på twitch (en sida där man kan streama när man spelar spel bla) i en kanal som heter drayswe. Dray som har den är fd proffs i dota (ett dataspel, mer exakt ett MOBA) och han kommenterar matcher i dota 2 & spelar det och cs för skojsskull. Han lever alltså på det här.
I dota finns det turneringar, och de extra stora kallas majors (den allra största kallas the international, tänk VM i dota). Nästa major är i mars i Shanghai och dit har ett helsvenskt lag som heter Alliance kvalat. Dray & 2 andra ska dit och casta matcherna live, på begäran av communityt men för att gör det möjligt har vi samlat ihop pengar för resa, boende, mat etc. Nu har vi dessutom fått ihop pengar så de tom kan få lite lön för det hela :)
Något mer som jag ska förklara?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 368
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar