Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för allt pepp hörrni! :love: Jag vet ju att de inte vill bli av med mig, och de vill verkligen inte ha ut karln hit heller. Fast det bästa vore nästan om han kommer ut innan min praktik är slut så kan jag sitta och rulla tummarna medans han jobbar och allt går åt skogen, för han kommer INTE få någon info av mig om hur jag byggt upp systemen. Filerna är mina. Jag ger honom max en vecka om han ska göra allt jag gör :angel:

Håller tummarna för dig @Ninnurur dock häpnar jag över hur de kan vara så oproffsiga och delge dig vad de tycker om en annan medarbetare!? Om jag vore du skulle jag ta mig en funderare över om jag ville jobba på den arbetsplatsen...

Lagar mat och fryser som en tok.
Ironiskt nog överväger jag om det är värt att ge sig ut i 24 minusgrader för att åka till affären. Har en enormt behov av choklad idag

Håller tummarna för dig @Ninnurur dock häpnar jag över hur de kan vara så oproffsiga och delge dig vad de tycker om en annan medarbetare!? Om jag vore du skulle jag ta mig en funderare över om jag ville jobba på den arbetsplatsen...
Litet företag vettu. Jag vet att chefen inte pratar så här med alla utan det är vi fyra på kontoret som kan ha såna här diskussioner. Så även om jag inte är anställd så ser de mig som en del av företaget.
Och det är inget att fundera om, det här är min första kontakt med arbetslivet på nästan tre år av arbetssökande, jag vill inte gå tillbaka till det. Jag skulle inte klara av det...

Förresten så fick jag göra en utryckning i em. Mamma, pappa och A var och handlade men kom inte in i bilen annat än i bakluckan. Jag som är trött åkte dit, stoppade in dem i min bil och klättrade in i deras via bakluckan. När vi kom hem gick iallafall ena bakdörren att öppna. Nu står den i garaget över natten så får jag ta den till jobbet imorgon, där kan den stå olåst. Har jag tur kan jag köra in den i varmgarage över dagen så kanske fukten i låset inte bara tinar utan torkar också.

I dag har jag, bror och brorsdotter hälsat på hos mamma och pappa och katt. Vi åt våfflor. Fint väder, fast det hade gärna fått vara 10 grader varmare.

Nu är jag hemma och har druckit te och ska duscha varmt.

Jag förundras över hur dumma i huvudet vissa människor är.

Kollade på Judys domstol nu och en kvinna var dagmamma och tvingade en unge att sluta för att hennes mamma inte kunde visa upp ett läkarintyg på varför hennes fyraåring inte var pottränad.

Nu var ungen pottränad men behövde lite assistans vid toabesöken som dom flesta fyraåringar behöver med att dubbelkolla så dom torkar ordentligt och tvättar händerna men nä, det tyckte dagmamman var för mycket jobb och kastade ut ungen för det.

Läkarintyg på det liksom O_o

Typ dags att byta jobb?

Jag sitter och funderar på hur jag ska fixa i ordning kökets inredning. Tänkte byta bord och kanske sätta upp något på väggen.
Det är ju bara tre år sen vi tapetserade snart :p
Men tapeten är så fin så det behövs inget på väggarna :love:

Men tänkte få det lite mer ombonat och hemtrevligt så något får jag hitta på.
Har lite inredningsidétorka bara..

Litet företag vettu. Jag vet att chefen inte pratar så här med alla utan det är vi fyra på kontoret som kan ha såna här diskussioner. Så även om jag inte är anställd så ser de mig som en del av företaget.
Och det är inget att fundera om, det här är min första kontakt med arbetslivet på nästan tre år av arbetssökande, jag vill inte gå tillbaka till det. Jag skulle inte klara av det...

Jag tycker ändå att det känns jättekonstigt att chefen pratar med en anställd OM en annan på det sättet. Jag har jobbat på flera företag, stora som små och aldrig varit med om en sån sak (och då jobbar jag i en ehm väldigt skitnödig bransch...).
Som sagt håller tummarna att du får jobbet självklart.

Alltså jag borde verkligen gå hem och lägga mig under täcket.
Från en helt normal diskussion råkade jag tolka det som att min kollegas flickvän bytt kön.
Jag bara "oj det hade jag inte kunnat tro faktiskt"
Min kollega: "Inte? Jag har knappt märkt något"
Jag: "Oj ehm men alltså syns det liksom inget"?
Min kollega: "nej det var liksom jättelänge sen"

HAHAHAHAHAHA wtf? :rofl:

Trött i huvudet efter möte med chefen + arbetsledaren + jobbcoach + ams. När det äntligen närmar sig anställning så har det kommit annat skit i vägen, och jag får hänga i luften och vänta igen :down:
Fy va tråkigt! Hoppas arbetsgivaren fixar det hela så du får stanna och få en fast anställning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 361
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar