Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast konstigt nog fryser jag inte om fötterna som vanligt för dom är varma som kaminer så jag går barfota inne, nåt som inte knappt ens händer på sommaren. Jag är ju så van vid att alltid ha strumpor och raggisar eller allra minst tofflor på mig glömde bort att jag var barfota och traskade ut i snön efter ved BARFOTA utan att märka nåt. :o Dessutom är det 22 minus ute :o och jag höll på att slå på arslet, fatta vad halt det är att gå barfota i snön. :crazy:

Om jag fryser nu, nä inte det minsta. :p

Min kropp är knäpp! :meh:

Nej usch jag har ju direktverkande el men måste alltså köra elementen OCH elda. Helt sjukt
Då är det fan inte kul, jag har bott i ett sånt hus jag också med spispanna men bara en oisolerad acctank i hallen och en byggfläkt som hjälpte till att värma och sprida värmen från tanken. Stenkåk, taskigt isolerad både uppåt och nedåt, när det var som kallast flyttade jag ut till hästen för där var det varmare än innan och hon älskade en sängkamrat så vi sov under ett jättetäcke båda två. :love:

Då är det fan inte kul, jag har bott i ett sånt hus jag också med spispanna men bara en oisolerad acctank i hallen och en byggfläkt som hjälpte till att värma och sprida värmen från tanken. Stenkåk, taskigt isolerad både uppåt och nedåt, när det var som kallast flyttade jag ut till hästen för där var det varmare än innan och hon älskade en sängkamrat så vi sov under ett jättetäcke båda två. :love:
ja hyresvärden är inte direkt förtjust i att rusta heller. Jag kan fixa golvlister och fixa fönster mm men han får banne mig betala det då. Så nu tätas det med filtar och annat haha

Jag är iskall om fötterna och inte kan jag elda mycket mer än värmeljus, nackdel med lägenhet! Jag vill ha hus! Jag vill bestämma min inomhustemperatur själv.
Jag vill ha sommar :o

Har precis lagat min jacka och nej inte nål och tråd inblandat då hade jag snurrat in mig själv, det är inte riktigt min kaka.
Trasslade bara igenom snöret genom låsgrejjen, men lite klurigt när resåren hade lirkat upp sig i änden men det får duga som det blev, funkar och det är ju huvudsaken.

Precis vaknat här på jobb. Blev lite förvirrad när det var Värnamo som ringde lite över fem och inte spärrfärden lite över ett. Visade sig att de inte kom iväg (ispropp i loket) så jag har fått sova drygt fem timmar. Det är sånt man ska få betalt för :D

Framme på jobbet. Trodde jag skulle lasta mera om typ en halvtimme men nej, lullen är frusen så det finns inget som kan lossa det som står på bilen så den har inte ens åkt härifrån än. Suck! Det gick bra med bilen iaf, men den får stå olåst ute nu.

På väg till tåget. Vi ska ha test idag på inköp, vi får väl se hur det går. Har ju vart så fruktansvärt kassa lektioner så har väl inte egentligen lyssnat. Det är illa när läraren gör det så ointressant att jag börjar bygga pussel på datorn istället för att hänga med och anteckna vad hon säger...

Surar lite över att min skola är helt kass på att rapportera in studieresultat... Tack och lov att jag inte ska läsa nästa kurs i ämnet utan byter ämne, de som ska fortsätta har fått lov att begära ut intyg eftersom skolan inte har skickat in studieresultaten och de höll på att mista sina studieplatser... De flesta kommer att byta skola eftersom det har fungerat så pass dåligt...

Surar lite över att min skola är helt kass på att rapportera in studieresultat... Tack och lov att jag inte ska läsa nästa kurs i ämnet utan byter ämne, de som ska fortsätta har fått lov att begära ut intyg eftersom skolan inte har skickat in studieresultaten och de höll på att mista sina studieplatser... De flesta kommer att byta skola eftersom det har fungerat så pass dåligt...

Men va!? Får det ens gå till så? :rage:

Fyfan vad less jag är. För ett par veckor sedan fuckade verkstan upp elen i min bil efter ett vindrutebyte -och en morgon när jag kom ut så startade den ju inte (helt urladdad). Fick starthjälp och sen en lånebil så jag kom iväg till jobbet.
Vid jul fick jag mina LED-ljus på bilen stulna, och det klipptes kablar osv. Jag har fått tid till 26e att få nya och fixa till det, så har två förtejpade hål i fronten. Surt och dyrt.
Nu kom jag ut och ska åka till jobbet. Och bilen startar inte, den är helt urladdad -igen. Så nu sitter jag här hemma och väntar på assistans. Ska få igång bilen och sen köra ner till jobbet så kommer min pappa dit och byter bil med mig (och tar med min till verkstan).

Jag orkade verkligen inte detta, så sitter och lipar lite och tycker synd om mig själv.

Funderar över framtiden. Ska jag säga upp lägenheten siste februari (gud så snart det är :nailbiting:) så jag har dem till sista maj? Går nog bare en vecka i juni och sista 4 5 veckorna är det examensarbete vilket innebär ingen skola (antar jag). Eller ska jag säga upp den sista mars? Men då har jag den hela juni = onödigt... tänk om jag blir erbjuden jobb på min sista praktik i dalarna? Kan jag leva på 75% lön (dom jobbar måb-tors som det är nu)? Vilken lön kommer jag ens ha? Klarar jag distansförhållande? Eller jag kanske inte blir erbjuden jobb, flytta ihop med karln då? :confused: så mycket som snurrar...

Det gnälldes här igårkväll över att det är kallt... -29 här på termometern i köket och 12 grader här inne på kontoret.

Idag fick kaminen hjälp av en värmefläkt, skit samma att det går el!
Fy tusan... jag som håller på att frysa ihjäl i min lägenhet som har knappa 18 grader. Misstänker dock att golvet är nån grad kallare :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 409
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 658
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Survey
  • Ponny dödad av varg

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur