Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter pepparkakor till frukost. Köpte kaffe på järnvägskafet i Sala i morse, dom hade fått en kamin som eldade bio-nånting, biobränsle? :confused: behövdes ingen rökutgång eller nåt sånt, den bara stod i ett hörn och var hemskt gullig och mysig. Blev lite sugen faktiskt :D Saknar verkligen vedspisen vi hade där jag bodde förr.

Det gnälldes här igårkväll över att det är kallt... -29 här på termometern i köket och 12 grader här inne på kontoret.

Idag fick kaminen hjälp av en värmefläkt, skit samma att det går el!
Och här gnäller jag över -22 i morse och 15 grader inne..
Misstänker att något hänt med pannan och huset gått på elpatron över natten, den verkar inte räcka till ordentligt, särskilt inte när det är så här kallt. Men nu är pannan igång sen ett tag och våra element ör fortfarande fesljumna.. Och ingen ved hqr vi hemma heller. Väntar på svar från förvaltaren vad som hänt..
Är ibland lite extra skönt att vara hyresgäst trots allt. Annars hade det ju varit helt och hållet vår huvudvärk :) Särskilt som vi hqr en bra hyresvärd.

Hunden hälsar att han tycker det är alldeles perfekt temperatur inne nu. Är man fluffboll så är man!

Väntar på att mamma ska ringa och rapportera hur det gick med A hos tandis. De hade tid 8:40 och ska väl lämna på dagis sen så jag vågar inte ringa själv än :p

In och handla, sen starta brasan
Måste ha in mer ved också.
Skulle varit in och tagit blodprover idag men tar det på mån morgon.
För kallt för att gå in idag

Sitter och äter frukost på jobbet och fryser som vanligt. Vi har 17 grader i matsalen. Det känns inte helt ok. Lite bättre inne i köket så det är väl tur att man ska igång och jobba igen om ett par minuter.

Ujujuj vilken stolt unge jag har nu! Tre lösa tänder i underkäken och en lös framtand uppe, men den slog hon i när hon ramlade igår så det är väl därför den har lossnat :D Hon fick beröm för hur bra hon borstar tänderna själv (vi turas om) och var såpass kaxig att hon tyckte att mormor inte ens behövde följa med in i undersökningsrummet ;) Stor tjej! :love:

Via post?? Ja jösses :rofl::rofl: Den skolan får man hoppas får tillsägningar, som elev hade jag bliviti tokig :banghead:
Ja det är nog en hel del som har reagerat... Jag ska visserligen fortsätta på skolan men ett annat ämne så det ska bli intressant och se om det fungerar bättre och det är lärarna i det nuvarande ämnet som är problemet, eller om det är systemfel på skolan.

Jag har varit på utvecklingssamtal med stora barnet nu på morgonen, idel positivt, hon hade nått sina mål eller över i alla ämnen utom ett och det ämnet som hon inte hade nått upp till sitt mål så var hennes mål ett B i betyg och hon hade fått C :D Eller ja spanska hade hon bara fått en E vilket hon var rejält arg på när hon kom hem till jul, och när man tittar på matriserna så hade hon uppfyllt allt för C och flera för A... Men den läraren hon hade har sluta och de har fått en ny så vi konstatera att vi helt enkelt lämnar det där E bakom oss och siktar framåt. Enligt matriserna så har hon inga problem med spanskan åtminstone! :D

Jag är trött på minusgrader, jag är trött på fruset vatten överallt i hagar och boxar. Trött på att frysa, trött på att ideologin att djuren måste värma stallet,att hönsen inte får gå ut, trött på att golvvärmen inte fungerar, trött på hela jävla vintern! :rage: :rage: :rage:
Varför kan jag inte få ha bara 3 minus ute? måste det vara -20 ?! :rage:

:cool: :angel: :banghead: :yuck: :arghh: :meh: :cautious: :wtf: :o

Så nu har jag lugnat ner mig lite :o :angel:

Jag är trött på minusgrader, jag är trött på fruset vatten överallt i hagar och boxar. Trött på att frysa, trött på att ideologin att djuren måste värma stallet,att hönsen inte får gå ut, trött på att golvvärmen inte fungerar, trött på hela jävla vintern! :rage: :rage: :rage:
Varför kan jag inte få ha bara 3 minus ute? måste det vara -20 ?! :rage:

:cool: :angel: :banghead: :yuck: :arghh: :meh: :cautious: :wtf: :o

Så nu har jag lugnat ner mig lite :o :angel:
:love::love::love:

Fyfan vad less jag är. För ett par veckor sedan fuckade verkstan upp elen i min bil efter ett vindrutebyte -och en morgon när jag kom ut så startade den ju inte (helt urladdad). Fick starthjälp och sen en lånebil så jag kom iväg till jobbet.
Vid jul fick jag mina LED-ljus på bilen stulna, och det klipptes kablar osv. Jag har fått tid till 26e att få nya och fixa till det, så har två förtejpade hål i fronten. Surt och dyrt.
Nu kom jag ut och ska åka till jobbet. Och bilen startar inte, den är helt urladdad -igen. Så nu sitter jag här hemma och väntar på assistans. Ska få igång bilen och sen köra ner till jobbet så kommer min pappa dit och byter bil med mig (och tar med min till verkstan).

Jag orkade verkligen inte detta, så sitter och lipar lite och tycker synd om mig själv.
Kram :heart

Fler som är trötta på kylan hör jag. 17 inne och minus 22 ute. Finns fler av er som har det värre men jag känner starkt att det räcker nu. Strålande vackert är det att titta ut på iaf. Ska ta en snabb kopp te och sen åka till stallet. Måste fixa allt det vanliga men framför allt se till att vattnet inte fryser. Orolig att min lilla bruna inte dricker ordentligt.

Ska åka och köpa ved, har 18 grader inne nu iaf, men finns det kakelugn så är det ju bara att använda den :)
Fö älskar jag och särskilt hästarna thermobaren ute, så SKÖNT att inte behöva oroa sig för hur de dricker, släpa varmvatten från huset osv. Barq fylla på tunnan som vanligt. Bästa födelsedagspresenten någonsin ;)

Har hängt upp farmors sammetsgardiner i arbetsrummet (som jag älskat sen jag var 7 år tror jag :) ) så isolerar det lite mer runt fönstren. Ska nog hänga upp något rejälare i köket också, får se vad som finns i skåpen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 442
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 658
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud