Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samlar ork för att reklamera polarpaddar.. Bara rester kvar av dem :mad::meh:
Plasten pallar inte, stålet håller men plasten går av där de är infästa. Bajs. Hovslagaren fick komma och sätta snösulor på unghästen som får de värsta klamparna..

Idag har jag bara softat,nästan. Hela gården är snöröjd och jag har inte gjort något annat än pekat med hela armen :up:
Sen har jag puschat på golvläggarna som självklart hade tappat bort mitt jobb i hanteringen :devil:,tur jag påminde.
Ring försäkringsbolaget så nu är mitt hus uppförsäkrat från ruckel till fullvärde av hus i nyskick.
Och sen tvättat 2 maskiner.

Har fixat stallet men ingen ridningen i dag. Mår inte helt hundra. Smärtan i hjärtat är tillbaka lixom tröttheten och anfåddheten så det blir vila resten av kvällen. Maten är i ugnen, Leif jobbar på med disken och jag ska strax ta bilen och hämta posten. :)

Jag minns inte vem det var som undrade hur vi gör när vi skottar taket på bilarna, men hur som så här går det till. :)

12512049_1179150012115843_268330538_n.jpg

12527665_1179150025449175_597864854_n.jpg

Det är rätt tungt och jobbigt, men om man tänker på att det kanske räddar någons liv och speciellt sitt eget körkort så är det inte så tungt längre.
Jag klarade även av att göra det trots att jag har ont i ryggen. Gick över förväntan att jobba idag faktiskt. :up:

Min särbo uppskattar inte mina luftningar av tarmen..... Laktosintollerant kärring med massor av mediciner som innehåller laktos= luktar fördjävligt ibland.

Tur att jag inte är känslig och kan prata om sånt här :laugh:
Min sambo är jättekänslig när det gäller fisar. Därav är det så otroligt kul när jag nån gång hör honom, kan aldrig hålla mig för skratt då :angel::D

Äter After eight och slöar framför tvn/buke.
En jobbig dag med flera läkarbesök, men överlag en bra dag med bra hjälp och besked (och inte bara jag som tycker psykiatrin är seg utan även husläkaren suckade över det :p).

Potatisen till potatismoset puttrar på spisen så snart blir det potatismos och matjesfileer och nån sås av nåt slag i en flaska som tappat etiketten och därför slängdes. Mjölken slut så ikväll blir det "shoppingresa" till city när affärerna stängt. :p

Detta är ett inlägg från nån helt annan stans på nätet och så här är det alltid numera,,,,, :D

"Det är besvärligt att vara dumpstrare. Vad ska jag äta till frukost!?! Ska det bli fil och flingor eller fil med bananer och äpplen. Kanske en macka (på det grövre brödet) med brie och/eller färskost, eller kanske lite västerbottensost, lite tomat och ruccola till. Eller en toast på rostbrödet, men ska jag då ha rökt pepparskinka, kokt skinka eller pepparsalami? Eller ska jag ta o vispa ihop en pannkakssmet eller kanske slänga ihop en omelett..? Te eller kaffe!?!
Jaa, det är sannerligen inte lätt....."

Ägnat några minuter i min massagestol, kramp i axlarna/nacken nästan efter all sömnad. Borde äta kvällsmat, men smaksinnet är lite halvtaskigt pga förkylningen :wtf:

Proppmätt! :p

*Raaaaap,,,* :o

Såsen som tappat etiketten var nån majonnäsblandning med hackad gurka och en massa annat gojs i, kanongod. :d

Och nu,,,,,kaffe på maten. :up:

Är helt slut i huvudet. Det känns nästan som migrän men utan huvudvärken. Skitskumt! Ligger iaf i sängen redan och ska bara slökolla lite på tv, sen sova!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 310
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 631
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25