Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommit hem från stallet och lyckades få tag i nya termobyxor till dottern på väg hem. :up:

Fikat på mammas nybakta tekakor, startat en maskin tvätt och röjt upp på golvet i syrummet. Nu är det bara själva sybordet, och stolen, kvar innan jag kan använda det. :up:

Nu väntar duschen och sedan ska jag krypa upp i soffan med min bok.

Kommit hem från stallet och lyckades få tag i nya termobyxor till dottern på väg hem. :up:

Fikat på mammas nybakta tekakor, startat en maskin tvätt och röjt upp på golvet i syrummet. Nu är det bara själva sybordet, och stolen, kvar innan jag kan använda det. :up:

Nu väntar duschen och sedan ska jag krypa upp i soffan med min bok.
Gud vad jag längtar efter ett syrum... mitt "syrum" är för närvarande köket och köksbordet, som även fungerar som lager :meh: compact living på en ny nivå... :wtf:

Gud vad jag längtar efter ett syrum... mitt "syrum" är för närvarande köket och köksbordet, som även fungerar som lager :meh: compact living på en ny nivå... :wtf:
Det är toppen med ett syrum när man är igång och använder det och jag känner mig hemskt bortskämd som har möjligheten att ha ett helt rum för mina prylar.

Jag har ett syrum,varför ser mitt kök ut som ditt ?:confused:
Hmm dina prylar förökar sig i hemlighet kanske? :nailbiting:

@Klara hos exet hade jag det, underbart! Att jag sen inte använde det typ alls var ju en annan femma :angel: nu när jag vill ha ett och behöver ett har man ju inget såklart :mad: hade vart så skönt att bara kunna låta det man håller på med vara framme och bara stänga dörren så man slipper se det när man inte vill :rofl:

Sitter här och försöker skriva ett personligt brev, har kommit så lång som namn. Tycker jag borde ha kommit längre på 20 min men står bara helt still. Är 32 år och har aldrig skrivit ett innan försöker googla men blir inte klokare.
-Presentation - vem är du
-Vad är du bra på
-Varför vill du ha jobbet

Och aldrig någonsin börja brevet med "Hej"

Hmm dina prylar förökar sig i hemlighet kanske? :nailbiting:

@Klara hos exet hade jag det, underbart! Att jag sen inte använde det typ alls var ju en annan femma :angel: nu när jag vill ha ett och behöver ett har man ju inget såklart :mad: hade vart så skönt att bara kunna låta det man håller på med vara framme och bara stänga dörren så man slipper se det när man inte vill :rofl:
Precis så. :D Jag behöver inte ens stänga dörren, syrummet ligger så till att ingen ser röran där inne om man inte specifikt har ärende dit in. :laugh:

Men jag har nog ägnat mer tid åt att fixa bra bord, klippbord och belysning där inne än jag faktiskt använt det till att sy. :o

Det undrar jag med?
Alltid gjort inte ens tänkt på förvisso gått bra men kanske finns en mycket bra förklaring och annan lösning som är bättre.
Spännande tycker jag.

Jag var ju såå smart och klippte ut till massor av uggle-grytlappar på en gång, går ju fortare att göra fler i liknande färger än byta tråd stup i kvarten osv... men att göra 36 st var lite väl! Har 12 st i lila färger som jag börjat sy nu och jag håller på att avlida. 12x2 ögon, 12x2 pupiller, 12 näsor, 12x2 vingar ska sys fast (först har jag dessutom fäst alla delar med "tejp" och strykit allt) innan jag ens kan börja sy ihop dom :wtf:

Hur ska man börja då? Varför inte hej?
För att hej är ett ord som inte innehåller någon information alls. Det är "jagvetintehurjagskabörjamendrartillmednåtofarligt"
Samt att barn börjar sina brev med hej.

Antingen en rubrik som berättar vad brevet handlar om - eller ingenting alls.

De som tar emot brevet får många brev och det är smart att sätta en rubrik som gör att den som öppnar kan sortera det vidare till rätt ställe. Information. Det är liksom grundidén.

Såg att några pratade CV och personligt brev, började då kika i mina gamla CVn och då snubblade jag över en bild jag gjorde i högskolan, en så kallad "kontext annons". Minns att läraren visade upp den för hela klassen. Tack för att ni fick in mig på en liten nostalgi tripp. :up:

Delar även med mig av bilden ifråga:

12512083_1179257848771726_1685357385_n.jpg

:banana: :banana:

För att hej är ett ord som inte innehåller någon information alls. Det är "jagvetintehurjagskabörjamendrartillmednåtofarligt"
Samt att barn börjar sina brev med hej.

Antingen en rubrik som berättar vad brevet handlar om - eller ingenting alls.

De som tar emot brevet får många brev och det är smart att sätta en rubrik som gör att den som öppnar kan sortera det vidare till rätt ställe. Information. Det är liksom grundidén.
Så rubriken kan vara "Personligt brev"?
Hur ska man skriva sen då?
Jag sitter själv med cv och pb så jag tycker det är intressant.

Själv vet jag att jag använde en jobbcoach som hjälpte mig med mitt CV och personliga brev. I mitt fall blev det så att CV och personliga brevet blev ett och samma, alltså ihopslaget. Rätt praktiskt att bara behöva skicka iväg en. Sen är nog mitt CV lite annorlunda gentemot vad folk är vana vid att se, då jag har utnyttjat mina grafiska talanger. :angel:
Det ska vara något som sticker ut ur mängden och syns på ett bra sätt såklart. :up:

Nä.
Det ger inte heller speciellt mycket info?

Antagligen söker du ett utannonseras jobb - skriv det: "jobbet som XX" Rubriken bör sammafatta varför du skriver brevet. Jag söker jobbet som...
Eller skit i rubriken om du inte kommer på nån bra.

Diskuterar framtiden med sambon. Trodde vi bestämt att jag skulle flytta till honom i Norge i höst, då han inte kan få jobb i Sverige nu av olika anledningar. Men nä, det har vi tydligen inte bestämt. Herr velig har ändrat sig, igen :meh:.

Nä.
Det ger inte heller speciellt mycket info?

Antagligen söker du ett utannonseras jobb - skriv det: "jobbet som XX" Rubriken bör sammafatta varför du skriver brevet. Jag söker jobbet som...
Eller skit i rubriken om du inte kommer på nån bra.
Okej, men om man som jag som kommer skicka till en del företag där dom inte annonserat om att dom söker personal utan bara vill presentera mig och säga att här finns jag kan knappast skriva så?

Jisses vad trött jag är, det svider i ögonen!

Har bokat boende för 10 personer i slutet av april.... Skönt att ha det avklarat, sånadär jobbiga saker man mäste fixa när man är lagledare!

Och jag är fattigast av alla så jag bokar det billigaste som finns, 3200:- för 10 personer och två nätter men utan frukost får dom helt enkelt acceptera :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 313
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 633
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV