Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet och ser inte fram emot att köra 7 mil hem i det här snökletet som kommit idag. Temperatur kring nollan och det har snöat hela dagen. :crazy:

Ska bara hem och hämta lillungen och sedan sticker vi till stallet. Ridskolan drar igång idag.

Hungrig, glömde ta med lunchlådan till jobbet så den står och tinar på köksbänken nu. Hittade ett tragiskt litet äpple i väskan i alla fall.

Just pratat med karln. Han ex är ju ett riktigt rikspucko! Han berättsde att han just fick en påminnelse på dagstidning som inte var betald, sen ett år tillbaka! Summan var på över 2000 kr :eek: tydligen ville exet ha tidningen och eftersom hon bodde hos honom (utan att vara skriven där eller för den delen ens betalade hyra.. ) så skrev hon den i hans namn men har inte betalat den, trots han sa att ville hon ha den fick hon betala O_o:turd: :rage:
Jag blir så förbannad hur en kvinna på nästan 45 år kan bete sig så! :rage:

Han var jättecharmig faktiskt! Visst, lite lost, men visade hela tiden stor respekt för de djur han träffade på. Sa helt ärligt att han är en stockholmskille och har minimalt med erfarenhet av djur. Helt rätt inställning ändå tycker jag! :bow:
Jag såg klippet på Expressen (tittar nästan aldrig på TV och skulle definitivt inte se Farmen) och höll på att dö :rofl: :rofl:

Alltså jag skrattade högt när ponnyn gnäggande och han blev livrädd:rofl:
Sen blev han ju även rädd för de två kattungarna. Som om det var två vilda tigrar typ:rofl:

Vädret är märkligt... det har ju varit tämligen snorkallt (bilbatteriet tackar för det :meh:), blev lite varmare (typ -15) och sedan steg det givetvis när det började snöa (-6 igår morse).

Nu snöar det knappt och det är -1,5 O_o jag är livrädd för att det ska börja slaska, då kan man åka skridskor på min gårdsplan :nailbiting: :crazy:

Kommer få sätta mitt bilbatteri på laddning igen imorgon kväll. Onsdagen ska visst bli kall.

Hoppsan, åkte visst till makens faster en sväng och fikade. Svårt att låta bli när hon lockar med nybakade bullar! :love: Sen kom även makens farbror förbi, han hade gått dit så jag skjutsade hem honom så han slapp blötsnön och ta sig över vägen i eftermiddagstrafiken.
Hm de har alltså inte varit gifta, utan faster är ingift med en bror till farbror... :D

Här sitter jag och tjurar över att jag aldrig får tummen ur och tar mig bort från det själsdödande ekorrhjulet som kontorsarbete är. VARFÖR HÅLLER JAG FORTFARANDE PÅ MED DETTA? Gah. *gör något "vettigt"*

VAD JAG GÖR? SKRIKER!

Alltså, jag har tydligen kraftig öroninflammation och med min äckelhosta så har jag lyckats hosta sönder trumhinnan (hostan är modell får ingen luft alls = panik!). Yej! Antibiotika, bricanyl, hostmedicin och örondroppar blev resultatet. Ska tillbaka om en månad för koll och så piffade vi till läkarbesöket lite - läkaren tror att jag har fått astma också. Hahaha!

Jag har ingen hörsel alls på vänster öra, jag beställde tid på vårdcentralen för hostan....sen försvann hörseln i förmiddags. Jag hatar verkligen förkyningar. Vad högt man pratar när man hör dåligt förresten....typ jättejättehögt....

Hämtat upp dottern på fritids, nu hemma och mellanlandar Innan vi ska till stallet. Lätt irriterad eftersom hon pajat sina överdragsbyxor i skolan och termobyxorna tappade hon bort innan jul. Suck. Nu får det bli regnbyxorna som överdragsbyxor till stallet idag så får vi svänga förbi Ica Maxi på väg hem och hoppas på att dom har några termobyxor vi kan köpa som nödlösning. :meh:

Softat i soffan med katterna en timme efter jobbet. Nu är det dags att gå över till stallet för att pyssla med häst och mocka.

VAD JAG GÖR? SKRIKER!

Alltså, jag har tydligen kraftig öroninflammation och med min äckelhosta så har jag lyckats hosta sönder trumhinnan (hostan är modell får ingen luft alls = panik!). Yej! Antibiotika, bricanyl, hostmedicin och örondroppar blev resultatet. Ska tillbaka om en månad för koll och så piffade vi till läkarbesöket lite - läkaren tror att jag har fått astma också. Hahaha!

Jag har ingen hörsel alls på vänster öra, jag beställde tid på vårdcentralen för hostan....sen försvann hörseln i förmiddags. Jag hatar verkligen förkyningar. Vad högt man pratar när man hör dåligt förresten....typ jättejättehögt....
Inte min pappa
Han mumlade istället.
Däremot var vi andra högljudda, inte för att han hörde mer för det men ja..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 310
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 631
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25