Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och en hittar sin grej och jag leker lika gärna med dom lösa på lika villkor samt gör om dom till hund och så får dom friheten att följa mig lösa var jag än är. Underbar känsla när dom skiter i andra hästar och hellre följer med mig på utflykt helt lösa. :love:
Ser du min avatar bild? Ser du något staket? Det var min hund,nu är hon min ängel i dubbel bemärkelse :love:

Ser du min avatar bild? Ser du något staket? Det var min hund,nu är hon min ängel i dubbel bemärkelse :love:
Jag har just tänkt på det, det kanske finns fler än mig som har en häst som hellre är med människor än med andra hästar. Jag ser det inte som nåt konstigt alls, "dressyrmaffian" däremot som hyrde stall i närheten tyckte jag var en oansvarig typ som inte hade grindar till hagen för "tänk om hon rymmer", nähä hon vaktade stället när jag var borta och låsa huset, ja varsågod att försöka ta sig in i nåt hus eller uthus med en "pitbullhäst" som i så fall hade sparkat in tänderna på höga vederbörande. :devil:

Nähä, nu skiter jag i det här och går och hänger mig. Gunatt! :cool:

Hästarna är ute sen en timme tillbaka och jag sitter med den rykande koppen och försöker vakna till liv. Har till och med skottat lite ute :up:

Gick upp 05:30, okristligt tidigt i min värld!
Sprang i 1-1,5 dm snömodd i bäckmörker släpande på packning och hund för att vara i god tid vid bussen här i ödemarken.
Bussen 20 min sen. Alltså fick hund och jag stå utan skydd i 30 min i blötsnöande.
Tur att jag hade handduk med till henne! Och att jag planerat så vi hinner till vet även med senare tåg..

Jag är på jobbet efter en riktigt bra dagislämning! Över alla förväntningar, speciellt med tanke på att hon inte varit där på tre veckor :up:

Nu försöker jag landa i allt kaos som är på jobbet på måndagsmornar :D

Jag såg klippet på Expressen (tittar nästan aldrig på TV och skulle definitivt inte se Farmen) och höll på att dö :rofl: :rofl:
Han var jättecharmig faktiskt! Visst, lite lost, men visade hela tiden stor respekt för de djur han träffade på. Sa helt ärligt att han är en stockholmskille och har minimalt med erfarenhet av djur. Helt rätt inställning ändå tycker jag! :bow:

Vädret är märkligt... det har ju varit tämligen snorkallt (bilbatteriet tackar för det :meh:), blev lite varmare (typ -15) och sedan steg det givetvis när det började snöa (-6 igår morse).

Nu snöar det knappt och det är -1,5 O_o jag är livrädd för att det ska börja slaska, då kan man åka skridskor på min gårdsplan :nailbiting: :crazy:

Han var jättecharmig faktiskt! Visst, lite lost, men visade hela tiden stor respekt för de djur han träffade på. Sa helt ärligt att han är en stockholmskille och har minimalt med erfarenhet av djur. Helt rätt inställning ändå tycker jag! :bow:

Absolut men jag skulle nog inte börjat med ponny för hans del. De har ju en tendens att ta över :angel: :laugh:

När någon oerfaren skulle hjälpa mig ta ut hästarna fick de ta mitt två-åriga SWB-sto och jag tog shettisen :meh: Hon uppförde sig betydligt bättre än ponny:devil:

Absolut men jag skulle nog inte börjat med ponny för hans del. De har ju en tendens att ta över :angel: :laugh:

När någon oerfaren skulle hjälpa mig ta ut hästarna fick de ta mitt två-åriga SWB-sto och jag tog shettisen :meh: Hon uppförde sig betydligt bättre än ponny:devil:
Han hade fått träffa två kattungar först ;) Och ponnyn fick vara lös på den inhägnade gårdsplanen sen, men var ju inte jätteglad över att vara ensam. Och jag misstänker att det fanns kunnigt folk för den gick utan grimskaft efter en stund ;)

Nässprayen har funkat hela natten så jag har sovit rätt okej! Fick bli två Alvedon innan sängen för jag frös som sjutton trots långkalsonger byxor och fleecetröja... Idag är en ledig dag men ska ta tåget till lund med min dressyrsadel, ska lämna den till en sadelutprovare som säljer begagnade sadlar. Får se om hon lyckas bli av med den när jag själv misslyckas :meh:

Jag sitter på jobbet och försöker vakna till. Är så vansinnigt trött idag -hade nog slocknat om jag bara slappnade av nån minut. :meh:

Du kan inte ha rödvin i kylen! :nailbiting:
Annars håller jag med! ;)

Jo det kan man! Man häller bara upp det i god tid så det hinner bli rumstempererat och luftat, typ 3 timmar innan det ska drickas upp, annar går det bra att micra det några sekunder :angel:

Ok, hade det längst ner i svalen i potatislådan så det var inte i kylen, kylen det stod bara svalt :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 306
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 629
Senast: malumbub
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar