Vad gör vi, nu kör vi! Del XLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men varför jobbar du om du är sjuk?
Jag brukar också dra mig till jobbet i oklart hälsotillstånd, men som du beskriver så borde du ju helt enkelt sjukskriva dig?

Jag ska titta på fönster idag. Inte så betungande.

Fysiskt arbete är bara att glömma. Det fixar jag inte och jag är sjukskriven.

Men alltså, sjukanmäl dig?
Håller med övriga, du borde hålla dig hemma.
Det är ingen som dör om du är hemma tills du är kry igen. Det blir möjligen skit i hörnen. Det är ingen tävling i att vara sjukast på jobbet, det är dessutom en signal till dina kollegor om hur du ser på sjukdom. Som arbetsledare bör du ju föregå med gott exempel.
Absolut. Man får faktiskt vara sjuk. Får man inte det är arbetsplatsen sjuk.

Jag tog ett städjobb själv för en himla massa år sedan. Provanställning 6 månader. Efter en månad hade jag ruttnat på jobbet och en anledning var faktiskt att jag inte fick vara sjuk. Jag blev nämligen sjuk under den där första månaden men fick veta att jag måste jobba ändå för ingen annan kunde ta mitt område. Jag försökte jobba ändå men kände att det inte gick så jag åkte hem i alla fall. Hur de tänkte lösa städningen den dagen eller tills jag blev frisk var inte mitt problem. En vecka senare sa jag upp mig med omedelbar verkan.

Att som arbetsledare inte sjukskriva sig när man är sjuk ger inga bra signaler till de andra.

Är allt annat än kaxig idag. Har möte på jobbet kl 8 imorgon.

Tur att jag känner den projektledaren om jag råkar spy i någon buske. Då slipper jag skämmas :crazy:

Jobbade 40 min idag och mådde apa under tiden och förklarade för en undrande kvartersvärd hur det ligger till.

Han förstog då varför min ansiktsfärg var smaragdgrön :o
Du gör dig bara sämre om du inte låter dig återhämta dig. Ta en sjukskrivning och bli bättre.

Absolut. Man får faktiskt vara sjuk. Får man inte det är arbetsplatsen sjuk.

Jag tog ett städjobb själv för en himla massa år sedan. Provanställning 6 månader. Efter en månad hade jag ruttnat på jobbet och en anledning var faktiskt att jag inte fick vara sjuk. Jag blev nämligen sjuk under den där första månaden men fick veta att jag måste jobba ändå för ingen annan kunde ta mitt område. Jag försökte jobba ändå men kände att det inte gick så jag åkte hem i alla fall. Hur de tänkte lösa städningen den dagen eller tills jag blev frisk var inte mitt problem. En vecka senare sa jag upp mig med omedelbar verkan.

Att som arbetsledare inte sjukskriva sig när man är sjuk ger inga bra signaler till de andra.

Jag är sjukskriven och har varit det sedan onsdag. Jag har ETT möte idag som jag själv bokade in IGÅR.

Jag kan må illa i en bil om det är så. Jag spyr inte, har ingen feber mm jag mår bara illa.

Jag är inte döende, smittar inte någon och han jag ska ha möte med idag vet om att jag är sjukskriven men han frågade igår om jag orkade idag.

Men fy! Känns orättvist att jag inte mådde illa alls, men bara för att jag sa så lär det väl bli så nästa gång :P Men jag håller med @tornblomma ska du verkligen köra på om du är så dålig? Visst, du smittar ju ingen och du vet ju orsaken, men det där låter lite väl. Krya på dig!

Jag ska titta på fönster idag. Det är inte jobbigt så det går nog bra.

Städning är bara att glömma. Det fixar jag inte just nu.

Och det är inte alls orättvist. Det är bra att du mådde bra!

Jag reagerar väldigt kraftigt på denna medicin så jag hade redan förberett detta med vikarie på mina områden så jag inte behöver utföra något städ.

TGIF! Hade en deal med mina elever denna vecka att om de gjorde klart sina sidor i matte innan idag skulle de få fritt på mattelektionen. Så nu sitter mina pärlor i soffan och myser :love: Jag tänkte att jag skulle vara duktig och planera när dom har fritt - men vem fan orkar? Har haft noll och ingen ork eller lust denna vecka, som har varit lite tuff på jobbet. Så nu njuter jag istället av att vi har en mysig stund och läser ikapp allt jag missat på buke.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
28 002
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 003
Svar
1 999
· Visningar
56 184
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 257
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar