He' snögar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men varför jobbar du om du är sjuk?
Jag brukar också dra mig till jobbet i oklart hälsotillstånd, men som du beskriver så borde du ju helt enkelt sjukskriva dig?
Stor kramSuttit och gråtit i telefon med mamma. Styvfars cancer sprider sig med enorm hastighet så nu lär han inte komma hem igen. De pratar om ett korttidsboende då han antagligen inte lever mer än någon vecka till
Absolut. Man får faktiskt vara sjuk. Får man inte det är arbetsplatsen sjuk.Men alltså, sjukanmäl dig?
Håller med övriga, du borde hålla dig hemma.
Det är ingen som dör om du är hemma tills du är kry igen. Det blir möjligen skit i hörnen. Det är ingen tävling i att vara sjukast på jobbet, det är dessutom en signal till dina kollegor om hur du ser på sjukdom. Som arbetsledare bör du ju föregå med gott exempel.
Du gör dig bara sämre om du inte låter dig återhämta dig. Ta en sjukskrivning och bli bättre.Är allt annat än kaxig idag. Har möte på jobbet kl 8 imorgon.
Tur att jag känner den projektledaren om jag råkar spy i någon buske. Då slipper jag skämmas
Jobbade 40 min idag och mådde apa under tiden och förklarade för en undrande kvartersvärd hur det ligger till.
Han förstog då varför min ansiktsfärg var smaragdgrön
Absolut. Man får faktiskt vara sjuk. Får man inte det är arbetsplatsen sjuk.
Jag tog ett städjobb själv för en himla massa år sedan. Provanställning 6 månader. Efter en månad hade jag ruttnat på jobbet och en anledning var faktiskt att jag inte fick vara sjuk. Jag blev nämligen sjuk under den där första månaden men fick veta att jag måste jobba ändå för ingen annan kunde ta mitt område. Jag försökte jobba ändå men kände att det inte gick så jag åkte hem i alla fall. Hur de tänkte lösa städningen den dagen eller tills jag blev frisk var inte mitt problem. En vecka senare sa jag upp mig med omedelbar verkan.
Att som arbetsledare inte sjukskriva sig när man är sjuk ger inga bra signaler till de andra.
Du gör dig bara sämre om du inte låter dig återhämta dig. Ta en sjukskrivning och bli bättre.
Suttit och gråtit i telefon med mamma. Styvfars cancer sprider sig med enorm hastighet så nu lär han inte komma hem igen. De pratar om ett korttidsboende då han antagligen inte lever mer än någon vecka till
förlåt missade det, my bad.Upprepar mig. Jag är SJUKSKRIVEN!
Men fy! Känns orättvist att jag inte mådde illa alls, men bara för att jag sa så lär det väl bli så nästa gång :P Men jag håller med @tornblomma ska du verkligen köra på om du är så dålig? Visst, du smittar ju ingen och du vet ju orsaken, men det där låter lite väl. Krya på dig!
Glömt beställa kaffe till jobbet
hoppas de kan leverera snabbt
Jag ska titta på fönster idag. Inte så betungande.
Fysiskt arbete är bara att glömma. Det fixar jag inte och jag är sjukskriven.
Stor kram ❤❤❤❤
Stor kram