Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njae, det där med att stretcha ut bröstkorgen har jag inte hört något om, men djupa andetag försöker jag iallafall ta.

Det är en teknik som min naprapat lärde mig, eftersom jag andades alldeles för högt upp och inte fick ut bröstkorgen ordentligt även när jag försökte djupandas. Jag var urusel. :D Men nu har jag lärt mig hur det ska "kännas" liksom.

Försök att fokusera på att det inte är så många timmar kvar till apoteket öppnar imorgon, såklart är det lättare sagt än gjort.

Ja, för det är massa måsten inför det. Måste duscha (jag bara KAN inte vistas bland folk utan att duscha först) och då måste jag torka håret innan jag går ut, och så måste jag promenera hundarna imorgon bitti/förmiddag innan jag åker nånstans.
Och så känns det bara mer omöjligt, när hämta ut medicin blir en så stor grej :crazy:

Ja, för det är massa måsten inför det. Måste duscha (jag bara KAN inte vistas bland folk utan att duscha först) och då måste jag torka håret innan jag går ut, och så måste jag promenera hundarna imorgon bitti/förmiddag innan jag åker nånstans.
Och så känns det bara mer omöjligt, när hämta ut medicin blir en så stor grej :crazy:

Du har inte någon möjlighet att ställa dig i duschen nu, om du ändå inte kan slappna av? Så är det avklarat. Eller något annat du kan göra för att skingra tankarna, måla kolla på en film?

Du har inte någon möjlighet att ställa dig i duschen nu, om du ändå inte kan slappna av? Så är det avklarat. Eller något annat du kan göra för att skingra tankarna, måla kolla på en film?

Tyvärr inte, duschen ligger vägg i vägg med en annan i familjens sovrum, och jag vill inte riskera att väcka hen såhär mitt i natten. Annars hade det varit bra!

Jag försöker kolla runt och läsa om lite allt möjligt bara, vill inte riktigt kliva upp ur min ändå relativt trygga "bubbla" här under täcket. Så jag försöker distrahera mig med telefonen ett tag till.

Tyvärr inte, duschen ligger vägg i vägg med en annan i familjens sovrum, och jag vill inte riskera att väcka hen såhär mitt i natten. Annars hade det varit bra!

Jag försöker kolla runt och läsa om lite allt möjligt bara, vill inte riktigt kliva upp ur min ändå relativt trygga "bubbla" här under täcket. Så jag försöker distrahera mig med telefonen ett tag till.

Prova läs lite ur en bok istället och lägg undan mobilen.

Ah, då kan det förstås vara lite olägligt. Och att läsa om lite allt möjligt är ju i sak inte så tokigt, och det är faktiskt inte jättemånga timmar kvar. Eller är du egentligen beroende av ångestdämpande för att göra dylika sysslor, som att hämta ut ett nytt recept? Och ursäkta om jag låter för saklig, jag vet hur mycket det suger att rida ut ångest utan medicin, som man normalt har. :(

Ah, då kan det förstås vara lite olägligt. Och att läsa om lite allt möjligt är ju i sak inte så tokigt, och det är faktiskt inte jättemånga timmar kvar. Eller är du egentligen beroende av ångestdämpande för att göra dylika sysslor, som att hämta ut ett nytt recept? Och ursäkta om jag låter för saklig, jag vet hur mycket det suger att rida ut ångest utan medicin, som man normalt har. :(

Nja, ibland funkar det utan, ibland inte. Men om jag kan göra vad det än är jag ska göra när det är ganska lite folk i farten, som apoteket en förmiddag, så brukar det gå bra.
Har ju egentligen inget annat val än att bita ihop och stå ut. Och du har rätt, det är faktiskt inte SÅ lång tid kvar tills de öppnar.

Nja, ibland funkar det utan, ibland inte. Men om jag kan göra vad det än är jag ska göra när det är ganska lite folk i farten, som apoteket en förmiddag, så brukar det gå bra.
Har ju egentligen inget annat val än att bita ihop och stå ut. Och du har rätt, det är faktiskt inte SÅ lång tid kvar tills de öppnar.

Grejen är väl också att man kanske inte tänker att det var relativt kort tid, förrns i efterhand. Har man fet ångest är ju en sekund som en timme, minst. Men du har rätt i att det brukar vara hyfsat folktomt på apotek en vardagsförmiddag :)

Kollar på olika klädaffärers hemsidor i jakt på ny jacka och stör mig något fruktansvärt på deras val av fotomodeller, eller retuschering av fotomodeller (jag kan inte alltid avgöra vad som är vad)...

Det är SÅ många sidor som har till synes normalviktiga kvinnor som "plussize"-modeller, och extremt smala modeller som ska visa de "vanliga" kläderna. Just nu är det KappAhl som irriterar mig, men många andra är precis likadana...

Så, just nu funderar jag på att bara köpa kläder från de som visar sina produkter på lite bättre fotomodeller, eller från de som inte visar sina plagg på några människor öht. Fler och fler verkar ju visa upp plaggen utan synlig fotomodell. Det gillar jag!

Aha, hade jag ingen aning om. Men var där fel tid för sånt iaf.

Hoppas ni får se dem! Det är en grej jag har på min bucket list också, valsafari.

Valsafari i Oregon eller Washington state i USA, eller i BC eller Victoria island i Canada ar SUVERANT bra. Man brukar oftast fa se massor med Orcas och en hel massa andra valar. (Vad ar "knolval"?)
Jag har bilder pa humpbacks och orcas "breaching" :) Har uppe har vi dem i massor aret runt.

Får sitta och vakta en person så att de faktist gör ett schema för första gången på sex månader, fast vi bett om det massvis av gånger :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
2 3
Svar
51
· Visningar
925
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 016
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka