Vad gör vi? Del CCVIII

Öh om ferritin ligger på 13 och intervallet är 10-290 ligger man lite lågt då?
Och den grafen på kreatinin?
Sen 2022 har den virrat runt.
Den sjönk som en sten där 2017/2018. Varför gör det så?
Edit: man ska inte googla lågt kreatinin

Bifogade filer

• IMG_3798.webp
    IMG_3798.webp
    23,5 KB · Visningar: 31
Jobbade till 16 sen tände jag i pannan och därefter städade jag badrummet. Lagom till att sambon kom hem åkte jag iväg till träningen. Nu är jag hemma igen, nyduschad och ska äta middag :d

Öh om ferritin ligger på 13 och intervallet är 10-290 ligger man lite lågt då?
Och den grafen på kreatinin?
Sen 2022 har den virrat runt.
Den sjönk som en sten där 2017/2018. Varför gör det så?
Edit: man ska inte googla lågt kreatinin
Det är ju långt mellan provtagningarna där. Den måste inte ha sjunkit snabbt.

Jag har sprungit väldigt försiktigt på löpbandet, duschat, ätit, och sitter nu och kollar lite videos med fötterna i fotmassageapparaten.
Haft kramp under fötterna ungefär hela dagen. Hoppas massagen och värmen fixar det.

Katten ligger brevid på sin värmematta och ser otroligt nöjd ut 😻

Jag har just haft ett langt samtal med min RA lakare. Nu ska vi andra mediciner dar ocksa ... sa far vi se hur det gar. Hoppas alla medicinandringar ar over snart ... jag vill komma fram till att jag tar vad jag ska och att det ar samma hela tiden. Allt annat ar sa forvirrande.

Kom på att jag glömt att välja julklapp från jobbet. Vi får välja på massa saker på en sajt. Så nu blev det ett årskort på Liseberg. Brukar inte gå dit så ofta, inte varit där på flera år faktiskt mest för inträdet blivit så dyrt. Men de dekorerar väldigt trevligt till halloween och jul och så kanske blir det något besök på sommaren med. Så det var perfekt!

Fått tillbaka julgranen som varit utlånad till föräldrar (vi firade ju ändå där). Stuvade in den i förrådet eller snarare la den överst på allt annat. Jag måste verkligen röja i förrådet under våren!

Åh vad gott, vill du dela recept/instruktioner? :d
Har inget recept. Men ta lite groddar, tunt skivade grönsaker, tunt skivad tofu och stek det tillsammans med lite soja och hoisinsås. Lägg det sedan på filodeg och vik ihop och rulla till vårrullar. Pensla på olja och kör i ugnen i lagom temp. Mycket gott! 😊

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 545
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 708
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 126
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
829
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur