Vad gör vi? Del CCVIII

Gör research för romanen lite kul att priset på boken är tryckt på omslaget

IMG_20250115_210211042~2.webp

• Gilla
Reactions: Sel
Näe snabbt är det ju inte men ändå en rejäl sänkning. Jag är alltid frågvis när det gäller mina prover. För att jag vill veta saker
Haha jag är tvärsom. Tittar inte åt dem. Det är grekiska för mig och räknar med att de skriker till om det är fel. Förra läkaren på hälsokontroller via jobbet sa till typ alla att de hade högt kolesterol till mig sa han istället att typ allt hade med allergi att göra.

Öh om ferritin ligger på 13 och intervallet är 10-290 ligger man lite lågt då?
Och den grafen på kreatinin?
Sen 2022 har den virrat runt.
Den sjönk som en sten där 2017/2018. Varför gör det så?
Edit: man ska inte googla lågt kreatinin

Det är inget alarmerande kreatininvärde och provet är ganska ospecifikt med stora naturliga variationer mellan personer och även mellan provtagningstillfällen. Det är normalt att det fluktuerar.
Kreatinin speglar muskelmassan i kroppen och personer med låg muskelmassa har vanligtvis lägre kreatininvärden. Kosten påverkar också - om du äter en diet som är låg i protein kan det leda till minskad kreatininproduktion.
Som någon svarade så kan det vara så enkelt som att du kanske behöver röra på dig och äta lite bättre? Är du orolig för din hälsa rekommenderar jag att ta det med din ssk/läkare snarare än att googla!

Tittar på Sweet Tooth en fantasy serie om en post-apokalyptisk värld där de flesta av människorna dött i en pandemi och det samtidigt fötts 'hybrider' barn med djurliknande egenskaper. Handlar om en liten pojke, Gus, som är hjort och efter att hans pappa dött försöker ta sig till Colorado där hans mamma finns.

Riktigt bra

Varför frågar du inte dem istället för här då, om du vill veta? :confused:
Oftast när man ställer en sådan fråga här beror det på att man ännu inte har haft kontakt med vården i fråga och kunnat fråga dem? Inte svårare än så.
Har själv järnprover som togs förra veckan som jag vill prata med läkaren om hur det ska hanteras, men det tar ju lite tid innan de dels kollar svaren och dels återkopplar, speciellt om man inte är döende förstås.

Vår ungkatt var inte lika glad som vi (nåja fräste inget innan han gömde sig denna gång) att rörmokaren hann fixa med varmvattenberedaren ikväll så vi fick oss en dusch äntligen igen. Menä är väl den sista för några dagar igen för ikväll upptäckte jag att den läckte!!! Jäkla tur att det inte hann bli nått utanför badrummet och förhoppningsvis så klarar sig vår fortfarande rätt sprillans nya tvättmaskin som stod under. Men visst rörmokaren trodde ju att den kan vara kaputt redan imorgon så skapligt "O-HLR" på den så att säga...Men nu är den heldö men bra kämpat alla dessa år med tanke på allt kalkvatten inte minst den fått utstå innan det blev ordnat 🙌.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 547
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 778
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 129
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
829
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka