Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snackade skit med en annan morsa på väg hem från lämningen på föris. Riktigt trevligt :)
Nu njuter jag av några pepparkakor och väntar på att datorn ska laddas så jag kan ta tag i friskvårdsblanketten som ska in senast nästa söndag.

Sovit skitdåligt inatt och känner mig som en sengångare idag. Hjärnan har gått på högvarv
Sen en sambo bredvid som snarkat och pratat i sömnen, och däremellan har kattskrället kommit stup i kvarten. Om det bara var så att han kom upp till sovrummet och lägger sig, men näää :meh:
Först måste vi ropa och kolla om matte och husse är vakna (dvs väcka oss), sen ska vi kurra och traja och trampa runt på oss bägge två i en kvart ......VARJE GÅNG :banghead::banghead::banghead: :arghh::arghh::arghh:

Djuren är sååå älskvärda just då :D :rofl:

Snackade skit med en annan morsa på väg hem från lämningen på föris. Riktigt trevligt :)
Nu njuter jag av några pepparkakor och väntar på att datorn ska laddas så jag kan ta tag i friskvårdsblanketten som ska in senast nästa söndag.

Och medan datorn laddas hittade jag en ny funktion i appen där jag skriver upp vikt, midjemått och dylikt.

Enligt BMI är jag kraftigt överviktig (ingen överraskning direkt)
Min "Waist to hip ratio" är excellent :up:
Enligt "Waist to height" är jag extremt smal O_o
Body adiposity (mäter kroppsfett på ngt sett) visar på överviktig men bara 0.27% över normalvikt
Kroppsfett enligt US Navy visar på överviktig 4% över normal
Kroppsfett enligt YMCA säger att jag är smal med 15% under normal :confused:

Så jag utgår ifrån att jag är en smal tjockis :o:rofl:

Och medan datorn laddas hittade jag en ny funktion i appen där jag skriver upp vikt, midjemått och dylikt.

Body adiposity (mäter kroppsfett på ngt sett) visar på överviktig men bara 0.27% över normalvikt

Så många olika sätt att mäta O_o spännande att alla säger olika :laugh:

Försöker klura ut om minstingen är vänsterhänt eller ambidexter som jag. Han håller gärna leksaker och redskap med vänster hand, äter gärna med vänster också. Men är vänstern upptagen så funkar det lika bra med höger. Dottern är högerhänt och har aldrig använt vänstern på motsvarande sätt. Så spännande när man upptäcker nya saker om och hos sina barn :laugh:

Försöker klura ut om minstingen är vänsterhänt eller ambidexter som jag. Han håller gärna leksaker och redskap med vänster hand, äter gärna med vänster också. Men är vänstern upptagen så funkar det lika bra med höger. Dottern är högerhänt och har aldrig använt vänstern på motsvarande sätt. Så spännande när man upptäcker nya saker om och hos sina barn :laugh:
Min äldsta gick från höger- till vänsterhänt i fjortonårsåldern. O_o

Tillägg. H
Klart det gör :)
Fredag idag ju :banana:

Fast ja hade nog hellre velat ha typ torsdag om jag fått bestämma :D :rofl: pga av 2 dagars bortfall från jobbet så känner jag att jag är lite efter :D

Mina kollegor tyckte jag skulle söka nytt jobb hos ett par kunder hos oss. Som svinskötare. Jag har ju erfarenhet av att ta hand om två svin på jobbet.. :rofl: Tja jag kunde ju inte annat än hålla med ha ha

Vad är det för app? Låter kul! Gillar att greja med siffror och sånt

Du ska bara veta vilken konstig bild jag fick av dig i huvudet nu :rofl:

Enligt BMI är jag också överviktigt men enligt min läkare är jag perfekt (tja förutom att jag inte är logisk på andra saker då :rofl: ) Tror jag ska lyssna mer på min läkare :D

Dricker kaffe och myser med mini i soffan :love:
Tänkte försöka komma ut på en promenad snart men vovven snarkar i soffan så nästan synd att väcka henne :p

Hittade förresten 2 nya BH:ar på stan igår som sitter superskönt :banana:
Samma kupa som den jag lämnade tillbaka men en annan modell och körde säkert och tog bygelfria. Alltså guds uppfinning till brösten, supersköna :D
Och snygga. Maken var med i omklädningsrummet och sa köp båda för han kunde inte välja så då fick dom ju bra betyg :laugh:

Skulle nog velat komma in till stan idag och köpt en träningsdagbok till honom som pepp efter en utmaning han anmält sig till så han kan logga all träning. Nog för att det finns appar till det men det känns roligare att ge en bok åt honom än ladda ner en app åt honom :D

Det var ju minst sagt intressant! O_o
Bara sådär?
Först var jag rätt säker på att det var en idé hon fått och där för tränat upp vänster hand. Men så red hon första gången för min tränare och tränaren tittar på mig och säger "Hon är ju vänsterryttate!". Så jag vete sjutton. Min bror är ambidexter, troligtvis är väl min dotter det också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 639
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar