Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du sparar inte i molnet så du kan öppna det i datorn hemma?

Kanske kan vara värt att köpa ett par "gympadojor" åt honom? Han verkar ju trampa av sig skorna rätt ofta, så kan ju vara bra att ha en nödlösning när det är långt till nästa gång hovslagaren kan komma :)

Jag ska nog ta och fundera på det. Är det svårt med rätt storlek och vet du vad som är bra?

Fortfarande utan telefon och adsl, tidningen och kommunrådet är upprörda över andra stackare som har varit utan telefon sen 27 dec, dvs sen jag felanmälde för andra gången... I går skulle vårt ha varit lagat, icke gjort och när jag ringde till telia sa de att jag skulle få en ny tid när det skulle vara klart, det har heller inte hänt... :crazy: Så jag ska ringa idag igen och stöta på...

I går fick jag höra om en relation som hade slutat hastigt, mycket fundersam över vuxna människors beslut och handlingar, speciellt när barnen drabbas. Jag förstår att relationer kan ta slut, men man kan försöka sköta det på ett bra sätt. :crazy: Det händer lite väl mycket märkliga saker i omgivningen just nu. :cautious:

Jag ska nog ta och fundera på det. Är det svårt med rätt storlek och vet du vad som är bra?
Jag har tyvärr inte så stor erfarenhet, en shettis i stallet jag stod i förut hade, då hon gick oskodd men ömmade vid körning. Easyboots epic eller Easyboots traditional tror jag hon hade. Det var lite meckigt att få på dom, men ponnyn var ju liten och inte helt förtjust i att lyfta benen (hon kunde kicka lite och så) så det går nog bättre att sätta på en större häst som står mer stilla :) och passform så köpte hon nog vad som rekommenderades för hennes hovstorlek och tror det blev bra.

Jag uttryckte det fel i så fall. Hur man har råd (eller kan välja att jobba) med en halv lön och inga andra intäkter. Jag förstår ju att det går, men det måste vara så enormt tight. En del väljer ju halvtid, att man inte får mer är en annan sak. Du får ju utfyllnad så du får motsvarande en högre lön antar jag. Hur hade det funkat med bara lönedelen?
Det hade gått, men månader då CSN eller terminsavgifter för A ska in hade det varit tajt. Och inget över till sparande. Som det är nu så täcker lönen räkningarna och pensionen blir spara/spendera. Men jag har inga lån heller.

Har en som är likadan. Ser helt stenkoll ut inne och oftast ut som att han är påväg att somna innan vi ska börja :D.
Det är min snabbaste häst med flest växlar i :D

Vad skönt att han mår bra igen! Bra kämpat med alla promenader och klinikrundor :up: :)!

Tack! Ja det var lite kämpigt där ett tag men nu har han definitivt piggat på sig och mår bra igen.
Arbetsmoralen verkar vara från en förfader, så glad att det är den som gått i arv och inte resten av psyket :crazy:

Ångest över att jag gav en lärare mitt gamla ex jobb. Den är säkert så dålig att jag får skämmas

Fy fan vad jag hatar januari! Är så trött så jag mår fysiskt dåligt. Borde kanske gå och ta lite prover, det börjar kännas onormalt det här :down: Plus det här är årets värsta tid för min emetofobi och det hjälper inte till direkt. Aja, det var dagens gnäll onwards and upwards!

Jag har tänt och kröp tillbaks till sängen med min frukost.
Vovvi ligger som en rödspätta och har öppnat ett surt öga där man såg ögonvitan för att blänga på mig. I övrigt inga livstecken.
Både hon och jag som några grottmänniskor/grotthundar då kanske på morgonen. Pratar inte och mer brölar, fräser och gnäller.
Nu måste jag börja jobba. Motvilligt!
Massa svart te först!

Jag fick brev (måste vara tidningsbudet som delat ut för inte finns det nån annan som delar ut post före kl 7?) från handläggaren på soc. Han ska sluta nu i januari så jag kommer få en ny. Det är jobbigt med förändringar, blir orolig i kropp och själ. :(
Hoppas den nya är bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
2 598
Senast: Mineur
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
7 321
Senast: Badger
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka