Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag uttryckte det fel i så fall. Hur man har råd (eller kan välja att jobba) med en halv lön och inga andra intäkter. Jag förstår ju att det går, men det måste vara så enormt tight. En del väljer ju halvtid, att man inte får mer är en annan sak. Du får ju utfyllnad så du får motsvarande en högre lön antar jag. Hur hade det funkat med bara lönedelen?
Jag är uppvuxen med en ensamstående förälder som jobbade deltid i ett låglöneyrke. För MIG som barn var det jobbigt. Men jag har alltid haft ett boende, mat och kläder, men den trygghet som pengar ger fanns aldrig.

Han är ett pucko och en idiot. Lägger sig i ich tar över miva arbetsuppgifter. Och just idag fixar jag det inte. Det kryper i kroppen på mig och jag blir förbannad och känner mig överkörd. Och ja, jag har fått mens också. :arghh:

Vad säger han om du säger till honom? Det kanske är läge att ta upp det med en chef, det är ju ett arbetsmiljöproblem.

Jag har fått mens och som alltid går tankarna i 180 knyck. Vet inte varför men alltid när jag har mens börjar jag ifrågasätta det mesta i mitt liv. Får dock bita ihop och inte agera något nu för då blir allt bara fel..

Blev precis uppringd av en kollega på jobbet. Han frågade om jag ville gå på en av mina specialtjänster imorgon. Givetvis sa jag :D

Jag får visserligen gå upp lite tidigare men jag kan å andra sidan gå hem när jag är klar istället för att jobba till 18 som jag egentligen skulle göra :up:

Om vi fortsätter på temat idiotkollega. Jag har i alla fall fått honom att sluta kalla mig lilla gumman. Något han körde friskt ned de första åren vi jobbade ihop. :wtf:

Och så här vi också tillfället då jag nyss hade börjat här. Vi satt och fikade och en av lärarna kom in i matsalen. Tjena pöket! säger han då, högt och ljudligt.
Jag kunde inte hålla mig utan sa bara att så där säger man väl för fan inte till någon. :eek:

Jag har inte hört honom säga då igen. Som tur är för honom.....

Så, nu har jag kräkts ur mig tillräckligt om puckot för nu, dags att byta ihop och jobba igen. Just nu har jag fått honom att låta bli mitt jobb i alla fall.

Avhandlingen är på tryckeriet :banana:

Mina graphs ser otroligt mycket bättre ut än jag trodde de skulle göra! enbart problem på en liten del av två (av 41), och det är bättre än förväntat då jag trodde att större delen av dem skulle vara oläsbart (men det går tyvärr inte att fixa det, det går inte att bryta upp den in mindre delar eller få det bättre riktigt. Jag plockar upp de tryckta exemplaren på Måndag morgon innan min inlämningstid (ville inte betala extra för snabbtryckning, då kommer jag ju bara läsa dem och hitta fel :crazy:).

Har t.om. lyckats damma av min cd läsare till min mac och bränna avhandlingen till cd :up: (jajamensan vi måste lämna in en version på cd :rofl: och elektroniskt när vi gjort korrigeringarna sen).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
2 372
Senast: Luzzan
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
7 312
Senast: Badger
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024